Userinit logon application?
Fra : Martin Ploug

Dato : 28-06-07 15:34

Hej

Min firewall (PC Tools Firewall Plus) er lige kommet med en besked om
at Userinit Application forsøger at få adgang til internettet.
Hvad er det for et program?

Sti: C.\WINNT\SYSTEM32\USERINIT.EXE

Jeg bruger Windows 2000.

Skal jeg tillade eller blokere?

På forhånd tak.

Fra : Jakob Bøhm

Dato : 28-06-07 17:33

Martin Ploug wrote:
> [...]
>
> Min firewall (PC Tools Firewall Plus) er lige kommet med en besked om
> at Userinit Application forsøger at få adgang til internettet.

Kort svar:

Hvis du er logget på et domæne (Active Directory og alt det der), så
svar ja, ellers nej.

Længere svar:

USERINIT.EXE er det program i selve Windows som indlæser din
brugerprofil (evt. fra en netværksserver hvis du er i et firma),
aktiverer dine personlige indstillinger for desktoppens udseende
(wallpaper etc.) og til sidst starter den kopi af explorer.exe som
tegner ikonerne på desktoppen og Start-bjælken nederst på skærmen.

USERINIT.EXE findes i Windows NT, Windows 2000, Windows XP, Windows 2003
og Windows Vista. Uden USERINIT.EXE kan du slet ikke logge på din
computer, så programmet skal have lov til at køre, men netværksadgang er
kun nødvendigt på lokalnetværk med central brugeradministration.

--
Jakob Bøhm, M.Sc.Eng. * jb@danware.dk * direct tel:+45-45-90-25-33
Danware Data A/S * Bregnerodvej 127 * DK-3460 Birkerod * DENMARK

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-06-07 17:58

Jakob Bøhm skrev:

> [...]
> din computer, så programmet skal have lov til at køre, men
> netværksadgang er kun nødvendigt på lokalnetværk med central

Hej Jakob

Ok, mange tak for svaret.

Mvh. Martin