Hvor meget kan man se ud fra headeren osv!
Fra : Per

Dato : 24-07-07 19:24

Hej NG !

Jeg har af og til studset over hvor meget nogen nørder kan se ud fra en
header. Der antydes at man kan se hvor i landet osv. en skribent kommer fra.

Så mit spm. hvad kan i sige om mig ?

Hvor, osv....

--
Med venlig hilsen Per !

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-07-07 19:52

Den 24-07-07 20.24 skrev Per følgende:

> Jeg har af og til studset over hvor meget nogen nørder kan se ud fra en
> header. Der antydes at man kan se hvor i landet osv. en skribent kommer fra.
>
> Så mit spm. hvad kan i sige om mig ?

Du bruger Outlook Express, og du bruger sandsynligvis Windows XP.
Desuden har du sandsynligvis slået automatisk opdatering af Windows til.

Du er kunde hos TDC, og du er koblet op via centralen på Borups Alle, så
du bor vel i København eller på Frederiksberg.

Du har sandsynligvis en webserver (Apache 1.3.33 ) kørende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Jens G

Dato : 24-07-07 19:58

On Tue, 24 Jul 2007 20:24:25 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>header. Der antydes at man kan se hvor i landet osv. en skribent kommer fra.

Det er nu ikke særligt nørdet at søge lidt på en IP adresse og et
forfatternavn, så her er hvad jeg sådan lige kan finde, uden at det
dog afslører din identitet på nogen måde.

Du er TDC kunde og bor i København, eller meget tæt på.

Du har i år skrevet fra tre forskellige IP adresser, og har været mest
aktiv i dk.fritid.motorcykel, skarpt forfulgt af dk.videnskab.jura.

Hvis man sætter sig til også at læse alle de 253 indlæg du har skrevet
i DK nyhedsgrupperne i år, kan man muligvis finde ud af mere om dig.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Per

Dato : 24-07-07 20:12

Jens G wrote:

> [...]
>
> Hvis man sætter sig til også at læse alle de 253 indlæg du har skrevet
> i DK nyhedsgrupperne i år, kan man muligvis finde ud af mere om dig.

Hej begge !

Tak for hjælpen - jeg var bare lidt nysgerrig om hvor meget man egenlig kan
se - og det har jeg nu fået svar på

mvh. Per

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-07-07 20:10

"Per" wrote

> Jeg har af og til studset over hvor meget nogen nørder kan se ud fra
> en header. Der antydes at man kan se hvor i landet osv. en skribent
> kommer fra.

> Så mit spm. hvad kan i sige om mig ?

I headeren på dit indlæg har den news-server som du anvender påtrykt det-
te: NNTP-Posting-Host: 80.167.24.182.

Fra en kommandoprompt kan man lave en traceroute på IP-adressen (jeg har
klippet IP-adresserne på hver linie ud for at forkorte linielængden):

"PS C:\Users\Peder> tracert 80.167.24.182

Sporer rute til cpe.atm2-0-90321.0x50a718b6.boanxx13.customer.tele.dk
over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 15 ms 16 ms 33 ms atm2-0-1281151.arcnxx9.ip.tele.dk
3 14 ms 13 ms 14 ms ge1-0-40.1000M.arcnxg5.ip.tele.dk
4 14 ms 14 ms 14 ms pos6-0.2488M.arcnxg2.ip.tele.dk
5 18 ms 18 ms 19 ms so-0-0-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk
6 18 ms 18 ms 19 ms so-0-0-0.2488M.boanxu1.ip.tele.dk
7 18 ms 19 ms 18 ms pos2-0.2488M.boanxg5.ip.tele.dk
8 18 ms 19 ms 18 ms fe0-1-50.100M.boanxx13.ip.tele.dk
9 427 ms 384 ms 376 ms
cpe.atm2-0-90321.0x50a718b6.boanxx13.customer.tele.dk

Sporing fuldført."

1 er min lokale router
2 er i Århus (arc er en forkortelse for Århus)
5 er i Albertslund (alb er en forkortelse for Albertslund)
6-9 er Borups alle (boa er en forkortelse for Borups alle i København)

Det ovennævnte fandt jeg på denne liste:

http://www.makr.dk/go.php?reversedns

Google Maps kan så give en et overbliksbillede over området:

http://maps.google.co.uk/maps?near=borups+alle&q=geo+ip&f=p&rl=1

Hvis man anvender en news-server som ikke påtrykker den IP-adresse som
du anvender, kan man måske finde dig ved at du på en webside, i et
mailingliste-arkiv, i en nyhedsgruppe eller andre steder som søgemaski-
nerne har adgang til selv har skrevet oplysninger som lokaliserer dig.

Nogle mennesker mener det er et stort sikkerhedsproblem at man kan fin-
de disse oplysninger, andre synes at dem der synes at det er et sikker-
hedsproblem ikke er rigtigt velforvaret oven i hovedet og at de burde
overveje slet ikke at anvende internettet.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-07-07 20:33

"Peder Vendelbo Mikkelsen" wrote

> Google Maps kan så give en et overbliksbillede over området:

> http://maps.google.co.uk/maps?near=borups+alle&q=geo+ip&f=p&rl=1

Ubehageligt langt link, men det linker til det rigtige:

http://maps.google.co.uk/maps?near=Borups+Alle,+2000,+Frederiksberg,+Danmark&q=&f=l&rl=1&ie=UTF8&hl=da&oi=georefine&ct=clnk&cd=2

Fra : torben

Dato : 25-07-07 22:47

Hej

> "PS C:\Users\Peder> tracert 80.167.24.182

Hvad er PS?

Og er det et MS OS eller et linux OS?
-
Torben

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-07-07 23:52

"torben" wrote

> Hvad er PS?

PS er en forkortelse for PowerShell, det er afløseren for kommandopromp-
ten som vi kender den idag fra Windows 2000 og fremefter.

At der står c:\users\peder i stedet for
c:\documents and settings\brugernavn er på grund af at jeg kører Vista.

> Og er det et MS OS eller et linux OS?

Microsoft Windows Vista.

Du kan læse meget mere om PowerShell her:

http://www.microsoft.com/windowsserver2003/technologies/management/powershell/default.mspx

Scriptcenter for PowerShell hvor du kan hente diverse dokumentation og
scripts til at lave alle mulige ting med:

http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/hubs/msh.mspx

Bloggen:

http://blogs.msdn.com/powershell/

For fremtiden er det meningen at stort set alt software fra Microsoft
skal kunne manipuleres med PowerShell, Microsofts management-værktøjer
bliver bygget på PowerShell.

Adrian Milliner har lavet Space Invaders som et PowerShell-script:

http://ps1.soapyfrog.com/2007/02/26/grrr-11-and-big-invaders/

Det er lidt mere praktisk at de i PowerShell Community Extensions pro-
jektet er ved at lave nogle udvidelser så man kan mounte Active Directory
og manipulere objekter på samme måde som kataloger og filer:

http://www.codeplex.com/PowerShellCX/

Fra : torben

Dato : 27-07-07 03:24

Hej.
Det var en lidt stor mundfuld.
Jeg kunne tænke mig at undersøge de gode links lidt nærmere.
Tak skal du have!

-
Torben