BF Goodrich All-Terrain, 245/70-16, taber ~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 15-06-07 18:10

Hej

Sidste weekend skulle jeg have skiftet hjul og da vi har dæk app. på jobbet
kunne jeg jo lige så godt selv gøre det.

Men.... den ene hjul taber meget luft... de 3 andre taber lidt ...

Efter 2 døgn er det ene gået fra 2 bar til 0.6 bar, og de 3 andre fra 2 til
omkring 1.7-1.8 stykker....

Hvad mon jeg har gjort galt ?

Følgende var hvad jeg gjorde.

Af med gamle dæk, dækfedt på nye på begge sider, dæk på, luft i op til 3 bar
og så ned på 2 og afbalcere og montere hjul..

Hvad kan der være galt ??

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Brian

Dato : 15-06-07 18:12

Lars Bisgaard wrote:

> Hvad kan der være galt ??

Du glemte at rense fælgkanten af ?

Ellers kan du spytte lidt på ventilen, og se om det er derfra den siver.

/Brian

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 15-06-07 18:55

> Du glemte at rense fælgkanten af ?
>
> Ellers kan du spytte lidt på ventilen, og se om det er derfra den siver.
>
> /Brian

Fælgkant .... ja, den rensede jeg ikke.. men dengang jeg var i erhvervs
praktik for en 10 år siden ved en mekaniker der rensede vi nu heller ikke
kanterne.

Har spyttet og spyttet ... det er ikke ventilerne.. :(

Øv så er det nok om igen... dæk af... rense kant .. dæk på.... skod :(

men tak for oplysningen.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-06-07 21:21

Lars Bisgaard skrev:

> [...]
> kanterne.
>
> Har spyttet og spyttet ... det er ikke ventilerne.. :(

Heller ikke mellem fælg og ventil?. Hvis du har startet det forkerte
sted, så har du brækket lidt i ventilen fra bagsiden. Og så bliver de
ofte utætte. Fælgene skal faktisk være rimeligt gamle og rustne/irrede,
før det bliver utætte. Men med en forstøverflaske med vand og en god
sjat opvaskemiddel er god til at lokalisere den slags utætheder.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Hans

Dato : 16-06-07 08:15

Har du monteret nye ventiler sammen med de nye dæk ?
Mange springer dette over og en ventil koster 8.-

Var der rust påfælgkanten ?
Eller du har ødelagt dækket ved montering men du skal være rigtig dygtig
for at ødelægge flere

Hans

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 16-06-07 09:16

"Hans" <ask@meeeee.not> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Var der rust påfælgkanten ?
> Eller du har ødelagt dækket ved montering men du skal være rigtig dygtig

Skiftede ikke ventiler, ikke pga. prisen men havde jo ikke lige nogle. men
det er ihvertfald ikke ud af ventil hullet at luften kommer.. det bobler
overhovet ikke.

rust på fælgen var der ikke da det er de org. allufælge men lidt ir måske
.... det er det eneste jeg kan komme på da jeg var meget påpasselig med ikke
at ramme fælgkanten med hverken apperatet eller dækjernet.

men lidt træls at skulle have dem af igen, det ville være nemmere hvis det
var hjul fra en fiat 127 :)

Mvh

Lars Bisgaard