Kiwiplanter
Fra : darunge

Dato : 06-07-01 22:23

Jeg har en hun og han kiwi plante - ca. 8 år gamle.
Der er kun blomster på den ene plante (det har der været nu i 4 år). Er der
nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg kan se, om det er hunnen - eller
om det er hannen, der blomstre? Så jeg kan købe en "ny partner" til den
blomstrende kiwi.
V.h.
Ann

Fra : EGC

Dato : 07-07-01 17:12

"darunge" <darunge@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg kan se, om det er hunnen - eller
> om det er hannen, der blomstre? Så jeg kan købe en "ny partner" til den
Jeg har også en Kiwi der blomstrer men der sker aldrig andet, jeg mener at
da vi købte den fik vi at vide at der kun skulle een plante altså denne var
selvbestøvende.

Hilsen E.C.

Fra : havesider.dk

Dato : 07-07-01 22:51

Kiwi er en svær plante at dyrke i Danmark, men får man den først i
gang bliver det betydeligt nemmere.
Tro ikke på det med selvbestøvning, for hvis man fra planteskolen
siger at det er tilfældet er det fordi man har podet en hanplante
på en hunplante visa versa, men hanplanten gror så meget
kraftigere end hunplanten, at den ofte får overtaget så hunplanten
forsvinder.

læs mere i www.havesider.dk afsnit frugt og bær / Kiwi

Med venlig hilsen
Leif
--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk