Erstatte et integreret grafikkort?
Fra : mhn

Dato : 27-07-07 18:37

Hej Gruppe.

Jeg er ved at købe en ny PC (kontor-PC) og har kig på en billig een
med integreret grafikkort.

I den forbindelse ved jeg ikke om jeg kan stole på sælgeren der
fortæller at hvis det integrerede grafikkort går i stykker, kan jeg
bare sætte et andet almindeligt grafikkort i, og bruge det i stedet
for.

Er det korrekt - kan jeg 'ignorere' det integrerede kort (i BIOS?)
uden problemer?

På forhånd tak for input.

mvh
michael

Fra : Frank R.

Dato : 27-07-07 21:01

mhn wrote:

> Er det korrekt - kan jeg 'ignorere' det integrerede kort (i BIOS?)
> uden problemer?

Ja, vil jeg sige. De maskiner jeg har samlet og hvor der var grafikkort
på bundkortet, var det ikke noget problem. På nogle skulle man disable
det interne i biosen hvor andre bare bruger det externe grafikkort hvis
det findes under opstart.

Hilsen
Frank

Fra : Finn Egmose

Dato : 28-07-07 09:04

"mhn" <baggenielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ja der er normalt ingen problemer i at disable et indbygget grafikkort, men
hvis du skifter grafikkort skal du være opmærksom på om strømforsyningen kan
trække det.En maskine med integreret grafik leveres ofte med en meget lille
strømforsyning så det er muligt at du skal skifte til en større
strømforsyning også

mvh
Finn

Fra : mhn

Dato : 28-07-07 10:54

Hej Finn og Frank.

Mange tak for jeres gode og hurtige svar - de hjalp mig meget.

mvh
michael