Syv klip på en gang...
Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-06-07 12:26

Han har vist ikke stået forrest, den gang de uddelte intelligens:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/06/14/122200.htm

Ebbe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-07 12:40

On 14 Jun., 13:26, "Ebbe Kristensen" <e...@ekologic.dk> wrote:
> Han har vist ikke stået forrest, den gang de uddelte intelligens:
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/06/14/122200.htm

Det er vist dømt til at gå galt på et eller andet tidspunkt, så man må
bare håbe at når Darwin foretager sit valg at der ikke er uskyldige i
nærheden.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord

Fra : Bjarne

Dato : 14-06-07 12:43

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
> Han har vist ikke stået forrest, den gang de uddelte intelligens:
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/06/14/122200.htm

Hvorfor f.... stopper politiet ikke fyren første gang og giver ham ét klip,
så havde han formodentlig ikke begået de næste 6 forteelser. De har ikke
ligefrem været i det "søde" hjørne den dag.

Tænk hvis man samlede p-bøder sammen og udsendte dem 1. december hvert år
hehehe, så var der nok nogen der fik grå hår i nakken.

vh
Bjarne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-07 12:55

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in

> Hvorfor f.... stopper politiet ikke fyren første gang og giver ham ét
> klip, så havde han formodentlig ikke begået de næste 6 forteelser. De
> har ikke ligefrem været i det "søde" hjørne den dag.

Nu har politiet jo ikke en fjernbetjening til at slukke motoren i den bil
de følger efter...

Fra : Bjarne

Dato : 14-06-07 13:00

> Nu har politiet jo ikke en fjernbetjening til at slukke motoren i den bil
> de følger efter...

Tjae, "slikkepinden" plejer da ellers nok at stoppe folk, men det nok et
særtilfælde her. Udrykning virker såmænd også på de fleste.
Jeg tror ikke på de bare lader folk lave den ene forteelse efter den anden,
det er formodentlig ikke lovligt at gøre således.
Det lugter lidt af et "set up" og det ikke tilladt, såe der stikker nok
noget mere under her.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-07 14:01

> [...]
> anden, det er formodentlig ikke lovligt at gøre således.
> Det lugter lidt af et "set up" og det ikke tilladt, såe der stikker

Ja de fleste stopper når de bliver bedt om det - men ham her lyder ikke til
at være så fornuftig. Og så er det altså ikke den nemmeste opgave at stoppe
en bil, slet ikke når man også skal tage hensyn til både sig eget og den
der skal stoppes liv og førlighed for slet ikke at glemme de uskyldige der
befinder sig i nærheden.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-06-07 13:04

On 14 Jun 2007 11:55:20 GMT Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
sent the following smoke signals:

>"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in

>Nu har politiet jo ikke en fjernbetjening til at slukke motoren i den bil
>de følger efter...

Så må de have sådan en dims til at skyde efter bilerne som der bruges i
2 Fast 2 Furious.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-07 14:01

Hr. Jensen <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in

> Så må de have sådan en dims til at skyde efter bilerne som der bruges
> i 2 Fast 2 Furious.

Det ville være smart :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 15:38

Henrik Stidsen skrev:
> Nu har politiet jo ikke en fjernbetjening til at slukke motoren i den bil
> de følger efter...

Nej, men de forventes at være udstyret med en eller anden form for blå
blink.

Hvilket, tror jeg, vil få selv en "Brian" til at reagere hvis de tænder det.

Og så kunne de blot følge efter og stoppe ham ved først givne lejlighed
hvor det kunne ske uden ulempe for den øvrige trafik.

--
MVH Finn Fremover vil MC'ister i flok have samme ret til
vejen som cykelryttere i flok, i min verden. (M.a.o. kun

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-06-07 10:27

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> Nej, men de forventes at være udstyret med en eller anden form for blå
> blink.

Ja og så har de allerede overskredet grænsen for hvor meget de iflg. visse
personer må presse en de vil stoppe...

> Hvilket, tror jeg, vil få selv en "Brian" til at reagere hvis de
> tænder det.

Undskyld mig, det var da naivt at tro...

> Og så kunne de blot følge efter og stoppe ham ved først givne
> lejlighed hvor det kunne ske uden ulempe for den øvrige trafik.

Det er jo også det de gør - men hvis Brian kører 200 gennem KBH så er det
svært at følge efter ham med kun 50...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-06-07 19:32

Henrik Stidsen skrev:
> Ja og så har de allerede overskredet grænsen for hvor meget de iflg. visse
> personer må presse en de vil stoppe...

For visse sker det jo straks de starter bilen hjemme på stationen. Men
den holdning er der vel ikke så mange der tager seriøst.

> Undskyld mig, det var da naivt at tro...

Ok, vi har nok forskellig opfattelse af hvad "Brian" dækker.

> Det er jo også det de gør - men hvis Brian kører 200 gennem KBH så er det
> svært at følge efter ham med kun 50...

Måske det er derfor de3 findes flere p-vogne, og at de har radioer så de
kan kommunikere.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Henning

Dato : 14-06-07 13:22

On Thu, 14 Jun 2007 13:43:18 +0200, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

> [...]
>så havde han formodentlig ikke begået de næste 6 forteelser. De har ikke
>ligefrem været i det "søde" hjørne den dag.

Har du aldrig set klippene fra f.eks. Videopolitiet? Det er ikke bare
lige at be' nogen om at stoppe hvis du ligger bagved.

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-06-07 14:33

Henning skrev:

> Har du aldrig set klippene fra f.eks. Videopolitiet? Det er ikke bare
> lige at be' nogen om at stoppe hvis du ligger bagved.

