Hvilket Spyware program?
Fra : Michal

Dato : 04-07-07 20:25

Hej

Jeg vil have et godt spyware program. Men hvilken skal man vælge?
Spyware Doctor, SuperAntiSpyware eller noget helt andet?

--

/Michal

Fra : Erling

Dato : 04-07-07 20:34

Michal skrev:
> Hej
>
> Jeg vil have et godt spyware program. Men hvilken skal man vælge?
> Spyware Doctor, SuperAntiSpyware eller noget helt andet?

Hej.
Jeg har brugt dette program i et stykke tid.
http://www.websecurityguard.com/
Har prøvet at bruge antivirusfunktionen i det også.
Det gode ved programmet er, at det hele tiden kører i baggrunden.
Det advarer dig, hvis du skulle komme på en side med "tvivlsomt indhold".
Det er gratis.
/Erlig

Fra : Kent Friis

Dato : 04-07-07 21:46

Den Wed, 04 Jul 2007 21:24:46 +0200 skrev Michal:
> Hej
>
> Jeg vil have et godt spyware program.

Hvad med Sony's root-kit, det skulle vist være ret "godt".

Mvh
Kent

PS: Kan det virkelig være så svært at kende forskel på spyware-
programmer og spyware-fjernere, virus-programmer og anti-virus-
programmer?

Fra : John

Dato : 04-07-07 21:56

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> PS: Kan det virkelig være så svært at kende forskel på spyware-
> programmer og spyware-fjernere, virus-programmer og anti-virus-
> programmer?

Åbenbart, hr overlærer :)

Fra : Kent Friis

Dato : 05-07-07 15:22

Den Wed, 4 Jul 2007 22:55:51 +0200 skrev John:

> Åbenbart, hr overlærer :)

Det er ikke bare et spørgsmål om grammatiske detaljer, det er faktisk
to forskellige typer programmer, og hvis man beder om det forkerte,
risikerer man at få det man beder om.

Jeg kunne fx nemt give et virus-program til en der beder om det, men
gør det kun til folk jeg kender og stoler på at de kan finde ud af at
håndtere et sådant program (og jo, det er sket at folk jeg kender har
bedt om det).

På den anden side vil jeg da nødig risikere at få et anti-virus
program, hvis jeg beder nogen sende mig et virus-program til
samlingen. Man kunne jo risikere at få slettet hele samlingen

Mvh
Kent

Fra : John

Dato : 06-07-07 02:19

> [...]

> Det er ikke bare et spørgsmål om grammatiske detaljer, det er faktisk
> to forskellige typer programmer, og hvis man beder om det forkerte,

Nu er du jo tydeligvis en erfaren og teknisk velfunderet computer-gut, men
du evner åbenbart ikke at formidle din viden til nye, uerfarne
computer-brugere, uden at benytte ordkløveri, sarkasme og arrogance.

Det finder jeg ganske unødvendigt.

Jeg bestrider slet ikke, at du har ret i det skrevne, efterlyser blot en
lidt blidere tone overfor de mange stakkels nybegyndere, der løber skrigende
bort, når de får en gang ordkløveri, sarkasme og arrogance, (evt ledsaget af
sort snak) som svar på deres spørgsmål.

John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-07-07 09:18

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev bl.a:

> [...]
> du evner åbenbart ikke at formidle din viden til nye, uerfarne
> computer-brugere, uden at benytte ordkløveri, sarkasme og arrogance.

Det gør jeg også. Men det er desværre et kendetegn ved en del af Kents
indlæg. Han er desuden overdrevent paranoid ang. sikkerhedssoftware. Det er
desværre en nødvendighed at være paranoid, hvad angår denne slags
programmer, og også når man færdes på nettet, men det kan også overdrives
.

Mvh.

Karsten

Fra : Kent Friis

Dato : 06-07-07 15:07

Den Fri, 6 Jul 2007 10:18:19 +0200 skrev Karsten Jensen:

> Det gør jeg også. Men det er desværre et kendetegn ved en del af Kents
> indlæg. Han er desuden overdrevent paranoid ang. sikkerhedssoftware.

Paranoid? Hvordan det?

Hvordan får du "Elendige antivirus sløver maskinen for meget, ud med
det skrammel" til "paranoid ang. sikkerhedssoftware"?

Mvh
Kent

Fra : John

Dato : 07-07-07 01:25

"Karsten Jensen" <ljoshfkjdjhlojubvkjdhg@invalid> skrev i en meddelelse

> Det gør jeg også. Men det er desværre et kendetegn ved en del af Kents
> indlæg.

Har jeg bemærket.

Han bidrager ikke rigtigt med noget brugbart for ret mange, men pudser blot
sit ego med sin evindelige 'jeg-er-så-klog-og-I-er-så-dumme'-facon.

Har svært ved at snuppe så arrogante personer. Op i den sorte gryde med ham!
:)

John

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-07-07 08:12

On Sat, 7 Jul 2007 02:24:40 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> Han bidrager ikke rigtigt med noget brugbart for ret mange, men pudser
> blot sit ego med sin evindelige 'jeg-er-så-klog-og-I-er-så-dumme'-facon.

Og du har i denne tråd bidraget med ... ja, hvad?

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-07-07 08:08

On Fri, 6 Jul 2007 03:18:47 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> Nu er du jo tydeligvis en erfaren og teknisk velfunderet computer-gut,
> men du evner åbenbart ikke at formidle din viden til nye, uerfarne
> computer-brugere, uden at benytte ordkløveri, sarkasme og arrogance.

FWIW synes *jeg*, det er dejligt, der er nogen, der orker at blive ved
med at påpege de samme idiotiske og meningsforstyrrende sprog-fejl.
Det er en skam, at der er nogen, der ikke kan se, det er en hjælp de
får.

-A

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-07-07 02:51

On 05 Jul 2007 14:22:13 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Det er ikke bare et spørgsmål om grammatiske detaljer, det er faktisk
>to forskellige typer programmer, og hvis man beder om det forkerte,
>risikerer man at få det man beder om.

Så dumme tror jeg ikke, der er nogen, der er. Og hvis der er, og de
ikke selv er i stand til at tænke selv og læse betydningen ud af
konteksten, så er de ikke meget bedre værd end et meget lille script
:)

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Kent Friis

Dato : 06-07-07 15:09

Den Fri, 06 Jul 2007 03:50:39 +0200 skrev Peter Brodersen:

> [...]
> ikke selv er i stand til at tænke selv og læse betydningen ud af
> konteksten, så er de ikke meget bedre værd end et meget lille script

Der var faktisk en der lavede en bannerreklame i den stil for ikke
så længe siden - noget med "mangler du en virus? click her"...

Han fik temmelig mange hits, mere end hvad der kunne forklares med
nørder der lige skulle se om det var fup.

Mvh
Kent

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-07-07 15:22

Kent Friis skrev:

> [...]
>
>Han fik temmelig mange hits, mere end hvad der kunne forklares med
>nørder der lige skulle se om det var fup.

Der var på et tidspunkt en belgier der havde lavet en annonce på google
der blev vist 259.723 gange, der var 409 der klikkede på den, så det kan
ikke være den der menes da det er en meget lille promilledel af mulige
hits der så kom derind.
http://www.theregister.co.uk/2007/05/17/spoof_malware_campaign/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 06-07-07 15:36

Den 06 Jul 2007 14:21:36 GMT skrev Ivan V. Klattrup:

> [...]
> der blev vist 259.723 gange, der var 409 der klikkede på den, så det kan
> ikke være den der menes da det er en meget lille promilledel af mulige

Nu skal det jo sammenlignes med hvor meget andre reklamer giver. Hvis
den var dukket op på min skærm havde jeg garanteret ikke engang
clicket - for jeg ville slet ikke have lagt mærke til den.

Mvh
Kent

Fra : Straight Talk

Dato : 05-07-07 05:41

On Wed, 04 Jul 2007 21:24:46 +0200, Michal <mickydk@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg vil have et godt spyware program. Men hvilken skal man vælge?
>Spyware Doctor, SuperAntiSpyware eller noget helt andet?

Hvis du nu lod være med at installere spyware, så havde du heller ikke
brug for alskens anti-diller-daller.

Fra : Peter Fischer

Dato : 07-07-07 07:09

Michal skrev:

> Jeg vil have et godt spyware program. Men hvilken skal man vælge?
> Spyware Doctor, SuperAntiSpyware eller noget helt andet?

Personligt vil jeg anbefale et *anti*-spyware program, men skal det være
så start med at hente en masse cracks, serialz og warez.

Installer uden at tjekke dem, så kan du med garanti prøve en masse
spyware programmer ...

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup