Excel 2003: Menupunkt er forsvundet?
Fra : Mads Aggerholm

Dato : 17-07-07 19:21

Davs!

En bekendt bad mig hjælpe med noget i hans Excel-regneark, og under denne
proces opdagede jeg at menupunktet "Rediger" i menuen allerøverst simpelthen
var væk?

De hedder "Filer", "Vis", "Indsæt", "Formater" og så videre. Mellem "Filer"
og "Vis" skulle "Rediger" befinde sig, men væk er den.

Min bekendt, som mildt sagt er teknisk analfabet på området, har tidligere
været (ufrivillig) mester for nogle forbløffende ændringer i bl.a. Excel,
som jeg ikke troede var muligt. Jeg har indtil nu været i stand til at rede
trådende ud, men dennegang må jeg indrømme at jeg ikke umiddelbart ser en
løsning.

Jeg har hjemme hos mig selv prøvet lidt frem og tilbage, f.eks. gennem
"Tilpas". Her kan jeg eksempelvis fjerne samtlige punkter under "Rediger",
men selve ordet "Rediger" bliver stående i menulinien - menupunktet har bare
ikke noget under sig.

Jeg troede slet ikke disse menupunkter kunne fjernes, men det kan de altså?

Har nogen en forklaring? Og evt. et forslag til at få Rediger-menupunktet
tilbage?

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : John K

Dato : 19-07-07 09:32

On Jul 17, 8:20 pm, "Mads Aggerholm" <mads...@hotFJERNmail.com> wrote:
Hej Mads

Prøv med Funktioner - Tilpas.
I fanen Værktøjslinier, find Regneark og marker den og tryk på
Nulstil...

Jeg håber at det hjælper

Mvh
John K.

Fra : Lars E.P.

Dato : 19-07-07 10:44

Tue, 17 Jul 2007 20:20:44 +0200, skrev "Mads Aggerholm"
<mads001@hotFJERNmail.com> :

> [...]
>
>Har nogen en forklaring? Og evt. et forslag til at få Rediger-menupunktet

Prøv at se under Hjælp. Der skulle der gerne være et punkt der hedder
'Find og ret fejl'. Kræver svjh at du har installationsdisketten.

Hilsen Lars

Fra : John K

Dato : 19-07-07 12:52

On Jul 17, 8:20 pm, "Mads Aggerholm" <mads...@hotFJERNmail.com> wrote:
Hej Mads

Gå i Funktioner - Tilpas..
I fanen Værktøjslinier, merker Regneark og vælg Nulstil....

Jeg håber det hjælper.

John K

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 20-07-07 18:13

Tak for forslagene.

Jeg vil prøve dem, næste gang jeg er ude hos ham.

Men jeg er egentlig også nysgerrig efter at vide, hvordan f***** han har
kunne _gøre_ det?

Kan de overhovedet lade sig gøre på normal vis?
Jeg tænker jo også lidt på virusser her!

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-07-07 21:31

"Mads Aggerholm" <mads001@hotFJERNmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne _gøre_ det?
>
> Kan de overhovedet lade sig gøre på normal vis?
> Jeg tænker jo også lidt på virusser her!

Vælg Funktioner - Tilpas. Mens dialogboksen er vist kan du trække et
hvilken som helst menupunkt væk fra menulinjen og slipe det nede i
regnearket. Så er det pist væk, så det er såmænd het normalt. Men som John K
skriver er det bare at nulstille værtøjslinien Regneark. Så er den der igen.

Jan

Fra : Mads Aggerholm

Dato : 21-07-07 09:47

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> K skriver er det bare at nulstille værtøjslinien Regneark. Så er den der

Hej Jan,

det var godt nok sørens!
Det havde jeg aldrig gættet selv!

Jamen, tak for forklaringen.