Indsætte adresser fra excel i word dokumen~
Fra : Benny

Dato : 18-07-07 01:17

Hej.
Jeg sidder og skal til at lave 360 kvitteringer på word. jeg har en
adresseliste på et excel ark.
E der en måde at få navn og adresse over på word dokumentet uden at det er
samme navn og adresse, som ender på samme dokument.

Word dokumentet har et brevhoved og excel arket har andre oplysninger på
samme række, som navn og adresse lægger.

Jeg er ikke øvet bruger i office 2003, så en vejledning skal nok skæres ud i
pap for mig.

Hilsen
Benny

Fra : Klaus Linnert

Dato : 18-07-07 10:25

Benny sendte dette med sin computer:
> [...]
> samme række, som navn og adresse lægger.
>
> Jeg er ikke øvet bruger i office 2003, så en vejledning skal nok skæres ud i

Intet problem, du skal bare bruge brevfletning.

Mvh Klaus

Fra : Klaus H

Dato : 18-07-07 12:07

"Benny" <benny31@fjerndetteord.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme række, som navn og adresse lægger.
>
> Jeg er ikke øvet bruger i office 2003, så en vejledning skal nok skæres ud

I Word går du op i "hjælp" og søger efter brevfletning.
Der får du en detaljeret vejledning, der er lige til at gå til - efter min
mening.

Klaus H

Fra : Benny

Dato : 18-07-07 15:34

I Word går du op i "hjælp" og søger efter brevfletning.
Der får du en detaljeret vejledning, der er lige til at gå til - efter min
mening.

Klaus H

Nu har jeg prøvet flere gange. det eneste der lykkes er antal af word
dokument til udskrivning. Jeg kan bare ikke få adressen ind på rette plads
på word dokumentet.

jeg bruger et word dokument med al tekst skrevet på nær adressen. jeg har
adresserne på et excelark (ark1) hvor der i kolonne A står navn og kolonne B
adresserne og kolonne C postnummer og bynavn.

Jeg har brug for en mere men vejledning og den skal passe til Office 2003
pro.
Benny

Fra : Klaus H

Dato : 18-07-07 22:51

> [...]
> B adresserne og kolonne C postnummer og bynavn.
>
> Jeg har brug for en mere men vejledning og den skal passe til Office 2003

Jeg er ikke rutineret nok til at kunne "skære det ud i pap" for dig. Jeg har
selv brugt den indbyggede hjælpefunktion.
Her har jeg fundet lidt frem til dig. Så vidt jeg kan se har du problemer
med at placere dine felter, hvor du vil have dem.

Fra "Hjælp":
Indholdet i de enkelte dokumenter kan tilpasses med fletfelter. Når felterne
er indsat i hoveddokumentet, indeholder de de enkelte poster, der findes i
datakilden. Hvis fletfelterne ikke automatisk kædes sammen med overskriften
i datakilden, og de nødvendige oplysninger derfor ikke bliver fundet i
Microsoft Word, får du mulighed for at kæde fletfelter og overskrifter
sammen, når du indsætter felter til adresser og hilsener eller får vist et
eksempel på fletningen.

Om brevfletning til standardbreve og rundskrivelser
Ved at bruge opgaveruden Brevfletning kan du oprette standardbreve,
adresseetiketter, konvolutter, adresselister og mail- og faxmeddelelser.
Benyt følgende fremgangsmåde som udgangspunkt for brevfletningen:

a.. Åbn eller opret et hoveddokument.

b.. Åbn eller opret en datakilde med oplysninger om de enkelte modtagere.

c.. Tilføj eller tilpas fletfelter (fletfelt: En pladsholder, der
indsættes i hoveddokumentet, f.eks. fletfeltet By, der bruges til at
indsætte et bynavn i Word såsom "København", der gemmes i datafeltet By.) i
hoveddokumentet.

d.. Flet data fra datakilden ind i hoveddokumentet for at oprette et nyt,
flettet dokument.

I opgaveruden føres du gennem alle disse trin. Hvis du foretrækker at
arbejde uden hjælp fra opgaveruden, kan du bruge værktøjslinjen
Brevfletning. Uanset hvilken fremgangsmåde du vælger, vil hver enkelt række
(eller post) i datakilden resultere i et enkelt standardbrev, en
adresseetiket, konvolut eller adresse på en adresseliste.

Håber det hjælper dig videre.

Klaus H

Fra : Benny

Dato : 19-07-07 00:46

Så lykkes det. alle kvitteringerne er skrevet. jeg havde set mig blind på et
bestemt trin i guiden. da jeg opdagede det, så tog det kun 2 minutter at
lave kvitteringerne.
Tak for hjælpen.
Benny

Fra : John K

Dato : 19-07-07 09:09

On Jul 18, 2:17 am, "Benny" <benn...@fjerndetteord.mail.dk> wrote:
> [...]
> E der en måde at få navn og adresse over på word dokumentet uden at det er
> samme navn og adresse, som ender på samme dokument.

Hej Benny
Ja der er en måde at få flettet mellem Excel og Word.

> Word dokumentet har et brevhoved og excel arket har andre oplysninger på
> samme række, som navn og adresse lægger.

Det nemmeste er hvis f.eks Navn og adresse og andre oplysninger du vil
have i brevet, ligger i egne kolonner med overskrifter i række 1.

Prøv følgende fremgangsmåde for at flette:
Åbn din word fil.
Gå i Funktioner - Brev og forsendelse - Brevfletning.

Der kommer nu en "fletteguide" i højreside, der i 6 trin guider dig
igennem fletningen. Først skal du vælge hvad du arbejder med og i dit
tilfælde er det nok breve du skal vælge. Nederst vælger du så at gå
til næste trin, som er Vælg modtagere. Her vælger du at bruge en
eksisterende modtagerliste. Lidt nede trykker du på Gennemse
hvorefter du finder dit excel regneark. Der kommer en dialogboks op
hvor du vælger hvilken side i excelarket du vil bruge. Hvis du i 1.
række har kolonneoverskrifter, så skal du have hak i Første
datarække........ ellers fjern hakket.

Næste dialogboks viser indholdet af excelarket, og her kan du lave
forskellige udvælgeskriterier. Den kan vi tge senere hvis du har behov
for det

Hop videre til næste trin i guiden, hvor du skal til at sætte felter
ind som skal flettes i brevet. Stil cursoren der hvor du vil have
adressefelterne sat ind, vælg Flere elementer ude i guiden, og sæt nu
de felter ind du vil have. Du behøver ikke at stå præcist hvor du vil
have feltet - du kan altid lave cut and paste og flytte feltet.

Nu er vi ved at nå vejs ende - nu er det tid til at se resultatet af
dine anstrengelser. Det gør du ved at gå til næste trin i guiden som
hedder Gennemse brevene. Her vises de færdige breve og du hopper
mellem hvert brev ved at trykke på << eller >> øverst i guiden.

Sidste step er at skrive brevene ud og det gør du i sidste sted af
guiden.

Til sidste gemmer du dit brev på normal vis.

Næste gang du åbner brevet vil der komme en boks der siger at du er
ved at åbne et brev der udfører en SQL forespørgelse. Dete siger du Ja
til - ellers virker din fletning ikke. For at få værktøjslinien
Brevfletning frem går du op i Funktioner - Brev og forsendelse - Vis
værktøjslinien Brevfletning. I denne værktøjslinie er alle de
"kanpper" du skal bruge for f.eks at lægge nye flettefelter ind.

Jeg håberat du kan bruge ovenstående. God sommer.

John K.