|
| fullrate Fra : SB |
Dato : 08-07-07 13:08 |
|
Nogen der har erfaring med dem som internetudbyder/telefon
ser billigt ud, så har en ide om der ligger en hund begravet et eller andet
sted
Søren
| |
MN (08-07-2007)
| Kommentar Fra : MN |
Dato : 08-07-07 13:42 |
|
"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:bs4ki.26$b27.24@news.get2net.dk...
> Nogen der har erfaring med dem som internetudbyder/telefon
>
> ser billigt ud, så har en ide om der ligger en hund begravet et eller
> andet
> sted
>
Den rigtige gruppe er dk.edb.internet.udbydere.xdsl
Der er en del om Fullrate
Mogens
| |
Ludofranz (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Ludofranz |
Dato : 18-07-07 21:05 |
|
Om Fullrate er den bedste og billigste løsning til dig afhænger af dit
behov.
Hvis du ønsker en 2 megabit linie uden telefoni bør du vælge Cybercity
Solo til 179 kr pr måned.
Ønsker du derimod IP-telefoni og internet fra din ISP, er CC og
Fullrate lige billige på 2 megabit-linien.
Ønsker du > 2 megabit er Fullrate billigst.
Begge leverandører har gode og stabile løsninger.
| |
Steffan (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Steffan |
Dato : 18-07-07 21:21 |
|
> Nogen der har erfaring med dem som internetudbyder/telefon
> ser billigt ud, så har en ide om der ligger en hund begravet et
> eller andet sted
Jeg kender et par stykker som har Fullrate og det virker bare helt
perfekt. Jeg tror ikke der er noget at være bange for. Held og
lykke!
Steffan
--
Via: http://www.jumlers.com/dk.edb.internet.udbydere/
| |
Blip (18-07-2007)
| Kommentar Fra : Blip |
Dato : 18-07-07 22:43 |
|
On 8 Jul., 14:07, "SB" <sfbFJERN_DE...@tele2adsl.dk> wrote:
> Nogen der har erfaring med dem som internetudbyder/telefon
>
> ser billigt ud, så har en ide om der ligger en hund begravet et eller andet
> sted
>
> Søren
Internet-delen virker som reelt fint, har dog oplevet store problemer
på telefonien, som bare dør fra tid til anden, selv midt i samtaler
genstarter Zyxel-boksen umotiveret - det er bare irriterende.....
Support er noget af det bedst jeg har set, men de kan dog ikke løse
problemerne på telefonien, så bedre er de altså ikke
/Voblip
| |
Andrew Engels Rump (~ (19-07-2007)
| Kommentar Fra : Andrew Engels Rump (~ |
Dato : 19-07-07 10:22 |
|
I demand that Blip <voblip@gmail.com> may or may not have written in
news:1184794974.260213.177110@i38g2000prf.googlegroups.com:
> On 8 Jul., 14:07, "SB" <sfbFJERN_DE...@tele2adsl.dk> wrote:
>> Nogen der har erfaring med dem som internetudbyder/telefon
>> ser billigt ud, så har en ide om der ligger en hund begravet
>> et eller andet sted
> Internet-delen virker som reelt fint, har dog oplevet store problemer
> på telefonien, som bare dør fra tid til anden, selv midt i samtaler
> genstarter Zyxel-boksen umotiveret - det er bare irriterende.....
Det må det være! Jeg har ikke de problemer, så det må næsten være et eller
andet med din linie.
> Support er noget af det bedst jeg har set, men de kan dog ikke løse
> problemerne på telefonien, så bedre er de altså ikke
De er billige, men alligevel løser de opgaven ganske godt - bedre end de
andre ISP'er jeg har prøvet. F.eks. hvis der er fejl på linien får jeg ofte
en SMS om at de er klar over problemet og igen en SMS når problemet er
løst.
Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk
WWW: http://www.rump.dk/homepage/andrew/
| |
Per Rønne (22-07-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 22-07-07 17:21 |
|
Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) <newandrew@rump.dk>
wrote:
> I demand that Blip <voblip@gmail.com> may or may not have written in
> news:1184794974.260213.177110@i38g2000prf.googlegroups.com:
> > On 8 Jul., 14:07, "SB" <sfbFJERN_DE...@tele2adsl.dk> wrote:
> >> Nogen der har erfaring med dem som internetudbyder/telefon
> >> ser billigt ud, så har en ide om der ligger en hund begravet
> >> et eller andet sted
> > Internet-delen virker som reelt fint, har dog oplevet store problemer
> > på telefonien, som bare dør fra tid til anden, selv midt i samtaler
> > genstarter Zyxel-boksen umotiveret - det er bare irriterende.....
>
> Det må det være! Jeg har ikke de problemer, så det må næsten være et eller
> andet med din linie.
Eller routeren er defekt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Brian K (13-08-2007)
| Kommentar Fra : Brian K |
Dato : 13-08-07 01:35 |
|
"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:bs4ki.26$b27.24@news.get2net.dk...
> Nogen der har erfaring med dem som internetudbyder/telefon
>
> ser billigt ud, så har en ide om der ligger en hund begravet et eller
> andet
> sted
>
Kører perfekt her på 2 år (kender over 10 personer der bruger Fullrate -
uden problemer)
| |
Asbjorn Hojmark (13-08-2007)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 13-08-07 09:40 |
|
On Mon, 13 Aug 2007 02:35:09 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:
> Kører perfekt her på 2 år (kender over 10 personer der bruger Fullrate -
> uden problemer)
Har Fullrate ikke kun lige holdt 1 års fødselsdag? Well, så er man
selvfølgelig også i gang med andet år.
Jeg er også lige skiftet til Fullrate, og det kører egentlig ok til
prisen. Man får ikke ret meget med selve forbindelsen, men prisen er
jo også derefter.
Deres standard-router stinker til gengæld helt vildt.
-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.
| |
Brian K (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Brian K |
Dato : 23-08-07 01:28 |
|
"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:0q50c3hbeuo7efenfgralhc59uplal9qkl@hojmark.net...
> On Mon, 13 Aug 2007 02:35:09 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:
>
>> Kører perfekt her på 2 år (kender over 10 personer der bruger Fullrate -
>> uden problemer)
>
> Har Fullrate ikke kun lige holdt 1 års fødselsdag? Well, så er man
> selvfølgelig også i gang med andet år.
Startdato:
29. april 2006 01:25
>
> Jeg er også lige skiftet til Fullrate, og det kører egentlig ok til
> prisen. Man får ikke ret meget med selve forbindelsen, men prisen er
> jo også derefter.
>
> Deres standard-router stinker til gengæld helt vildt.
>
Yep - jeg anbefaler at man tager deres trådløse Zyxel router (den er
tilgændgæld FEEEEED)
/brian
| |
Brian K (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Brian K |
Dato : 23-08-07 01:30 |
|
"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:0q50c3hbeuo7efenfgralhc59uplal9qkl@hojmark.net...
snip
> Jeg er også lige skiftet til Fullrate, og det kører egentlig ok til
> prisen. Man får ikke ret meget med selve forbindelsen, men prisen er
> jo også derefter.
Hvad mener du?
Jeg har 6/1.5 MB linje hjemme - kører perfekt
Jeg har 12/2 MB linje på arbejdet - kører perfekt.
Kender omkring 12 personer som har fullrate - kører perfekt.
/brian
| |
Klaus Ellegaard (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 23-08-07 06:06 |
|
"Brian K" <spam@noway.dk> writes:
>> Jeg er også lige skiftet til Fullrate, og det kører egentlig ok til
>> prisen. Man får ikke ret meget med selve forbindelsen, men prisen er
>> jo også derefter.
>Hvad mener du?
Formentlig at der "mangler" mailkonti, adgang til news-server, en
personlig hjemmeside og den slags.
Mv.
Klaus.
| |
Asbjorn Hojmark (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 23-08-07 08:14 |
|
On Thu, 23 Aug 2007 02:30:19 +0200, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:
>> Jeg er også lige skiftet til Fullrate, og det kører egentlig ok til
>> prisen. Man får ikke ret meget med selve forbindelsen, men prisen er
>> jo også derefter.
