On Jul 18, 2:17 am, "Benny" <benn...@fjerndetteord.mail.dk> wrote:
> Hej.
> Jeg sidder og skal til at lave 360 kvitteringer på word. jeg har en
> adresseliste på et excel ark.
> E der en måde at få navn og adresse over på word dokumentet uden at det er
> samme navn og adresse, som ender på samme dokument.
Hej Benny
Ja der er en måde at få flettet mellem Excel og Word.
> Word dokumentet har et brevhoved og excel arket har andre oplysninger på
> samme række, som navn og adresse lægger.
Det nemmeste er hvis f.eks Navn og adresse og andre oplysninger du vil
have i brevet, ligger i egne kolonner med overskrifter i række 1.
Prøv følgende fremgangsmåde for at flette:
Åbn din word fil.
Gå i Funktioner - Brev og forsendelse - Brevfletning.
Der kommer nu en "fletteguide" i højreside, der i 6 trin guider dig
igennem fletningen. Først skal du vælge hvad du arbejder med og i dit
tilfælde er det nok breve du skal vælge. Nederst vælger du så at gå
til næste trin, som er Vælg modtagere. Her vælger du at bruge en
eksisterende modtagerliste. Lidt nede trykker du på Gennemse
hvorefter du finder dit excel regneark. Der kommer en dialogboks op
hvor du vælger hvilken side i excelarket du vil bruge. Hvis du i 1.
række har kolonneoverskrifter, så skal du have hak i Første
datarække........ ellers fjern hakket.
Næste dialogboks viser indholdet af excelarket, og her kan du lave
forskellige udvælgeskriterier. Den kan vi tge senere hvis du har behov
for det
Hop videre til næste trin i guiden, hvor du skal til at sætte felter
ind som skal flettes i brevet. Stil cursoren der hvor du vil have
adressefelterne sat ind, vælg Flere elementer ude i guiden, og sæt nu
de felter ind du vil have. Du behøver ikke at stå præcist hvor du vil
have feltet - du kan altid lave cut and paste og flytte feltet.
Nu er vi ved at nå vejs ende - nu er det tid til at se resultatet af
dine anstrengelser. Det gør du ved at gå til næste trin i guiden som
hedder Gennemse brevene. Her vises de færdige breve og du hopper
mellem hvert brev ved at trykke på << eller >> øverst i guiden.
Sidste step er at skrive brevene ud og det gør du i sidste sted af
guiden.
Til sidste gemmer du dit brev på normal vis.
Næste gang du åbner brevet vil der komme en boks der siger at du er
ved at åbne et brev der udfører en SQL forespørgelse. Dete siger du Ja
til - ellers virker din fletning ikke. For at få værktøjslinien
Brevfletning frem går du op i Funktioner - Brev og forsendelse - Vis
værktøjslinien Brevfletning. I denne værktøjslinie er alle de
"kanpper" du skal bruge for f.eks at lægge nye flettefelter ind.
Jeg håberat du kan bruge ovenstående. God sommer.
John K.
> Jeg er ikke øvet bruger i office 2003, så en vejledning skal nok skæres ud i
> pap for mig.
>
> Hilsen
> Benny