Hvad er nødvendigt at scanne?
Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 14:29

Jeg har AVAST 4.7 og AD-Aware SE og der er masser af muligheder
for skanning.

Jeg vil dog godt vide hvad man normalt vil indstille til, er det
nødvendigt med Fuldstændige skanninger af HELE maskinen.

I Avast bruger jeg Standard skan, i Ad-Aware er der både Fuld og Smart
Systemscanning.

Der er også mange andre muligheder for at indstille men man kan nemt
blive i tvivl.

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Kent Friis

Dato : 28-06-07 15:23

Den Thu, 28 Jun 2007 15:29:03 +0200 skrev Mr. Mox:
> [...]
>
> Jeg vil dog godt vide hvad man normalt vil indstille til, er det
> nødvendigt med Fuldstændige skanninger af HELE maskinen.

Det kommer an på hvor meget adware du installerer. Jeg foretrækker
at lade være med at installere den slags skrammel, så slipper man
for at bruge tid på den slags programmer.

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-07 15:28

Kent Friis skrev:

> [...]
> at lade være med at installere den slags skrammel, så slipper man
> for at bruge tid på den slags programmer.

Som du nok kan se er jeg ikke for meget inde i det her, men jeg troede
at ADware var annoncer og sådan noget, det er der vel ingen der
installerer? Skal jeg forstå at du slet ikke bruge antivirusprogrammer?
med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Kent Friis

Dato : 28-06-07 15:44

Den Thu, 28 Jun 2007 16:27:52 +0200 skrev Mr. Mox:

> Som du nok kan se er jeg ikke for meget inde i det her, men jeg troede
> at ADware var annoncer og sådan noget, det er der vel ingen der
> installerer?

Adware er programmer der viser annoncer, og de installerer altså ikke
sig selv. Typisk bliver de installeret enten ved at være inkluderet
som betaling for et andet "gratis" program, og så må man jo gøre op
med sig selv om man vil betale den pris. Eller de bliver installeret
ved at man "clickede OK til et eller andet", der faktisk var browseren
der spurgte om man ville installere skidtet.

I enkelte tilfælde kan de dog blive installeret ved at udnytte
en fejl i browseren, men det kan stort set undgås ved at holde
sit system opdateret (Så husk Windows Update), og evt. at bruge
en browser der ikke er helt så udsat som IE.

> Skal jeg forstå at du slet ikke bruge antivirusprogrammer?

Hverken adware-scannere eller antivirus.

Mvh
Kent