Jo det har jeg set.. og der er politiet sgu tit dem der er mest farlig,
når de F.eks overhaler en række biler op over en uoverskuelig bakketop
på spærreflader og i svingbaner både for med og modkørende.

Martin.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-07 14:50

Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> wrote in

> Jo det har jeg set.. og der er politiet sgu tit dem der er mest farlig,
> når de F.eks overhaler en række biler op over en uoverskuelig bakketop
> på spærreflader og i svingbaner både for med og modkørende.

Ja for når politiet gør det - med udrykning - er det markant farligere end
når den de jagter gør det... eller hva? ;)

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-06-07 15:26

Henrik Stidsen skrev:
> Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> wrote in

> Ja for når politiet gør det - med udrykning - er det markant farligere end
> når den de jagter gør det... eller hva? ;)

Ja jeg kan godt se det.... målet helliger midlet, så skide med der
skulle ryge et par civilister.

Hilsen Martin.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-07 15:31

> Ja jeg kan godt se det.... målet helliger midlet, så skide med der
> skulle ryge et par civilister.

Det er din egen udlægning - jeg mener bare, det er mærkeligt som politiet
får kritik mens morder-niels gerne må lave sindsyge overhalinger og køre
over for rødt når han flygter fra PO, og PO må da for alt i verden ikke
køre efter ham, vi risikerer jo at han kører galt og slår nogen ihjel....

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-06-07 15:45

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> over for rødt når han flygter fra PO, og PO må da for alt i verden ikke
> køre efter ham, vi risikerer jo at han kører galt og slår nogen ihjel....

Det er så din udlægning, for ham her som politiet jagtede var såmænd
bare en som havde kørt for stærkt som alle vi andre også gør en gang i
mellem, alt det der med over for rødt osv. er noget du finder på for at
hellige midlet.
Men vil du glad for at politiet fanger morder-Niels, men samtidigt er
skyld i dine børn og kone måske bliver kørt ihjel ??

Hilsen Martin.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-07 18:07

> [...]
> bare en som havde kørt for stærkt som alle vi andre også gør en gang i
> mellem, alt det der med over for rødt osv. er noget du finder på for

Har du ikke fulgt debatten sidst videopolitiet blev vist? det handler i høj
grad også om andet end bare at køre for stærkt.

> Men vil du glad for at politiet fanger morder-Niels, men samtidigt er
> skyld i dine børn og kone måske bliver kørt ihjel ??

Næ, men jeg stoler tilpas meget på politiet til at jeg tror de kan vurdere
hvordan de skal køre. Det er faktisk ret sjældent at politiet er skyld i
ulykker.

Overtag mit job: http://skybrud.dk/page203.aspx

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-06-07 23:11

Henrik Stidsen skrev:
> Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.invalid> wrote in

> Har du ikke fulgt debatten sidst videopolitiet blev vist? det handler i høj
> grad også om andet end bare at køre for stærkt.

Ja for så retfærdiggøre midlet jo målet.. "Enten er du imod os eller
er du med os" var det ikke sådan G.W. Bush sagde.

> Næ, men jeg stoler tilpas meget på politiet til at jeg tror de kan vurdere
> hvordan de skal køre. Det er faktisk ret sjældent at politiet er skyld i
> ulykker.

Det er jo for let at sige, jeg tror jeg vil sige det er held at de ikke
laver flere ulykker, især efter jeg har set de 2 tosser på videopolitiet.

Hilsen Martin.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-06-07 08:41

> Ja for så retfærdiggøre midlet jo målet.. "Enten er du imod os
> eller er du med os" var det ikke sådan G.W. Bush sagde.

Jo og du er nu kørt så langt ud på et sidespor at jeg ikke gider diskutere
den sag med dig mere. Tingene er ikke helt så sort/hvid som du gør dem til.

> Det er jo for let at sige, jeg tror jeg vil sige det er held at de
> ikke laver flere ulykker, især efter jeg har set de 2 tosser på
> videopolitiet.

Jeg tror jeg vil sige det er held du ikke er blevet ramt af en vildfaren
politibil endnu, sådan som du kører skal man jo søge dækning bag en
betonmur når de nærmer sig - er det ikke sådan du mener det er?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 15:44

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> over for rødt når han flygter fra PO, og PO må da for alt i verden ikke
> køre efter ham, vi risikerer jo at han kører galt og slår nogen ihjel....

Det har i mange år været holdningen at hellere lade ham køre, og evt.
slippe i første omgang, end at udsætte uskyldige for fare ved at lave en
vild jagt.

Det kan da godt ske at den holdning har ændret sig, men det er tingene
så absolut ikke blevet bedre af.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-06-07 12:52

> [...]
> en vild jagt.

> Det kan da godt ske at den holdning har ændret sig, men det er tingene

Det tror jeg stadig er politiken og det skal den helt klart også blive ved
med - men jeg tror til gengæld betjentenes evner bag rattet er blevet bedre
- eller også føler de bare det er sådan. Samtidig tror jeg at dem de jager
er blevet mere aggresive i deres kørsel - måske fordi de oftere er
påvirkede af stoffer og bilerne iøvrigt er blevet hurtigere.

Derudover mener jeg at politiet bør være hurtigere til at bruge effektive
stopmetoder - vejspærringer, sømmåtter, pistolskud mod hjul osv.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-06-07 19:38

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> er blevet mere aggresive i deres kørsel - måske fordi de oftere er
> påvirkede af stoffer og bilerne iøvrigt er blevet hurtigere.

Det kan der sagtens være noget om. Og kombineres det med at unge
mennesker ikke bliver opdraget mere, kun opforstret, er det et godt
grundlag for mærkelige tildragelser.

> Derudover mener jeg at politiet bør være hurtigere til at bruge effektive
> stopmetoder - vejspærringer, sømmåtter, pistolskud mod hjul osv.

Den sidste ved jeg ikke lige om jeg er med på. Til mig at se er der for
stor risiko ved det. Men det andet er sådan noget de kan bruge de andre
p-vogne, og kommunikationen, til.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 15:41

Henrik Stidsen skrev:
> Ja for når politiet gør det - med udrykning - er det markant farligere end
> når den de jagter gør det... eller hva? ;)

I og med at de oftest har nummerpladen på video er det ganske unødvendig
for dem at gøre den slags.

Taber de så bilen af syne kan de jo finde den på nummerpladen. Og
uhyrlighederne har de jo på video, så beviset bliver ingen problem.

Fra : Brian

Dato : 16-06-07 15:51

Finn Guldmann wrote:

> Taber de så bilen af syne kan de jo finde den på nummerpladen. Og
> uhyrlighederne har de jo på video, så beviset bliver ingen problem.

Problemet i den situation, har været vist af Videopolitiet på TV-Syd. De
havde en episode med en motorcykel som de ikke kunne fange. Da de henvendte
sig til ejeren af cyklen, sagde han blot at det ikke var ham der kørte, men
en potentiel køber... øv bøv for polisen.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 17:15

Brian skrev:
> [...]
> sig til ejeren af cyklen, sagde han blot at det ikke var ham der kørte, men
> en potentiel køber... øv bøv for polisen.

Var der ikke noget med at der blev taget hånd om den situation ved at
ejeren fik skylden hvis han ikke kunne "fremvise" en relevant bruger?

Noget med ikke at måtte udlåne et køretøj til personer man ikke kendte
navnet på.

Fra : Leonard

Dato : 16-06-07 17:26

On Sat, 16 Jun 2007 18:14:36 +0200, Finn Guldmann wrote:

> [...]
> ejeren fik skylden hvis han ikke kunne "fremvise" en relevant bruger?
>
> Noget med ikke at måtte udlåne et køretøj til personer man ikke kendte

Nej, den slags står der intet om i nogen lov, så det kan man ikke dømme
folk for.
Men det undrer ikke at der er nogen, der tror på en sådan historie

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 19:45

Leonard skrev:
> Nej, den slags står der intet om i nogen lov, så det kan man ikke dømme
> folk for.
> Men det undrer ikke at der er nogen, der tror på en sådan historie

Det er nu ikke så meget at tro på historier. Mente bare at der var snak
om at lukke det hul også.

De har lukket det hos lastbilerne, så der er vel ikke langt også at gøre
det for andre.

Men det kan da godt være det kun har været snak.

Fra : Leonard

Dato : 16-06-07 20:06

On Sat, 16 Jun 2007 20:45:05 +0200, Finn Guldmann wrote:

> De har lukket det hos lastbilerne, så der er vel ikke langt også at gøre
> det for andre.

Hvordan pokker skal det administreres?
I lastbiler er der krav om køreskive, så der skal kuglepenne igang
alligevel, men for private biler og MC er det kun et krav, at du ikke
overlader køretøjet til en person uden kørekort. Skal det så være sådan,
at man skal skrive navn og adresse ned på folk, der lige låner ens bil?

Selvfølgelig kan man undre sig over at nogen låner deres køretøj ud til
nogen uden at vide hvem de er, men derfra og til et lovkrav er der
alligevel et stykke vej.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 23:24

Leonard skrev:
> [...]
> overlader køretøjet til en person uden kørekort. Skal det så være sådan,
> at man skal skrive navn og adresse ned på folk, der lige låner ens bil?

Det sidste ville da også være en god ting for ens sikkerhed for at bilen
kommer igen.

> Selvfølgelig kan man undre sig over at nogen låner deres køretøj ud til
> nogen uden at vide hvem de er, men derfra og til et lovkrav er der
> alligevel et stykke vej.

Egentlig ikke. Kan du ikke i forvejen straffes for at overlade et
køretøj til en der ikke har lov at køre det?

Det må vel indebære at du er pligtig at se et gyldigt kørekort inden du
giver nøglerne til en du ikke kender?

Fra : alexbo

Dato : 16-06-07 19:58

"Finn Guldmann" skrev

> De har lukket det hos lastbilerne, så der er vel ikke langt også at gøre
> det for andre.

Mener du at hvis en lastbil er filmet i at køre groft uforsvarligt, og
vognmanden ikke vil fortælle hvem der har kørt bilen, så får han skylden og
mister kørekortet for uforsvarlig kørsel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 23:27

alexbo skrev:
> Mener du at hvis en lastbil er filmet i at køre groft uforsvarligt, og
> vognmanden ikke vil fortælle hvem der har kørt bilen, så får han skylden og
> mister kørekortet for uforsvarlig kørsel.

En vognmand er pligtig at holde rede på hvem der kører hans lastbil på
et hvilket som helst tidspunkt. Og han er pligtig at oplyse det til
myndighederne.

Jeg har ikke lige på det rene hvor langt de kan gå overfor vognmanden,
men inddragelse af tilladelsen kan vist godt komme på tale. Det afhænger
nok af alvoren i det der er sket.

--
Mvh Finn

Fra : Jesper Juul

Dato : 16-06-07 20:20

Finn Guldmann skrev:

> Det er nu ikke så meget at tro på historier. Mente bare at der var snak
> om at lukke det hul også.
>
> De har lukket det hos lastbilerne, så der er vel ikke langt også at gøre
> det for andre.

Hvordan har man gjort det?

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 23:28

Jesper Juul skrev:
> Hvordan har man gjort det?

Ved at vedtage oplysningspligt for ejeren.

--
Mvh Finn

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-06-07 10:31

Finn Guldmann skrev:

> Ved at vedtage oplysningspligt for ejeren.

