Ventil itu..og nyt dæk.
Fra : Trille

Dato : 06-07-01 21:44

Hej

Det ser ud som om min ventil er knækket efter prøvet at putte luft på dækket
og nu er dækket flad og der siver luft ud af ventilen.

Hvad kan prisen for det at få lavet ca?

Og hvad koster et nyt dæk? Det er slidt ned nemlig også.

Har nogen en anelse hvad man skal slippe? så man ikek blir snydt helt.

Trille

Honda VTZ 250.

Fra : Jan Petersen

Dato : 07-07-01 01:25

> Det ser ud som om min ventil er knækket efter prøvet at putte luft på
dækket
> og nu er dækket flad og der siver luft ud af ventilen.

Hvordan kan det lade sig gøre på et fladt dæk?

> Hvad kan prisen for det at få lavet ca?
>
> Og hvad koster et nyt dæk? Det er slidt ned nemlig også.

Sætter du nyt dæk på, får du også ny ventil - og uden garanti, ml. 800,- og
1200,-
Men det er sikkert nogle der har kendskab til din model og dækbrug, der kan
give dig en mere præcis pris.

Mvh Jan Petersen

Fra : Armand

Dato : 08-07-01 01:09

Trille <loi@mobilixnet.dk> skrev i en

> [...]
> Hvad kan prisen for det at få lavet ca? Og hvad koster et nyt dæk?
> Har nogen en anelse hvad man skal slippe? så man ikek blir snydt helt.

Jeg ville da gerne anbefale dig min lokale dækmand og hans priser; men
ved ikke om Fredericia er belejligt :-/

Hán skærer forøvrigt gummiventilen af og monterer en ny ved hvert
dækskifte, hvorved de to ting hænger sammen!
Til gengæld har du et problem i at få modellen transporteret frem uden
luft i fordækket, hvorfor den nærmeste dækmand (mc-værksteder er oftest
dyrere i deres montage-priser og samtidig underlagt prislejet for de dæk
der importeres af en mc-importør: Yamaha = Pirelli og Metzeler =
Suzuki!) hvor autogummi-firmaerne kan skaffe Bridgestone, Michelin og
Continetal til fornuftige totalpriser blot man selv står for afmontering
af hjulet fra mc'en??

--
Armand.

(Der netop idag fik en pris på 645,- for et 100/90 - H18 Macadam til CB
4½'eren!)