Cyklister skal tage hensyn?
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 17:04

http://politiken.dk/indland/article324463.ece

Interessant læsning, at selv cyklisternes organisationer kan se et
problem. Ikke at jeg vil nedvurdere at vi "hårde" ikke altid er lige
søde overfor cyklister - men ofte er det selvskabte problemer. Hvis
jeg kørte som en gennemsnitlig københavnsk cyklist i myldretiden -
hold på hat og briller, jeg skal frem - var Puntoen totalskadet nu!
Vi har sikkert alle knurret over en cykel (eller et hold motionister
- det ser altså ud til andre cyklister også kan se et problem.

Jeg så for nylig et forsøg på at beskrive verden som en køreskolelærer
så den - formodentlig i en debat et eller andet sted (JP måske).
Eleverne efterspørger kun pris - viden er stærkt undervurderet og hun
mente at der kommer mange ud i trafikken uden den nødvendige
forståelse for hensyn til andre og diverse andre nyttige ting. (men de
har lært at bestå en køreprøve og en teoriprøve) Men den slags ting
tiltaler ikke nutidens unge - vi skal frem og fanden tage den sidste
(sådan skrev hun ikke - min fortolkning ) og nok en smule
overdrevet Men den reelle viden om trafik og trafikkultur lader
åbenbart noget tilbage at ønske.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi