Carbon Lib 1.3.1
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 06-07-01 17:41

Jeg har lige brugt det meste af en dag med ConflictCatcher på at finde
ud af at der er problemer med Carbon Lib 1.3.1

I går installerede jeg den seneste beta af Napster, som smed en 1.3.1'er
i min extensions mappe, og her til morgen frøs min maskine lige efter at
harddiskene var mountet. I ét fucking væk!!!

CC's første bud var AppleDataDetectors, dernæst AppleScript, men til
sidst da den fandt frem til CarbonLib, kom jeg i tanke om, at den jo var
ny.

Er der andre der har haft problemer med Carbon 1.3.1??

venligst
Carsten

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-01 19:32

Carsten Ortmann <vousortmann@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> ny.
>
> Er der andre der har haft problemer med Carbon 1.3.1??

Jeg bruger også CarbonLib 1.3.1 og uden problemer. Jeg ved ikke hvornår
den er installeret, da jeg jævnligt bruger software updateren i control
panels.

7500/100 upgraderet til G3/400 med Mac OS 9.1 US

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Erik Oppenhejm

Dato : 07-07-01 23:17

Prøv at se mit indlæg Carbonlibproblem af 29/6 i denne gruppe.
MVH
Erik
--
Someone who thinks logically is a nice contrast to the real world.
Erik Oppenhejm, Rosavej 1A, DK-2930 Klampenborg

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 10-07-01 13:10

Erik Oppenhejm <erop@email.dk> wrote:

> Prøv at se mit indlæg Carbonlibproblem af 29/6 i denne gruppe.
> MVH
> Erik

Jeg er bange for at jeg har slettet det. Du må meget gerne maile det til
mig: vousortmann@mail1.stofanet.dk

Hvordan søger man i øvrigt på datoer i MacSoup? Ved du det?

Carsten

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 07-07-01 23:29

Carsten Ortmann <vousortmann@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jeg har lige brugt det meste af en dag med ConflictCatcher på at finde
> ud af at der er problemer med Carbon Lib 1.3.1

Er du klar til at få en "overhaling"?

Fyyyyyyy! Man installerer ALDRIG noget uden at køre Installer Observer
(gratis program!) først.

<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=2170&db=mac>

Et klik på "Save Conditions" før installationen gemmer en profil af
"tingenes tilstand". Lav en mappe der f.eks. hedder "Installationer" på
din harddisk. Gem dokumentet som f.eks. "Før Napster"

Efter installation og evt. genstart er det første du gør at køre
Installer Observer igen, og vælge "Examine Changes" Og så ÆBLE-B, og den
fil gemmer du så som f.eks. "Efter Napster". Så kan du altid, ved at
åbne "Efter Napster" se hvad der er blevet rodet med af installations
programmet.

Det bruger jeg selv næsten hver dag, jeg er nemlig "Installoman" - hvis
jeg ser noget nyt, så SKAL det prøves

Der er andre programmer der gør dette mere strømlinet, "Rewind" er fuldt
ud automatiseret så man bare kan skrue tiden tilbage. Men det koster
penge og er efter min mening alt for meget.

En ting du dog ikke bør leve uden er Casady & Greene's Conflict Catcher.

<http://www.casadyg.com/products/conflictcatcher/8/>

Det kan også fortælle dig hvad der er installeret hvornår, erstatter den
indbyggede udvidelseskontrol og kan finde ud af hvilke
udvidelser/kontrolpaneler der evt. konflikter på ens Mac.

Men, fyyyyy - ikke installere mere uden Installer Observer

Mojn, Thomas

--
To avoid hangovers, stay drunk. Once you start to hang, you're screwed.

-Sully, alt.drunken.bastards

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 10-07-01 13:10

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Er du klar til at få en "overhaling"?
>
> Fyyyyyyy! Man installerer ALDRIG noget uden at køre Installer Observer
> (gratis program!) først.
>
> <http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=2170&db=mac>

Tak for opsangen. Jeg bruger faktisk normalt IO, som jeg synes er et
kanonfedt program, og jeg kørte den også efter Napster-installationen,
men eftersom CarbonLib er noget mere generelt, tænkte jeg ikke over det.
Din grundige metode med før og efter lyder fed. Den har jeg ikke
benyttet tidliogere, men det tror jeg da, jeg vil gøre fremover.

ConflictCatcher har jeg. (8.0.7 - tror jeg); det var jo den der fandt
problemet for mig