Ok, hvor kan man læse mere om det, altså noget lovgivningmæssigt eller
lign. ?

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 14:21

Jesper Juul skrev:
> Ok, hvor kan man læse mere om det, altså noget lovgivningmæssigt eller
> lign. ?

Det kan du, bl.a., i de EU-forordninger der gælder for området. Og så i
de tilhørende danske love.

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-06-07 14:43

Finn Guldmann skrev:

> Det kan du, bl.a., i de EU-forordninger der gælder for området. Og så i
> de tilhørende danske love.

Suk, prøver igen har du ikke noget man kan kigge på/henvisning?

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 16:51

Jesper Juul skrev:
> Suk, prøver igen har du ikke noget man kan kigge på/henvisning?

Gå du blot igang med at finde dem, hvis de interesserer dig. Så holder
jeg mund så længe.

Fra : Brian

Dato : 16-06-07 18:14

Finn Guldmann wrote:

> Var der ikke noget med at der blev taget hånd om den situation ved at
> ejeren fik skylden hvis han ikke kunne "fremvise" en relevant bruger?

Forhåbentlig kan man ikke få "skylden" for noget, medmindre der er en sikker
sag - så det ror jeg sgutte.

De nævnte ikke andet end det førnævnte i udsendelsen.

/Brian

Fra : Jesper Juul

Dato : 16-06-07 18:31

Finn Guldmann skrev:

> [...]
> ejeren fik skylden hvis han ikke kunne "fremvise" en relevant bruger?
>
> Noget med ikke at måtte udlåne et køretøj til personer man ikke kendte

Hvor finder du lige lovhjemmel til det henne?

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 19:51

Jesper Juul skrev:
> Hvor finder du lige lovhjemmel til det henne?

Det er et spørgsmål. Det kan du se udfra at der er et "?" til sidst.

Fra : Jesper Juul

Dato : 16-06-07 20:19

Finn Guldmann skrev:

> Det er et spørgsmål. Det kan du se udfra at der er et "?" til sidst.

Læg lige mærke til at det ikke er et spørgsmålstegn i din sidste sætning.

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 23:29

Jesper Juul skrev:
> Læg lige mærke til at det ikke er et spørgsmålstegn i din sidste sætning.

Og?

--
Mvh Finn

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-06-07 10:30

Finn Guldmann skrev:

> Og?

Går så ud fra du vidste noget om det, da sidste sætning ikke var et
spørgsmål men det gør du åbenbart ikke.

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 14:19

Jesper Juul skrev:
> Går så ud fra du vidste noget om det, da sidste sætning ikke var et
> spørgsmål men det gør du åbenbart ikke.

Jeg ved at man kan blive straffet for at overlade et køretøj til en der
ikke lovligt kan føre det. Det indebærer vel nærmest også det andet.

Men det er måske mere for at fluekneppe du griber fat i den og ikke
svarer på det egentlige spørgsmål?

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-06-07 14:44

Finn Guldmann skrev:

> Jeg ved at man kan blive straffet for at overlade et køretøj til en der
> ikke lovligt kan føre det. Det indebærer vel nærmest også det andet.

Ja hvis man ved, så det leder bestemt ikke til det andet.

> Men det er måske mere for at fluekneppe du griber fat i den og ikke
> svarer på det egentlige spørgsmål?

Nææh, jeg var skam interesseret i at vide det.

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 16:53

Jesper Juul skrev:
> Ja hvis man ved, så det leder bestemt ikke til det andet.

Ikke forstået.

> Nææh, jeg var skam interesseret i at vide det.

Så formoder jeg du kan finde nærmere enten i FL eller Straffeloven.

Fra : Jesper Juul

Dato : 17-06-07 20:31

Finn Guldmann skrev:

> Ikke forstået.

At du skal vide at personen som du låner bilen ud til ikke har kørekort,
hvis du ikke ved det behøver du f.eks. ikke at spørge vedkommende for at
låne ham bilen.

Det er jo det jeg har fisket efter.

Jesper

Fra : Leonard

Dato : 17-06-07 20:44

On Sun, 17 Jun 2007 21:30:56 +0200, Jesper Juul wrote:

> At du skal vide at personen som du låner bilen ud til ikke har kørekort,
> hvis du ikke ved det behøver du f.eks. ikke at spørge vedkommende for at
> låne ham bilen.

Den sætning forstår jeg simpelthen ikke.
Mener du, at hvis jeg ikke ved om en person har kørekort, så behøver jeg
ikke at spørge til det før jeg låner min bil ud?

Og faktisk ser det ud til, at der slet ikke behøves yderligere regler,
det er bare et spørgsmål om at håndhæve §65 i Færdselsloven:

§ 65. Ejeren (brugeren) af et køretøj skal efter anmodning fra
politiet oplyse, hvilke personer der som førere har benyttet køretøjet.

Stk. 2. Ejeren (brugeren), føreren og den, der i øvrigt har rådighed
over et motordrevet køretøj, må ikke overlade føringen til en person,
der ikke lovligt kan føre køretøjet.

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-06-07 08:01

Leonard skrev:

> Den sætning forstår jeg simpelthen ikke.
> Mener du, at hvis jeg ikke ved om en person har kørekort, så behøver jeg
> ikke at spørge til det før jeg låner min bil ud?

Ja.

> [...]
>
> § 65. Ejeren (brugeren) af et køretøj skal efter anmodning fra
> politiet oplyse, hvilke personer der som førere har benyttet køretøjet.

Det kan godt nok blive en lang liste, gad vide hvad
sanktionsmulighederne er hvis man ikke kan huske det.

> Stk. 2. Ejeren (brugeren), føreren og den, der i øvrigt har rådighed
> over et motordrevet køretøj, må ikke overlade føringen til en person,
> der ikke lovligt kan føre køretøjet.

Enig, men spørgsmålet er om man har pligt til at undersøge de.

Jesper

Fra : Leonard

Dato : 18-06-07 08:34

On Mon, 18 Jun 2007 09:00:50 +0200, Jesper Juul wrote:

> Enig, men spørgsmålet er om man har pligt til at undersøge de.

Hvordan kan du være i tvivl?

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-06-07 10:08

Leonard skrev:

> Hvordan kan du være i tvivl?

Den kan sagtens forståes som at hvis du ved at vedkommende ikke har
kørekort må du ikke overlade køretøjet til vedkommende, men du ikke aner
om vedkommende har kørekort så må du gerne.

Jesper

Fra : Leonard

Dato : 18-06-07 10:54

On Mon, 18 Jun 2007 11:08:19 +0200, Jesper Juul wrote:

> Den kan sagtens forståes som at hvis du ved at vedkommende ikke har
> kørekort må du ikke overlade køretøjet til vedkommende, men du ikke aner
> om vedkommende har kørekort så må du gerne.

Det synes jeg så ikke.
Men den er nem at slippe uden om, for man har ikke pligt til at oplyse
om noget, der kan påføre en selv en bøde. Så hvis man er i tvivl om man
har overladt et køretøj til en person uden kørekort, kan man bare sige
at man ikke ved hvem det var.
Det står ret klart beskrevet på de breve, der sendes ud når en bil er
blevet fotograferet i ATK.

Prøveplader har der gældt en anden regel for, hvor der var en formular,
der skulle udfyldes med kørslens formål, varighed og navn, samt
kørekortnr. på føreren inden kørslen. Dog undtaget kørsel af ansatte i
firmaet. Om det stadig er sådan ved jeg ikke.

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-06-07 14:06

Leonard skrev:

> Det synes jeg så ikke.

Ok.

> [...]
> at man ikke ved hvem det var.
> Det står ret klart beskrevet på de breve, der sendes ud når en bil er

Ja det er selvfølgelig også en mulighed.

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-07 22:39

Jesper Juul skrev:
> At du skal vide at personen som du låner bilen ud til ikke har kørekort,
> hvis du ikke ved det behøver du f.eks. ikke at spørge vedkommende for at
> låne ham bilen.

Nu bakker du snavvendt. Så, stadig ikke forstået.

Fra : Jesper Juul

Dato : 18-06-07 08:06

Fra : Tom

Dato : 14-06-07 18:52

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> Han har vist ikke stået forrest, den gang de uddelte intelligens:
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/06/14/122200.htm

Men tankevækkende at statestikken siger at disse nydanskere er
overrepræsenteret i ulykker.....hvilket denne nar så på "flot" vis yder
endnu et bidrag til

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 14-06-07 20:19

"Tom" <christensen@bigfoot.com> said in news:46718038$0$15876
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
>
> Men tankevækkende at statestikken siger at disse nydanskere er
> overrepræsenteret i ulykker.....hvilket denne nar så på "flot" vis yder

Hvad er det, ud over dine fascistiske fordomme, som gør at du konkluderer
at synderen er en nydansker?

--
Lars Holst

Fra : JBH

Dato : 14-06-07 22:07

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> said in news:46718038$0$15876
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvad er det, ud over dine fascistiske fordomme, som gør at du konkluderer
> at synderen er en nydansker?

Måske Tom kender mere til sagen end blot en artikel som er "renset" for
etnicitet, men hvad er det ud over din blåøjede naivitet, der gør at du
mener det ikke er en ny-dansker.

Et par eksempler mere på trafikal "kulturberigelse"

http://ekstrabladet.dk/112/article308985.ece

http://ekstrabladet.dk/112/article308972.ece

/JBH

Fra : Tom

Dato : 14-06-07 22:14

> [...]
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvad er det, ud over dine fascistiske fordomme, som gør at du konkluderer

at hans fulde navn var nævnt i et online nyhedsmedie
Desuden er der ikke noget fasistisk i at han tilhører en gruppe lige som
unge under 25 også tilhører en gruppe. Du skyder på den forkerte "min ven",
jeg kører ikke sådan

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 14-06-07 22:33

> [...]
> Desuden er der ikke noget fasistisk i at han tilhører en gruppe lige
> som unge under 25 også tilhører en gruppe. Du skyder på den forkerte

Dokumentation?

--
Lars Holst

Fra : Tom

Dato : 14-06-07 23:19

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> said in

> Dokumentation?

Ja, det haves vel, men jeg gider ikke lede efter dok. for hver eneste af
mine indlæg i hver eneste tråd. Det er f.... utroligt at jeg skal sidde og
fylde resten af gruppen med dokumentation og referencer for alt, før det
bliver taget for gode vare. Smid mig i kill filteret hvis "nogen" tror at
jeg sidder og lyver om alt hvad jeg skriver....jeg gider ganske simpelt ikke
sidde og lede i timevis for at finde gamle artikler jeg tidl har læst et
eller andet sted.

Dok for at mondeo ruster som l*rt, dok. for at klima er det samme som AC,
dok. for at jeg har været i england, dok for at en mondeo under ekstreme
forhold KAN køre mere end fabikken opgiver og andre gange mindre.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-06-07 23:29

Tom skrev:
> [...]
> dok. for at jeg har været i england, dok for at en mondeo under ekstreme
> forhold KAN køre mere end fabikken opgiver og andre gange mindre.

Hørt hørt.
Det er det samme lort folk fyre af hver gang deres verdensbillede skal
ændres.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 16:03

Martin Vollert skrev:
> Hørt hørt.
> Det er det samme lort folk fyre af hver gang deres verdensbillede skal
> ændres.

Gu've' om det også kan komme til at omfatte mig?

Jeg har endda været ude for at blive forlangt dokumentation for mine
personlige holdninger. Kan nogen stikke den?

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 00:36

> [...]
> AC, dok. for at jeg har været i england, dok for at en mondeo under
> ekstreme forhold KAN køre mere end fabikken opgiver og andre gange

Nå.
Ok.
Så er det sikkert løgn...........

--
Lars Holst

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 01:08

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> said in

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> said in

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/06/14/122200.ht

> Nå.
> Ok.
> Så er det sikkert løgn...........

Nu har jeg tjekket Ekstra Bladet, BT, Nyhedsavisen, 24 timer, DR nyheder,
TV2 Nyhederne, Metro Express, Berlingske, Information, Børsen, JP,
Weekendavisen, Epn, Fpn, Fyens Stift, Nordjydske, Stiften,
Erhvervsbladet.................... og ingen af disse sider nævnte ved
navn nævnelse den person som fik alle de syv klip i pappet.

Indtil det er påvist at der før Torsdag d. 14/6-2007 kl. 19.52.09 har
været en artikel på nettet med mandens navn, opfatter jeg klart Toms
indlæg som racistisk/fascistisk fordomsfyldt.

Jeg gør opmærksom på at jeg hverken har givet udtryk for min holdning til
at nydanskere vejer tungt i ulykkesstatistikken eller min holdning til
hvorvidt det er sandsynligt at det er en nydansker der har fået syv klip
i pappet.

At JBH oven i købet mener at jeg er naiv hvis jeg tror at det ikke er en
nydansker er både grundløst og fordomsfyldt på samme
racistiske/fascistiske måde som Toms indlæg.

Jeg tror, på fordomsfuld vis, at Toms undvigen overfor at fremlægge
dokumentation, er for at undgå afsløring af hans løgn.

Spørgsmålet er om det er fordomme når jeg er bevidst om det?

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-07 05:34

Lars Holst skriver:

> [...]
> TV2 Nyhederne, Metro Express, Berlingske, Information, Børsen, JP,
> Weekendavisen, Epn, Fpn, Fyens Stift, Nordjydske, Stiften,

Dokumentation?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 11:03

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in

> Lars Holst skriver:

> Dokumentation?
>
> Klaus

Ja.
Den finder du så på de nyhedsmedier jeg henviser til.
Der er nok næppe nogen der gider slikke dig i røven ligesom ingen gider at
servere det for dig på et sølvfad.

--
Lars Holst

Fra : Tom

Dato : 15-06-07 14:33

> [...]
> Erhvervsbladet.................... og ingen af disse sider nævnte ved
> navn nævnelse den person som fik alle de syv klip i pappet.

Har du hørt om nyhedsgrupper, blogs, diskussionsforum ?

> Indtil det er påvist at der før Torsdag d. 14/6-2007 kl. 19.52.09 har
> været en artikel på nettet med mandens navn, opfatter jeg klart Toms
> indlæg som racistisk/fascistisk fordomsfyldt.

Ved du overhovedet hvad racisme er? Nydansker er da intet at gøre med at
være racist, jesus christ mand.....og så beskylder du oven i købet MIG for
at være facist og fordomsfuld uden at have den fjerneste anelse om noget som
helst

> [...]
> at nydanskere vejer tungt i ulykkesstatistikken eller min holdning til
> hvorvidt det er sandsynligt at det er en nydansker der har fået syv klip

Hvad du gør opmærksom på kan enhver selv læse, det står jo i tråden )

> At JBH oven i købet mener at jeg er naiv hvis jeg tror at det ikke er en
> nydansker er både grundløst og fordomsfyldt på samme
> racistiske/fascistiske måde som Toms indlæg.

Den ENSTE der kommer med nedladende tale er faktisk DIG. Du skulle prøve at
læse igen hvad der skrevet. Nydansker er en betegnelse på lige fod med
"mænd" "kvinder" "unge" "rødhårende" "gamle" ............
Næste gang er med vel facist eller nazist hvis man siger at "kvinder kører
dårligere end mænd" i flg. din verdensopfattelse.

> Jeg tror, på fordomsfuld vis, at Toms undvigen overfor at fremlægge
> dokumentation, er for at undgå afsløring af hans løgn.

Ok, din tro genrer ikke mig, bare du kunne tale ordentlig sådan som usenet
anbefaler brugerne at de gør.

> Spørgsmålet er om det er fordomme når jeg er bevidst om det?

Nu skriver du jo selv "Jeg tror, på fordomsfuld vis"

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 15-06-07 08:18

On 14 Jun 2007 23:36:25 GMT, Lars Holst wrote:

> Så er det sikkert løgn...........

Så var det også løgn, da du ikke kunne dokumentere at din påstand om
hastighedsgrænser og antal dræbte i trafikken ikke havde nogen
sammenhæng.
Det er bare rart at få det på plads.

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 11:02

Leonard <piper28a@gmail.invalid> said in news:z9etrlctb9bd.14abaic13kkev
$.dlg@40tude.net:

> Så var det også løgn, da du ikke kunne dokumentere at din påstand om
> hastighedsgrænser og antal dræbte i trafikken ikke havde nogen
> sammenhæng.
> Det er bare rart at få det på plads.

Jeg henviste til Danmarks statistik og lod dig selv gøre fodarbejdet.
Tom har ingen steder henvist.

Det er rart at finde ud af at du skal have støttelærer for at drage
konklusioner.

--
Lars Holst

Fra : Leonard

Dato : 15-06-07 13:32

On 15 Jun 2007 10:02:03 GMT, Lars Holst wrote:

> Jeg henviste til Danmarks statistik og lod dig selv gøre fodarbejdet.

