Hvor bliver + til blank tegn ved POST ?
Fra : mx2-4

Dato : 18-06-07 22:32

Hej. Jeg bruger .Net til at poste og modtager det postede i et php 5 script
(se herunder) på en apache server.

<?
echo $_POST['data']);
?>

Når jeg poster de normale tegn og æøå'\?.. o.s.v. så får jeg fint svar
tilbage men når jeg poster + tegnet så sender scripted en blank tilbage.
F.eks. bliver

abcde+fghij
til
abcde fghij

Nogen som har en anelse om hvad der er galt? måske er det et spørgsmål en
parameter til apache serveren? eller?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-07 23:22

On Mon, 18 Jun 2007 23:32:00 +0200, "mx2-4" <someonw@yahoo.dk> wrote:

>Når jeg poster de normale tegn og æøå'\?.. o.s.v. så får jeg fint svar
>tilbage men når jeg poster + tegnet så sender scripted en blank tilbage.
>F.eks. bliver
>
>abcde+fghij

Nogle tegn encodes, når man sender dem, og tilsvarende decodes, når
man modtager dem.

+ svarer til et mellemrum. Det samme gør %20, som du sikkert har set.
Så uanset om brugeren sender abc+def eller abc%20def så konverterer
PHP det til "abc def". Det er helt i overensstemmelse med hvad, PHP
forventes at gøre.

Hvis du laver dynamiske links med variable, så kan du bruge funktionen
rawurlencode() til at encode dine tegn. Tjek fx:
http://php.net/rawurlencode

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : mx2-4

Dato : 19-06-07 06:32

Tak for svar :). Jeg har set på rawurlencode men kan vis ikke bruge den. Det
drejer sig om at der kan postes en meget lang tekst.

Dvs. at en klient/bruger ikke kan blive bedt om at skrive et regnestykke i
klar tekst i et post back tekstfelt? Så hvis han skriver 3+5 så kan det ikke
modtages og behandles korrekt i php?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-06-07 09:16

"mx2-4" <someonw@yahoo.dk> wrote in

> Dvs. at en klient/bruger ikke kan blive bedt om at skrive et
> regnestykke i klar tekst i et post back tekstfelt? Så hvis han skriver
> 3+5 så kan det ikke modtages og behandles korrekt i php?

Jo for så skal browseren encode før den sender.