PCI Express
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 19:52

Hejsa,

Her gik jeg og troede at PCI Express var PCI Express - og så finder jeg ud
af at der osse er noget der hedder PCI Express x16 - hvad er nu det? Og
hvordan finder jeg ud af om mit bundkort understøtter PCIe x16? Jeg har en
Dell Optiplex 740 og jeg aner ikke hvilket bundkort der sidder i den - men
jeg ved at jeg lige nu har et Radeon X1300 PCI Express grafikkort i den. Der
skal et hurtigere kort i - men hvilket kan jeg være sikker på fungerer i
den? Det skal gerne være super hurtigt til spil og super billigt (gerne
omkring de 1000 kr. - meget gerne billigere).
Håber I kan/vil hjælpe lidt her

Mvh John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-07-07 20:55

http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

> hvordan finder jeg ud af om mit bundkort understøtter PCIe x16? Jeg har en

Hent SIW.EXE og se hvad den finder frem til.

> Dell Optiplex 740 og jeg aner ikke hvilket bundkort der sidder i den - men
> jeg ved at jeg lige nu har et Radeon X1300 PCI Express grafikkort i den. Der

Det er PCI Express x16 - det er alle grafikkort til PCI Express.

> den? Det skal gerne være super hurtigt til spil og super billigt (gerne
> omkring de 1000 kr. - meget gerne billigere).

Geforce 7600 GT er et godt bud.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 10:44

> http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express
Tak for linket!

> Hent SIW.EXE og se hvad den finder frem til.
Jo tak - men hvor finder jeg den fil?

> Det er PCI Express x16 - det er alle grafikkort til PCI Express.
Cool - så behøver jeg jo ikke SIW.EXE filen...

> Geforce 7600 GT er et godt bud.
Ok - jeg kan se på edbpriser at det kan købes for helt ned til ca. 800 kr. -
Det er en rigtig god pris synes jeg - men jeg kiggede lidt efter derinde -
og kan se at jeg kan få et Geforce 8600 GT for 920 kr.
- Vil det ikke være 120 kr. givet godt ud? - Eller er 7600 GT lige så
hurtigt/bedre?

Mvh John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-07-07 11:53

John wrote:

> Jo tak - men hvor finder jeg den fil?

Kender du Google?

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378748
> - Vil det ikke være 120 kr. givet godt ud? - Eller er 7600 GT lige så
> hurtigt/bedre?

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=855&model2=716&chart=288
http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 13:27

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378748
> - Vil det ikke være 120 kr. givet godt ud? - Eller er 7600 GT lige så

Jeg vil vælge et GeForce 8600 gt da det er forberedt til Windows Vista og
DX10 + det har shader model 4.0, det har GeForce 76 gt ikke noget af.

Jeg har selv lige købt sådan et kort (GeForce 8600 GT) da mit Asus
eax800xt-pe ikke rigtig kunne klare spillende mere.

Det er et fedt kort og jeg er 100 % tilfreds med det.

Har købt det i el-giganten for ca. 1 måned tids siden da var det en smule
højerer i prisen, det er et PNY GeForce 8600 GT prisen var 1499.- kr med
sådan er det jo med elektronik i dag, køber du idag et prisen faldet i
morgen.

Hvis du kan få det til 920.- kr så køb det.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).