Og det jeg hentede udfra Danmarks Statistik faldt så ikke i din smag,
men du magtede ikke at hente noget ud, der passede i din påstand.

Fra : Tom

Dato : 15-06-07 14:21

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> said in

> Nå.
> Ok.
> Så er det sikkert løgn...........

Har du dokumentation for det?

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 16:06

"Tom" <christensen@bigfoot.com> said in news:4672920f$0$15885
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]

Jeg mener at det til fulde er dokumenteret i denne tråd.

--
Lars Holst

Fra : Tom

Dato : 15-06-07 16:17

> [...]
> forkerte

> hvis

> Jeg mener at det til fulde er dokumenteret i denne tråd.

At jeg ikke gider hjælpe dig
....om du så kalder mig nok så vederstyggelig ting, så kan du hverken lukke
munden på mig eller få mig til at lede efter hvor det nu var jeg læste det.

--
Tom

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 16:54

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Tom.......................
tsk tsk tsk

236589@62.243.74.162...

Du har sandelig styr på din citatteknik og forståelsen af tidligere
indlæg.

ikke noget fasistisk i at han tilhører en gruppe

Hvis du undlod at medsende alt det lort fra tidligere indlæg, så ville du
nok miste overblikket i en smule mindre grad end det groteske tilfælde du
her smider på bordet.

> [...]
> ...om du så kalder mig nok så vederstyggelig ting, så kan du hverken
> lukke munden på mig eller få mig til at lede efter hvor det nu var jeg

Jeg snakker ikke om hjælp...................

--
Lars Holst

Fra : Tom

Dato : 15-06-07 18:47

> Du har sandelig styr på din citatteknik og forståelsen af tidligere
> indlæg.
>

> ikke noget fasistisk i at han tilhører en gruppe

Lars hvis du med cittatteknik mener at man skal til at skelne mellem >>>>>>>
og >>>>> tegn for at finde ud af hvem har sagt hvad, nej så er det ikke lige
min stil.

Dine meninger om facisme, løgne, fordomme og hvem der har disse osv. giver
dig vel ikke mere ret fordi du gentager dem.

Flot at vi nu skal til at diskuttere citatteknikker, vi kommer langt omkring

--
Tom

Fra : Lars [6710]

Dato : 16-06-07 01:17

Lars Holst skrev:

> Jeg snakker ikke om hjælp...................

Nej du råber nærmere om hjælp

Gad vide om nogen reagerer

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-06-07 20:24

On 14 Jun 2007 19:18:37 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>Hvad er det, ud over dine fascistiske fordomme, som gør at du konkluderer

Mener du ikke racistiske?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Holst

Dato : 16-06-07 20:32

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in

> Mener du ikke racistiske?

Fascisme funderes bl.a. på stærkt nationalistiske grundholdninger.
Jeg mener hvad jeg skriver.

--
Lars Holst

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-06-07 20:51

On 16 Jun 2007 19:32:01 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> said in

>Fascisme funderes bl.a. på stærkt nationalistiske grundholdninger.
>Jeg mener hvad jeg skriver.

>--

Det er jeg ked af at høre.

Det sætter dig i min verden i et noget uheldigt lys, når jeg ser hvad
du ellers får rablet af dig.

Nå, men vi lever i et frit land, hvor man har ret til at mene, tro og
skrive hvad man vil.

Fortsæt du bare. Du er en lille mand, som det er nemt at ignorere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars Holst

Dato : 16-06-07 22:05

> [...]
> skrive hvad man vil.
>
> Fortsæt du bare. Du er en lille mand, som det er nemt at ignorere.

Det styrer du bare selv.

Forskellen på mig og mange andre brugere af NG's er at jeg ikke bare er
et ynkeligt flokdyr uden holdninger og at jeg giver svar på tiltale i
stedet for at en lille gruppe af diktatorer og en lille gruppe af
autodidakte betjente gives muligheden at censorere mig.

Det er åbenbart ikke velset herinde.

Og jeg kunne ikke være mere ligeglad.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-07 22:25

Lars Holst skriver:

> Det er åbenbart ikke velset herinde.

Du magter jo ikke engang at føre dine egne debatter til dørs.

Jeg kan se at du gik fuldstændig i stå angående dokumentation.....

Fra : Lars Holst

Dato : 16-06-07 22:36

> Lars Holst skriver:

> Du magter jo ikke engang at føre dine egne debatter til dørs.
>
> Jeg kan se at du gik fuldstændig i stå angående dokumentation.....
>

> Klaus

Dokumenter det.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-07 06:48

Lars Holst skriver:

> Dokumenter det.

Let, i denne tråd undlod du at svare på:

I tidligere tråd angående fart:

Netop dene tekst:
Kig på artiklen og kommenter den:
http://www.tagesspiegel.de/brandenburg/archiv/08.07.2003/645911.asp

Men da den totalt modbeviste dine formodninger (som du ikke selv kunne
henvise til nogen som helst dokumentation omkring), ja så undlod du at
svare - eller gik i stå om man vil....

Fra : Lars Holst

Dato : 17-06-07 10:19

> [...]
>
> Men da den totalt modbeviste dine formodninger (som du ikke selv kunne
> henvise til nogen som helst dokumentation omkring), ja så undlod du at

Der er ingen som helst behørig dokumentation i det.

Du tabte igen, Klaus.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-06-07 18:27

Lars Holst skriver:

> Der er ingen som helst behørig dokumentation i det.

Masser. Endda fra den kilde du selv angav.

> Du tabte igen, Klaus.

Nej.

Fra : Leonard

Dato : 17-06-07 18:39

On 17 Jun 2007 09:18:48 GMT, Lars Holst wrote:

> Der er ingen som helst behørig dokumentation i det.

