Sikkerhed på mobil telefon
Fra : Klaus Andersen

Dato : 27-06-07 19:33

I følge denne artikkel kan man stort set med rette soft og hardware
fjenstyre, spore, se gennem mobil cam, manipulere samtaler etc.

http://ekstrabladet.dk/112/article313485.ece

Kan dette virkeligt være rigtig?

Og kan det passe at private i så fald kan have adgang til denne teknologi?

(håber ikke dette er OT her i gruppen)

Mvh

KA

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-06-07 20:01

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> writes:

>http://ekstrabladet.dk/112/article313485.ece

>Kan dette virkeligt være rigtig?

Dagens telefoner er jo bare små pc'er. Afhængig af type kan de være
lette eller svære at skrive programmer til, men kun fanatien sætter
grænserne. Præcis som med en pc.

Om det er udbredt i praksis, ved jeg ikke.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-06-07 10:59

Klaus Andersen <klaus_andersen@yahoo.com> skrev 2007-06-27:
> I følge denne artikkel kan man stort set med rette soft og hardware
> fjenstyre, spore, se gennem mobil cam, manipulere samtaler etc.
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article313485.ece
>
> Kan dette virkeligt være rigtig?
Ja, det er ligesom u kan få virus på din computer og andre kan
fjernstyre den.
Det kræver dog somregel fysisk adgang til telefonen og installere det.

> Og kan det passe at private i så fald kan have adgang til denne teknologi?
http://www.flexispy.com/ er et eksempel.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske