Outlook 2003 forvrænger billeder
Fra : Ukendt

Dato : 29-06-07 19:52

Når jeg sender mails med indsatte billeder, så er det en ringe kvalitet der
komme frem til modtageren, uanset at billedet var klart og synligt i mailen
inden afsendelse. Selv i min "Sent post" er billedet blevet alt for dårligt.
Hvordan fixer man det?

--
Med venlig campinghilsen
Erik Nielsen - Odense

Fra : stofanews

Dato : 30-06-07 05:29

"Erik M. Nielsen" <admin på campingtips.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mailen inden afsendelse. Selv i min "Sent post" er billedet blevet alt for

Har du tjekket 'Indstillinger for vedhæftede filer' ?
Denne knap dukker op når du har vedhæftet et billede.
I 'Billedindstillinger' skal du nok vælge 'Behold billedstørrelsen...'

vh
claus-aalborg

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-07 09:51

"stofanews" <xxx@yyy.zz> skrev i en meddelelse

> [...]
> Denne knap dukker op når du har vedhæftet et billede.
> I 'Billedindstillinger' skal du nok vælge 'Behold billedstørrelsen...'

Hej Claus.
Hvor finder jeg disse indstillinger.
Jeg bruger Outlook 2003, og Word 2003 som emaileditor (Valgt i Outlook under
indstillinger/Post format)
Mit problem er ikke relateret ti vedhæftede filer.
Det er når jeg indsætter et billede i teksten. Kvaliteteten er 100% OK, lige
indtil jeg:
1/ sender mailen. I Sendt Post ser billedet skrækkeligt ud og det samme gør
sig gældende hos modtageren.
2/ gemmer mailen i Kladder. Efter genåbning af mailen ser billedet
skrækkeligt ud.
De billeder jeg indsætter i Word dokumenter forbliver i samme kvalitet!?!?!?
I Word 2003 er der et faneblad under Generelt der hedder
E-Mail-Indstillinger, og herunder igen fanebladet Generelt. Her har jeg
valgt "Behold alle formateringsoplysninger" - Dog uden at det har løst
problemet.
Det er helt sikkert HYML-formatet der er synderen. Hvis jeg benytter RTF er
problemet løst, men af flere grunde vil jeg gerne bruge HTML.