Du har jo ikke selv disket op med nogen form for dokumentation for dine
påstande, så indtil da bliver vi jo nødt til at nøjes med den vi selv
kan finde.

Fra : Stoffer

Dato : 14-06-07 23:02

Ebbe Kristensen wrote:
> Han har vist ikke stået forrest, den gang de uddelte intelligens:
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/06/14/122200.htm
>
> Ebbe

De skriver ikke noget om, at der blev uddelt bøder til de bilister, som
ikke kunne holde til højre.

Der var jo åbenbart masser af plads i den vejbane

--
Stoffer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-06-07 08:51

Stoffer <spam@me.invalid> wrote in newsadnYV1x5RYJ-
zbnZ2dnUVZ8srinZ2d@giganews.com:

> De skriver ikke noget om, at der blev uddelt bøder til de bilister, som
> ikke kunne holde til højre.

> Der var jo åbenbart masser af plads i den vejbane

Ikke nødvendigvis ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 15:55

Stoffer skrev:
> De skriver ikke noget om, at der blev uddelt bøder til de bilister, som
> ikke kunne holde til højre.

Dem er der så mange af at hvis de kørte på Køge Bugt motorvejen fra Køge
til Ishøj mandag morgen, med en video i gang hele vejen ville de få så
mange med at de kunne bruge resten af ugen til at skrive bøderne ud.

> Der var jo åbenbart masser af plads i den vejbane

Det er der hver dag.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 15-06-07 12:16

On 15 Jun., 12:03, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> Ja.

Nej

> Den finder du så på de nyhedsmedier jeg henviser til.

Der finder jeg da ikke dokumentation for at du har tjekket de givne
nyhedsmedier...

Surt når ens retorik rammer tilbage i hovedet af en selv, hva....

Klaus

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 12:28

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> said in

> [...]
> nyhedsmedier...
>
> Surt når ens retorik rammer tilbage i hovedet af en selv, hva....

Det eneste der er surt her er at du er fattig på argumenter og derfor
kæmper en sygelig og ynkelig kamp for at manifestere dit forvrængede
verdensbillede.

Andre ville bare kalde dig en spade.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 15-06-07 12:42

On 15 Jun., 13:28, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> Andre ville bare kalde dig en spade.

Så kender vi Lars Holst igen.

Får man bare en smule kritik, eller modspil, går man direkte i
mudderet.

Klaus

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 12:52

> Så kender vi Lars Holst igen.
>
> Får man bare en smule kritik, eller modspil, går man direkte i
> mudderet.
>

> Klaus

Ja, du ligger som du har redt.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 15-06-07 12:44

On 15 Jun., 12:02, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> Jeg henviste til Danmarks statistik og lod dig selv gøre fodarbejdet.
> Tom har ingen steder henvist.

Det har han da.

Eller forstår du ikke "online nyhedsmedie". Hvis du mener at Tom skal
dokumentere med et link, er det vel også rimeligt at du selv gør det.

Nå, nu kommer den vel en "Lars Holst" mere.....

Klaus

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 12:58

> [...]
> dokumentere med et link, er det vel også rimeligt at du selv gør det.
>
> Nå, nu kommer den vel en "Lars Holst" mere.....

Hvis du mener Tom har henvist lige så grundigt som jeg, som skrev navnet på
nyhedsmediet så man selv kan slå det op, så er du da dybt uintelligent.

Det er jo nok forklaringen.

Det er nok en af årsagerne til at du er så vedholdende i mudderkastning.
Du fatter simpelthen ikke betydningen af sætningerne og indlægene.

Tom har ingen navne på nyhedsmedier nævnt.
Står det så nævnt i Tokyo Shimbun eller Buenos Aires Herald?

Og husk nu på forskellen mellem bogstaverne n og r.................

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 15-06-07 14:06

On 15 Jun., 13:52, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> Ja, du ligger som du har redt.

Jeps og jeg nyder hver gang du gør dig selv til grin.......

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 15-06-07 14:09

On 15 Jun., 13:57, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:

> Hvis du mener Tom har henvist lige så grundigt som jeg, som skrev navnet på
> nyhedsmediet så man selv kan slå det op, så er du da dybt uintelligent.

Tjah, det der blev slået op via statestik passede jo ikke med de du
sagde, så......

> Det er jo nok forklaringen.
>
> Det er nok en af årsagerne til at du er så vedholdende i mudderkastning.
> Du fatter simpelthen ikke betydningen af sætningerne og indlægene.

Endnu en Lars Holst....

Klaus

Fra : Lars Holst

Dato : 15-06-07 16:06

> t på
> ent.
>
> Tjah, det der blev slået op via statestik passede jo ikke med de du
> [...]

Jo det passede fint.
Du er usand i din fremfærd.
Vask din mund med vand og saltsyre.

--
Lars Holst

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-07 19:36

Lars Holst skriver:

> Jo det passede fint.

Hvilke tal ?

Da du ikke kunne henvise til besteme tal i en kilde kunne det jo være
løgn.

De tal Leonard fandt frem fra netop din kilde viste det præcist
modsatte.

> Du er usand i din fremfærd.

Nå, står du nu foran spejlet igen ?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-06-07 15:35

Ebbe Kristensen skrev:
> Han har vist ikke stået forrest, den gang de uddelte intelligens:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2007/06/14/122200.htm

Den der med: "Her overhalede han indenom tre gange og skiftede vognbane
så hurtigt, at en varevogn nær havde ramt ham. Desuden kørte han alt for
tæt på bilerne foran." er der da rigtig mange bilister der laver hver dag.

I den forløbne uge har jeg endda set en p-vogn overhale indenom, på en
måde der nok ville havde kostet et klip i kortet, hvis de selv havde en
anden gøre det samme.