> Hvad mener du?
Man får på Internet-delen fx ingen mail-adresse, ingen news, ingen
hjemmeside, ingen sikkerhedstjenester, ingen mulighed for at 'booste'
etc. Og hvis man vil have den halv-defekte router sat op som bridge,
så man kan sætte noget ordentligt udstyr på selv, så koster det også
ekstra. Tilsvarende kan får man på telefoni-delen stort set kun et
telefonnummer.
Man får altså, hvad man betaler for: Ikke ret meget.
> Jeg har 6/1.5 MB linje hjemme - kører perfekt
>
> Jeg har 12/2 MB linje på arbejdet - kører perfekt.
Jeg har også Fullrate. Nu bor jeg laaangt ude på landet (Kgs. Lyngby)
så 20/3 Mbps kunne de ikke levere, og jeg kører næsten-10/næsten-2. Og
det kører da som regel OK.
> Kender omkring 12 personer som har fullrate - kører perfekt.
Som sagt synes jeg også, produktet er OK til prisen. Det *er* jo ikke
alle, der har brug for en VW Passat. Nogle gange kan en Hyundai Getz
være Godt Nok(TM).
-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.
| |
Mogens Kjaer (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Mogens Kjaer |
Dato : 23-08-07 08:18 |
|
Asbjorn Hojmark wrote:
....
> Jeg har også Fullrate. Nu bor jeg laaangt ude på landet (Kgs. Lyngby)
> så 20/3 Mbps kunne de ikke levere, og jeg kører næsten-10/næsten-2. Og
> det kører da som regel OK.
Af rent nysgerrighed - hvad er der i vejen med din
Dong/NESA fiberforbindelse?
Mogens
--
Mogens Kjaer, Carlsberg A/S, Computer Department
Gamle Carlsberg Vej 10, DK-2500 Valby, Denmark
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@crc.dk Homepage: http://www.crc.dk
| |
Asbjorn Hojmark (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 23-08-07 09:08 |
|
On Thu, 23 Aug 2007 09:17:39 +0200, Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:
>> Jeg har også Fullrate. Nu bor jeg laaangt ude på landet (Kgs. Lyngby)
>> så 20/3 Mbps kunne de ikke levere, og jeg kører næsten-10/næsten-2. Og
>> det kører da som regel OK.
> Af rent nysgerrighed - hvad er der i vejen med din Dong/NESA
> fiberforbindelse?
Kun det, at jeg *stadig* ikke har fået den leveret. Det er en lang og
sørgelig historie, og lige i øjeblikket ser det ud til, at jeg kommer
til at vente på den 1½ år efter betaling af tilslutningsgebyr. Det er
efter min mening fuldstændig uacceptabelt.
-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.
| |
Per Rønne (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 23-08-07 09:35 |
|
Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
> Man får på Internet-delen fx ingen mail-adresse, ingen news, ingen
> hjemmeside, ingen sikkerhedstjenester, ingen mulighed for at 'booste'
> etc.
Mht mail-adresse, så har jeg eget domæne, som hostes i DanDomain. Det er
så sat op med mail dér, og henvisning til min egen IP-adresse når det
drejer sig om hjemmeside, så den har jeg liggende på en Synology
netværksharddisk.
News - der kan man tilmelde sig gratis tjenester. Eller betale for en
ekstra service. Ikke alle bruger vel i øvrigt usenet. Nok også fordi
mange ikke kender det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Asbjorn Hojmark (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 23-08-07 10:55 |
|
On Thu, 23 Aug 2007 10:35:05 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
>> Man får på Internet-delen fx ingen mail-adresse, ingen news, ingen
>> hjemmeside, ingen sikkerhedstjenester, ingen mulighed for at 'booste'
>> etc.
> Mht mail-adresse, så har jeg [...] når det drejer sig om hjemmeside
> [...] News - der kan man [...]
Jeg skrev ikke, at det var "dårligt", at de ting ikke er med; at det
er ting, man "normalt" har brug for; eller at det er "forkert" af dem
ikke at tilbyde det. Man træffer jo et valg med en udbyder, ligesom
når man vælger en Getz fremfor en Passat.
(De specifikke tjenester er ikke så relevante for den del af
diskussionen. Der er masser af andre ting, udbyderne kunne tilbyde os,
hvis de gad... og hvis der var nok, der gad købe dem).
Men reklamerer Fullrate med, at man får flere tjenester, et mere
stabilt produkt, bedre performance, bedre support eller hurtigere
fejlretning? Næh, fokus er fuldstændig rent på prisen.
Personligt så jeg gerne, at udbyderne begyndte at konkurrere på andre
elementer end pris. Jeg er ikke særlig interesseret i en billigere
forbindelse. Jeg vil hellere have en fantastisk oplevelse.
Men der er åbenbart ikke marked for det i Danmark, og det bliver
sikkert ligesom med vores mad, hvor en lav pris ikke blot er en
kvalitet i sig selv, men ligefrem den vigtigste.
Bov fremfor skinke på pizza'en, hvis bare det er billigere. "Det
fylder jo det samme i maven". Og "2 Mbps er vel 2 Mbps?"
-A
(Og nu skal jeg nok træde ned fra min sæbe-kasse).
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.
| |
Per Rønne (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 23-08-07 12:05 |
|
Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
> Personligt så jeg gerne, at udbyderne begyndte at konkurrere på andre
> elementer end pris. Jeg er ikke særlig interesseret i en billigere
> forbindelse. Jeg vil hellere have en fantastisk oplevelse.
>
> Men der er åbenbart ikke marked for det i Danmark, og det bliver
> sikkert ligesom med vores mad, hvor en lav pris ikke blot er en
> kvalitet i sig selv, men ligefrem den vigtigste.
På internetforbindelser ser jeg på to ting: Pris og hastighed.
Andet interesserer mig egentlig ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Asbjorn Hojmark (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 23-08-07 13:22 |
|
On Thu, 23 Aug 2007 13:05:16 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:
> På internetforbindelser ser jeg på to ting: Pris og hastighed.
>
> Andet interesserer mig egentlig ikke.
Det er ikke meget. Du er således fx også ligeglad med
- hvis oppetiden er dårlig
- hvis det leverede udstyr er ustabilt og fejlbehæftet
- hvis det tager mange timer, når centralt udstyr går i stykker
- hvis det tager dage eller uger at få genetableret forbindelsen, når
nogen graver et kabel over
- hvis man ikke kan komme til at snakke med en supporter (men kun kan
maile), når man har problemer (og via hvilken forbindelse?)
- etc.
Fair nok. Det er selvfølgelig dit valg.
Jeg insinuerer i øvrigt ikke, at ovenstående gælder for Fullrate. Jeg
forsøger blot at illustrere andre parametre end pris og hastighed, der
vil være interessante for mange, også selvom de ikke har brug for en
masse tjenester på forbindelsen.
-A
--
Hvis du bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert
eneste indlæg, ser jeg ikke dine indlæg. Jeg filtrerer dem bort.
| |
Per Rønne (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 23-08-07 14:05 |
|
Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
> On Thu, 23 Aug 2007 13:05:16 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
>
> > På internetforbindelser ser jeg på to ting: Pris og hastighed.
> >
> > Andet interesserer mig egentlig ikke.
>
> Det er ikke meget. Du er således fx også ligeglad med
> - hvis oppetiden er dårlig
> - hvis det leverede udstyr er ustabilt og fejlbehæftet
> - hvis det tager mange timer, når centralt udstyr går i stykker
> - hvis det tager dage eller uger at få genetableret forbindelsen, når
> nogen graver et kabel over
> - hvis man ikke kan komme til at snakke med en supporter (men kun kan
> maile), når man har problemer (og via hvilken forbindelse?)
> - etc.
Naturligvis forventer jeg at udstyret også er i orden. Det giver sig
selv.
> Fair nok. Det er selvfølgelig dit valg.
