MS Access: Sammenlægge flere databasetabel~
Fra : Kurt G

Dato : 18-06-07 17:45

Jeg har en database, hvor jeg gerne vil sammenlægge 2 databasetabeller til
een tabel.
Begge to tabeller har 3 felter, År, Nr og Side.
Hvordan lægger man de to tabeller sammen til at danne een tabel?

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 18-06-07 17:50

Det skulle være:
Jeg har en database, hvor jeg gerne vil sammenlægge 2 databasetabeller til
een tabel.
Begge to tabeller har 3 felter, der er ens: År, Nr og Side.

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-07 19:22

"Kurt G" skrev i en meddelelse
> [...]
> Begge to tabeller har 3 felter, der er ens: År, Nr og Side.
> Hvordan lægger man de to tabeller sammen til at danne een tabel?

Åbn tabel 1
Kopier hele indholdet til udklipsholder (Ctrl-A derefter Ctrl-C)
Luk tabel 1
Åbn tabel 2
Rediger | Indsæt til sidst
Vupti er indholdet fra tabel 1 nu nedenunder det oprindelige indhold i
tabel 2.

--
M.v.h. Vagn.

Ved direkte mail - brug:
nyhedsgruppe (ved) oz6vg (punktum) dk

Fra : Kurt G

Dato : 18-06-07 19:48

> [...]
> Åbn tabel 2
> Rediger | Indsæt til sidst
> Vupti er indholdet fra tabel 1 nu nedenunder det oprindelige indhold i

Jeg har ikke forklaret det ordentligt (sådan er det, når det er indlysende
for en selv):

Jeg har to tabeller:
Tabel1 har felterne År, Nr, Side, Forfatter og Titel.
Tabel2 har felterne År, Nr, Side, Kortside, Markering, Emne og Alder.
Disse 2 tabeller vil jeg gerne have banket sammen til een tabel, Tabel3 med
felterne År, Nr, Side, Forfatter, Titel, Kortside, Markering, Emne og Alder.
Dog således, at det kun sker, hvor der er overensstemmelse mellem felterne
År, Nr og Side.

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-07 16:42

"Kurt G" skrev i en meddelelse
> [...]
> Markering, Emne og Alder.
> Dog således, at det kun sker, hvor der er overensstemmelse mellem

Hej Kurt.

Ja det var jo en anden opgave. Den har jeg ikke lige en løsning på, men
prøv i gruppen:
dk.edb.database.ms-access
Der er nogle skrappe fyre, som sikkert kan hjælpe dig.

Fra : Kurt G

Dato : 19-06-07 18:31

> [...]
> prøv i gruppen:
> dk.edb.database.ms-access
> Der er nogle skrappe fyre, som sikkert kan hjælpe dig.

Jeg har slet ikke været opmærksom på, at den gruppe fndes.
Tak for det

Kurt (OZ8HX)