Norton Ghost vs Save & restore
Fra : Nysgerrige Jan

Dato : 16-06-07 23:24

Hej

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvorved de to adskiller sig ?
Save & restore kan tage backup har jeg fundet ud af, men kan den osse tage
en rigtig spejling og få pcen op at køre igen som før ligesom man kan med
Ghost ?

Tak for hjælpen

Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-06-07 07:02

On Sun, 17 Jun 2007 00:23:46 +0200, "Nysgerrige Jan"
<janpetri@nypost.dk> wrote:

> Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvorved de to adskiller sig ?

Fra Save & Restore FAQ'en:

"How does Norton Ghost™ 12.0 compare with Norton Save & Restore 2.0?

While Norton Ghost 12.0 and Norton Save & Restore 2.0 share much of
the same functionality, such as full system (disk image) and file and
folder backups, Norton Ghost 12.0 also offers remote management,
LightsOut Restore, and other advanced features."

-A

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-06-07 08:46

"Nysgerrige Jan" <janpetri@nypost.dk> skrev:

> [...]
> en rigtig spejling og få pcen op at køre igen som før ligesom man kan med

Og foruden Asbjørn indlæg kan jeg tilføje, at Safe & Restore har været helt
fin til at genoprette hele PCen, de gange jeg har haft brug for det.
Problemet er at Nortons produkter sætter et stort aftryk på PCen, med mange
processer og tjenester der kører i baggrunden, efter installation. Jeg er
gået over til Acronis True Image, som jeg personligt syntes kører bedre, og
er betydeligt hurtigere på min PC.

Mvh.

Karsten

Fra : Nysgerrige Jan

Dato : 17-06-07 09:20

Hej Karsten

Det lyder jo fint med Acronis true image. Jeg har også læst en test af den i
PC world hvor den blev vinder.
Det der med at Nortons produkter sløver PCen kender vi jo også fra Norton
Antivirus.
Er du glad for Acronis både til daglig backup og til total restore af PCen ?

Tak for hjælpen.

Jan

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-06-07 10:24

> [...]

> Antivirus.
> Er du glad for Acronis både til daglig backup og til total restore af PCen

Det kører rigtigt fint til begge dele - også på Vista. Jeg har også set et
par tests hvor Acronis fik topkarakterer.

Mvh.

Karsten

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 17-06-07 18:17

"Nysgerrige Jan" <janpetri@nypost.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Er du glad for Acronis både til daglig backup og til total restore af PCen
> ?

Jeg bruger også Acronis. Det virker bare perfekt hele tiden, når man lære
den at kende, og det tager ikke lang tid at gendanne 20 GB.
P.S. Undskyld jeg lige blandede mig i dit spørgsmål til Karsten.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.