Tændningsbanken Scorpio 2,0
Fra : safeideal@gmail.com

Dato : 15-06-07 17:45

Hej
Jeg er den rimelig lykkelige ejer af en Tysk import Ford Scorpio 2,0i
GL st.c. aut. - 1992 (ny model) -km 160.000 - desværre har jeg et
problem med tændingsbanken, og det Ford DK mener en sådan reparation
vil koste, ligger desværre uden for min rækkevidde.

Jeg har prøvet både Shells og Q8 luxusbenzin over små 4000 km jeg har
prøvet at køre med flere forskellige antibankemidler/oktanboostere,
samt indsugningsporten renset! - -
Alt sammen har kun haft en virkning, jeg er blevet fattigere. -

Nogen forslag?
På forhånd tak. / Erik

Fra : alexbo

Dato : 15-06-07 18:26

<safeideal@gmail.com> skrev

Nogen forslag?

Jeg tror at jeg ville starte med at kontrollere tændingstidspunktet.

mvh
Alex Christensen

Fra : safeideal@gmail.com

Dato : 17-06-07 12:19

On 15 Jun., 19:26, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> <safeid...@gmail.com> skrev
>
> Nogen forslag?
>
> Jeg tror at jeg ville starte med at kontrollere tændingstidspunktet.
>
> mvh
> Alex Christensen

Hej alex

tak for dit svar, men...

Både Ford og min mekaniker siger det er tvunget af computeren og kan
ende med en rep på den for mig gale side af 5000 + moms!

Fra : alexbo

Dato : 17-06-07 12:38

<safeideal@gmail.com> skrev

>Både Ford og min mekaniker siger det er tvunget af computeren og kan
>ende med en rep på den for mig gale side af 5000 + moms!

Det forhindrer ikke at man næsten gratis kan se om den står forkert, hvis
den står forkert er det meningsløst at prøve med antibankemidler og lign.

Ganske enkelt, står tændingen rigtigt eller forkert?
Hvis den står rigtigt er det ligegyldigt hvad det koster at ændre den.
Hvis den står forkert må overveje hvad der kan gøres.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-06-07 12:59

<
[...]

Din 2,0'er er samme motor som i en Sierra, prøv evt. at få fat på en
styrebox fra sådan een med Aut.gear.
Der sidder svjh. en bankesensor på venstre side af blokken under
indsugningmanifolden, den , eller forbindelsen dertil, kan være defekt.
Du stiller tændingen på samme måde som en gammeldags tænding ved at
rotere hele strømfordeleren, den skal svjh. stå 8º før top - et andet
trick er at stille den hvor den går højest i tomgang.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut. - ex. Scorpio 2,9i Ghia Stc.Aut.