Så skete de fa... igen
Fra : Benny

Dato : 13-06-07 04:53

Her i weekenden var der igen 2 halvhjerner der kørte ræs. Denne gang var det
så i Hjørring natten mellem lørdag og søndag.

Da de ikke kunne se forbi et sving på gaden kørte den ene ind bag i en
sagesløs, hvorefter de stak af. Den ene blev fundet 20 km uden for Hjørring
med en smadret bil.

Håber at de begraver ham i en myretue, så kan han da bruges til foder til
myrerne. Er ikke mere værd.

Benny

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-06-07 09:15

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hjørring med en smadret bil.
>
> Håber at de begraver ham i en myretue, så kan han da bruges til foder til

Hvad foregår der i hovedet på sådan en ?
Det er da for lavt at stikke halen mellem benene på den måde.

Dette er hvad mine forældre lærte mig:
'Laver du en fejl, så må du tage konsekvensen af _din_ fejl.'

Så jeg må konkludere, at omtalte ikke har fået samme børnelærdom

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-06-07 09:54

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote in

> Dette er hvad mine forældre lærte mig:
> 'Laver du en fejl, så må du tage konsekvensen af _din_ fejl.'

Også kendt som "frihed under ansvar" - havde en skoleleder engang der havde
samme filosofi, gør hvad du vil men husk at du selv skal tage konsekvensen
af det.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-06-07 10:27

Uffe Bærentsen wrote:
> "Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Dette er hvad mine forældre lærte mig:
> 'Laver du en fejl, så må du tage konsekvensen af _din_ fejl.'

Det har jeg også lært. Sådan er det sgu ikke mere. Bliver man kørt ned fordi
man ikke ser sig for, er det garanteret ham den anden der har kørt for
stærkt (selvom det kun var 5 km/t har det altså en stoooooor betydning),
drikker man sig i hegnet som 13-årig og skaber sig i sin brandert, er det
garanteret fordi der ikke har været det fornødne opsyn, insisterer man, som
cyklist, på sin forkørselsret, 20cm fra fordækket på en højresvingende, 40
tons tung lastbil og bliver kørt ned, er det garanteret fordi chaufføren
læste avis, gennembanker man en sagesløs i byen, er det garanteret fordi man
gennemgår en identitetskrise og i øvrigt ikke fik en ny cykel i 12-års
komfirmationsgave ... *hiver efter vejret* ... i dag skal man ikke tage
ansvar for ret meget. Der er altid en anden man kan give skylden, med
myndighedernes samtykke.

mvh.
Kim Frederiksen

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-06-07 13:49

Kim Frederiksen wrote:

> [...]
> tons tung lastbil og bliver kørt ned, er det garanteret fordi chaufføren

Hvordan får du ovenstående til at være en fejl fra cyklistens side? Og
check lige op på begreberne - forkørselsret har ikke eksisteret mens jeg
har haft kørekort (siden 1986).

Jeg har et problem med at chauffører kan køre cyklister ned for
ubetinget vigepligt, og blot undskylde sig med at de ikke så
vedkommende. Hvis man flytter ansvaret mere over på cyklisterne, frygter
jeg at der vil ske en stigning af, især, cyklende børn der bliver til
fars - de har mindre overblik end voksne - og dernæst at der bliver
færre cyklister og dermed flere bilister med de problemer det giver. Der
er en lovgivning on vigepligt ved højresving - sørg for at den kan
holdes af alle er første step, så man ikke risikerer farsering blot ved
at cykle lovligt gennem byen.

--
vh
Torben

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-06-07 16:07

Torben Scheel wrote:

> Hvordan får du ovenstående til at være en fejl fra cyklistens side? Og
> check lige op på begreberne - forkørselsret har ikke eksisteret mens
> jeg har haft kørekort (siden 1986).

Rolig nu, Torben. Kim glemte at få sat <sarkasme> ... </sarkasme> på

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 18:09

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message

> Rolig nu, Torben. Kim glemte at få sat <sarkasme> ... </sarkasme> på

Det var vist sarkasme

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-06-07 12:29

On Wed, 13 Jun 2007 10:14:40 +0200 "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> sent the following smoke signals:

>Dette er hvad mine forældre lærte mig:
>'Laver du en fejl, så må du tage konsekvensen af _din_ fejl.'
>
>Så jeg må konkludere, at omtalte ikke har fået samme børnelærdom

De er vel også opflasket med denne definition på sikker sex:
Opgiv altid falsk navn, adresse og tlf.-nummer.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 13-06-07 09:51

> Her i weekenden var der igen 2 halvhjerner der kørte ræs. Denne gang var
> det så i Hjørring natten mellem lørdag og søndag.

.... Uden at vide mere, vil jeg gætte de 2 halvhjerner var fra Brønderslev.

Troels

Fra : Kent

Dato : 13-06-07 14:36

> [...]
> Hjørring med en smadret bil.
>
> Håber at de begraver ham i en myretue, så kan han da bruges til foder til

Din sidste kommentar tyder på manglende menneskeforståelse! Du ved
ikke, om manden er gået i chok efter påkørslen, hvilket ofte sker, hvis
man kommer ud for store traumer. I chok-tilstand reagerer du ikke
rationelt. Du tænker ikke over, at der ligger en person og behøver akut
hjælp. Det KAN du ikke! Du ved heller ikke selv, hvordan du ville reagere,
hvis noget lignende skete for dig. Du ved, hvordan du ØNSKER du vil reagere
...... men ret beset er det også netop kun et ønske.

Men at de kørte ræs, kan ikke forsvares på nogen måde.

Kent.