Problem med feltning af tal fra Exel i Wor~
Fra : mlarsendk@gmail.com

Dato : 23-07-07 09:06

Hej,

Jeg har et irriterende problem:

Når jeg fletter excel tal data ind i et word dokument, bliver tallene
uanset formatering i excel vist med alt for mange decimaler.

Jeg har oprettet et Excel 2003 dokument med følgende indhold:
kolonne1 kolonne2
10,12 blabla
100,22 test2
99,2 test3

Når det flettes i word, bliver det til:
10,12000000000001 blabla
100,22 test2
99,20000000000003 test3

Hvorfor 100,22 kommer rigtigt over forstår jeg ikke?
10,12.... bliver jo nok konverteret til en float et eller andet sted,
og aldrig formateret i word.

Spøgsmålet er: Hvordan kommer jeg uden om problemet?
Kan man f.eks. autoformatere tallet i word?
Jeg regner med at flette med et langt større excel ark så manuelle
tilretninger er ikke løsningen

Help please!

Fra : Michael Larsen

Dato : 23-07-07 09:54

On 23 Jul., 10:05, mlarse...@gmail.com wrote:
> [...]
> Kan man f.eks. autoformatere tallet i word?
> Jeg regner med at flette med et langt større excel ark så manuelle

Hej Igen,

Jeg fandt selv ud af det:
Man kan formattere et mailmerge felt ved at sætte fx \#
Kr.###.###.##0,00 ind som feltkodeparameter.

dvs. feltet kommer til at hedde {MAILMERGE kolonne1 \#

Mvh.
Michael