Problemer med at få FCKEditor til at virke
Fra : Jakob Munck

Dato : 19-06-07 21:39

Jeg har set Fckeditor (www.fckeditor.net/) virke på en website, og det ser
rigtig godt ud, men desværre har jeg ikke selv kunnet få den til at virke.
Jeg har downloadet den og installeret den, som der står i dens Wiki at man
skal gøre, og det ser også rigtigt ud. Men når man skriver noget tekst ind i
Editoren og trykker på Enter, åbner der sig et nyt vindue, hvor teksten står
med html-tags, og det er jo ikke meningen. Teksten skulle blive vist korrekt
formatteret og det skulle gerne være i samme browser vindue, som Editoren
stod i. Der er altså noget galt, men jeg ved ikke hvad.

Se min editor, som ikke virker korrekt, her:
http://www.auro.dk/fckeditor/_samples/php/sample01.php

Er der nogen, som har erfaringer med installation af Fckeditoren (på php)?
Hvad gør jeg galt?
Hvordan får jeg editorens input ind i en database?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Janus Høi

Dato : 19-06-07 21:47

On 19 Jun., 22:39, "Jakob Munck" <jm2_fjern_de...@webspeed.dk> wrote:

> Er der nogen, som har erfaringer med installation af Fckeditoren (på php)?
> Hvad gør jeg galt?
> Hvordan får jeg editorens input ind i en database?

Med et hurtigt kig på den, ser det da rigtig nok ud.

Det du har der er er en prøve på det du kan vente dig.
Nu skal du bare arbejde den ind i din side.
Jeg kender ikke scriptet, men det burde vel være rimelig simpelt, at
finde der hvor den sender html-koden til "sampleposteddata.php" og så
'omdirigere' den til din database.

Bortset fra det, så har du vist mig noget som jeg vil gemme og se om
jeg kan bruge senere. Den ser da rimelig god ud, den editor.
--
Janus

Fra : Jakob Munck

Dato : 20-06-07 07:53

"Janus Høi" <newsgroup@hjerteknuser.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Hvad gør jeg galt?
> Hvordan får jeg editorens input ind i en database?

>Med et hurtigt kig på den, ser det da rigtig nok ud.

Så gik lyset op for mig :) Du har selvfølgelig ret, nu virker det. Næsten.

v.h.
Jakob