Outlook2003, tilføje pst som folder?
Fra : Nikolaj

Dato : 26-07-07 13:41

Hej her
Vi har skiftet PC til ny med XP og Office2003 og skal have pst filen fra
Outlook2000 lagt ind i Outlook2003 som separat personlig folder. Pst filen
er nu lagt hvor den skal være under brugerens hieraki og hvor der i
forvejen ligger en "outlook.pst" som default og som hedder "Personal
folders" i outlook baren.

Hvordan får vi oprettet en ny folder i outlookbaren som f.eks hedder
"nikolaj" og som har alle subfolders, adresser, kalender osv fra den gamle
pst fil "nikolaj.pst" ?

Kan ovenstående lade sig gøre uden at køre en exchangeserver?

Venlig hilsen nikolaj

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-07-07 20:42

Nikolaj wrote:

> Vi har skiftet PC til ny med XP og Office2003 og skal have pst filen
> fra Outlook2000 lagt ind i Outlook2003 som separat personlig folder.

Menuen "Tools" -> "Options"
Vælg fanebladet "Mail Setup"
Vælg [ Data Files ]
Vælg [ Add ]

Resten skulle være lige ud af landevejen :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Nikolaj

Dato : 29-07-07 19:03

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in news:46ab9c24$0$93442
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Resten skulle være lige ud af landevejen :)

Næ slet ikke. Outlook er et hjernedødt program. Der bliver ikke poppet
mails til pst folderen og ved ny email kan outlook slet ikke bruge de data
som ligger i pst filen. De emailprofiler som ligger i pst filen er slet
ikke tilgængelige osv osv.

Mit spørgsmål var ikke simpelt. Kun folk med Exchange kundskaber og
flerbruger netværk kan svare på det

Og ja, jeg ved godt at man kan oprette en profil for hver bruger, som så
vælges når Outlook loades, men jeg vil have emailadresserne mv. inde i
defaultprofilen, på samme måde som Outlook Express, Thunderbird, osv.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-07-07 12:31

Nikolaj wrote:

> Næ slet ikke. Outlook er et hjernedødt program. Der bliver ikke poppet
> mails til pst folderen

Det gik dit spørgsmål ikke på

> og ved ny email kan outlook slet ikke bruge de
> data som ligger i pst filen. De emailprofiler som ligger i pst filen
> er slet ikke tilgængelige osv osv.

Kan du se noget fra din pst fil i outlook overhovedet?
NB! Du skal ændre nogle indstillinger for contacts for at den bliver brugt
som email adressebog

> Mit spørgsmål var ikke simpelt. Kun folk med Exchange kundskaber og
> flerbruger netværk kan svare på det

Hvad skal man med Exchange kundskaber når du ikke ønsker at bruge Exchange
som mailserver?

> [...]
> så vælges når Outlook loades, men jeg vil have emailadresserne mv.
> inde i defaultprofilen, på samme måde som Outlook Express,

Hvad mener du med default profilen?
Brugerens login profil på serveren eller outlooks default profile?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!