>
> Jeg insinuerer i øvrigt ikke, at ovenstående gælder for Fullrate. Jeg
> forsøger blot at illustrere andre parametre end pris og hastighed, der
> vil være interessante for mange, også selvom de ikke har brug for en
> masse tjenester på forbindelsen.
Og jeg tænkte altså her på alternative tjenester.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Thomas S. Iversen (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Thomas S. Iversen |
Dato : 23-08-07 17:56 |
|
> Naturligvis forventer jeg at udstyret også er i orden. Det giver sig
> selv.
Så hvis du bliver præsenteret for en router til 200,- og en til
router 2000,-, der på papiret ser ud til at have de samme features,
så har du samme forventninger til dem?
Nu er 200 til 2000 ekstremt, men de billigste produkter på markedet er
noget skrammel.
Thomas
--
"There are two ways of constructing a software design: One way is to
make it so simple that there are obviously no deficiencies, and the
other way is to make it so complicated that there are no obvious
deficiencies. The first method is far more difficult." -C.A.R. Hoare
| |
Per Rønne (23-08-2007)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 23-08-07 18:51 |
|
Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk> wrote:
> > Naturligvis forventer jeg at udstyret også er i orden. Det giver sig
> > selv.
>
> Så hvis du bliver præsenteret for en router til 200,- og en til
> router 2000,-, der på papiret ser ud til at have de samme features,
> så har du samme forventninger til dem?
>
> Nu er 200 til 2000 ekstremt, men de billigste produkter på markedet er
> noget skrammel.
Jeg har den trådløse router [grå, opretstående, Zyxel], som jeg fik af
FullRate. Mod at betale 600 ekstra.
Og så venter jeg efterhånden med længsel på at Getmore sender mig det
Zyxel accesspoint, der gør at jeg kan bruge den. ADSL-indgangen ligger i
sovekammeret, og signalet kan dårligt nå ud til hvor jeg har de fleste
af mine maskiner stående ;-(.
Getmore er efter eget udsagn flyttet, og har noget flytterod.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
ebbe (23-08-2007)
| Kommentar Fra : ebbe |
Dato : 23-08-07 14:54 |
|
Asbjorn Hojmark wrote:
> On Thu, 23 Aug 2007 10:35:05 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
> wrote:
> Personligt så jeg gerne, at udbyderne begyndte at konkurrere på andre
> elementer end pris. Jeg er ikke særlig interesseret i en billigere
> forbindelse. Jeg vil hellere have en fantastisk oplevelse.
>
> Men der er åbenbart ikke marked for det i Danmark, og det bliver
> sikkert ligesom med vores mad, hvor en lav pris ikke blot er en
> kvalitet i sig selv, men ligefrem den vigtigste.
Desværre er det markedet for kvalitet ødelagt af TDC, der markedsfører sig
som (og sætter normen for) kvalitetsprodukter på markedet, men ofte har et
produkt og yder en service som ikke engang er et discountprodukt værdigt.
>
> Bov fremfor skinke på pizza'en, hvis bare det er billigere. "Det
> fylder jo det samme i maven".
eller brystflæsk (yuck!)
>Og "2 Mbps er vel 2 Mbps?"
20 Mbps er 20 Mbps, lige til naboen osse vil ha
Jeg vil osse gerne have en fantastisk oplevelse, råb lige højt når I finder
en udbyder der kan det. Jeg er ikke begejstret for 'schweitzerkniv'-tilbud,
der indeholder 'alt' hvad en netbruger kan få brug for. Jeg har en fæl
mistanke om at man ikke kan være god til det hele.
Desværre er det danske telemarked mishandlet gennem mange år, præget af, at
ethvert produkt skal oversælges gennem hele dets levetid. Med ITST som glad,
uvirksom kontrolinstans.
Jeg er også fullrate-kunde (5/1,5 Mbps) og mere end tilfreds med det jeg
får, også i forhold til prisen.
Jeg kunne dog godt ønske for dem, at deres supportticketsystem var lidt
(mere) gennemskueligt.
Det er ikke helt nemt at gætte sig til afslutningen på en fejlretning
--
ebbe
| |
|
|