On 23 Jul., 20:26, Flemming Joensson <flemm...@joensson.invalid>
wrote:
> Blip <vob...@gmail.com> wrote innews:1184503599.375924.241540@d55g2000hsg..googlegroups.com:
>
> > Internetdelen virker generelt godt, selvom jeg ofte oplever et
> > kraftigt fald i hastigheden i primetime (16-20).
> > Download falder her ned til 10% af normal hastighed, men den kan
> > skyldes cross-talk fra andre kobberlinier, det er dog stadigt ret
> > irriterende.
>
> Hmm - har i talt med fullrate support om det? Bor i langt fra centralen?
> Hvad siger støjmålingen i routeren:
http://192.168.1.1/rpSys.html
>
> Tryk på Diagnostic og vælg Upstream Noise Margin og Downstream Noise Margin
> og tag de linjer der slutter på "db".
>
> /flemming
Ja, Fullrate har vi næsten dagligt kontakt med, da telefonien er meget
ustabil.
Det opstår periodisk støj på linien, men hvor det opstår på vej til
centralen, er der ingen der ved og åbenbart ikke til at finde ud af.
Noice på Up/Down er ok j.f. supporten, men til tider stiger støjen
kraftigt og Zyxelen (2602) går derefter død og resetter.
Ombytning af boksen har ikke løst noget, tror dog fejlen er en generel
fejl i Zyxel-boksen, da vi tidligere har haft stabil ADSL hos TDC.
Havde været rart hvis supporten ombyttede til den trådløse router
u.b., så man kunne teste om fejlen ligger i 2602, men det vil Fullrate
ikke høre tale om, med mindre vi vil betale udgifterne - uagtet at
vores løsning idag er hammer ustabil.
Måske man skulle prøve DR/TV2-nyhederne, så sker der gerne en hel
masse :-/
/Voblip