Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 24mm F1.8 EX DG Aspherical Macro
Fra : Per

Dato : 06-07-01 19:09

Jeg har nu fundet en test af ovenstående i det svenske 'FOTO', hvor de
skriver, at der er kraftig 'vågformad distorsion' og afvigelser i de
'radielle og tangentielle' kurver, selv ved blænde 8. Er dette alvorlige
problemer?

--
Per Kildeager
Tlf.: 43 64 75 70

E-mail: karper@vip.cybercity.dk

Fra : Kim Østrup

Dato : 06-07-01 22:09

Per <karper@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> skriver, at der er kraftig 'vågformad distorsion' og afvigelser i de
> 'radielle og tangentielle' kurver, selv ved blænde 8. Er dette

Hej Per

Som du så også har læst så giver Foto Sigma´en prædikatet Mycket
prisvard, så helt alvorligt kan det ikke være. Foto baserer deres test
på bl.a. objektive målemetoder som eks. MTF og disse tekniske objektive
målemetoder kan præstere en masse delresultater - herunder "fejl" som
ikke en eneste kan se i den virkelige verden. Men Foto konstaterer da
også at objektivet er skarpt ved blænde 8 "selvom den tangialle mv.
ditten datten".

Så imo Don´t worry - Be happy Men har du mulighed for det hos din
handler, så prøv det på dit kamera og ta´et par enkelte skud til lige at
vurdere skarphed mv.

Du bliver ved at kalde det for macro... Det ville da være noget af en
sjældenhed med et 24mm macro

Mvh

Kim

Fra : Per

Dato : 07-07-01 08:19

> Du bliver ved at kalde det for macro... Det ville da være noget af en
> sjældenhed med et 24mm macro

Hej Kim!

Tak for dit svar, jeg tror jeg hopper på den...Det er Sigma selv, som kalder
det Macro, det er fordi, det fokuserer på noget i retning af 18-20 cm, det
er ikke lifesize, men 1:2.7 ). Men det bliver vistnok lidt bedre end mit
Canon EF 50/1.8 med Canon nærlinse 240.

Hilsen fra Per