sende mail med digital signatur hvordan ?~
Fra : Lasse

Dato : 21-07-07 18:22

Hej

Først ved jeg ikke om jeg er havnet i rette gruppe, men jeg har et spørgsmål
vedr. at sende en mail med digital signatur.

Jeg har en ny PC (Aldi Medion) med vista installeret. Jeg benytter windows
mail når jeg sender email.
Da jeg lige ville prøve at sende en sikker email til mig selv med digital
signatur skete der det at windows mail lukkede ned og sendte ikke beskeden.
Jeg har forsøgt diverse om jeg selv kunne gøre noget, da jeg er klar over at
programmet skal sættes op til at kunne sende med digital signatur.
Nu er jeg desværre ikke nogen ørn til det med PC og div. instillinger og vil
høre om der evt skulle være en bamhjertig sjæl som kunne guide mig så
systemet virker.
På forhånd tak og undskyld hvis jeg er havnet i forkert gruppe.

med venlig hilsen

Lasse

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 21-07-07 18:48

Lasse skrev:
> [...]
> så systemet virker.
> På forhånd tak og undskyld hvis jeg er havnet i forkert gruppe.

Der er konstateret en fejl i "TDC Digital Signatur CSP" ved anvendelse
sammen med Vista Mail. En opdatering er på vej og jeg skal nok skrive i
denne nyhedsgruppe, når denne opdatering frigives.

I mellemtiden kan jeg anbefale Thunderbird. Se evt. forummet på
www.mozilladanmark.dk, hvor jeg som privatperson er ved at lave en
vejledning i anvendelse af Digital Signatur i bl.a. Thunderbird.

/Peter

Fra : Lasse

Dato : 21-07-07 19:04

Hej Peter

Tak for dit svar- Jeg må have tålmodighed, men jeg vil lægge min tur forbi
dit indlæg i Mozilladanmark. dk

med venlig hilsen

Lasse

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 22-07-07 13:42

Lasse skrev:
> Hej Peter
>
> Tak for dit svar- Jeg må have tålmodighed, men jeg vil lægge min tur
> forbi dit indlæg i Mozilladanmark. dk
>
> med venlig hilsen
>
> Lasse

Bemærk at jeg netop har lagt en ny version 0.5 op:
http://www.lind-damkjaer.dk/moreDS/DigitalSignaturMozilla_v0.5.pdf

/Peter