ati grafkkort agp ( R96 256 ram)
Fra : Jama

Dato : 19-07-07 10:15

Jeg har et ATI AGP grafik kort med "R96 og 256 ram" trykt øverst oppe på
grafikkortet forside, er det navnet på kortet, hvis ikke hvordan finder jeg
så ud af hvilket, grafik kort det er? Det er knægten, som har fået det u.
driver, kan kortet sættes i PCen og f.eks. med programmet "SIW" til, at
sige, hvad kort det er.

Mvh.Jama

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-07-07 10:55

"Jama" <non-paed@c.dk> wrote in message
> [...]
> u. driver, kan kortet sættes i PCen og f.eks. med programmet "SIW" til,

Jeg vil gætte på at det er et Radeon 9600 etellerandet, men det har du måske
selv gættet på. Lige hvad type det er, er svært at sige (Pro eller XT)

Et vildt gæt på at der er af fabrikatet Power Color. (De bruger R96 i deres
model betegnelse)
Se eventuelt
http://www.oninocomputing.co.uk/graphics_cards/power_color_r96_hd3_256_mb.html

Bjarne K.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-07-07 11:06

"Bjarne K." <> skrev i en meddelelse
> "Jama" <> wrote in message

> Jeg vil gætte på at det er et Radeon 9600 etellerandet, men det har du
> måske selv gættet på.

Radeon 9550 er også baseret på R96.

>Lige hvad type det er, er svært at sige (Pro eller XT)
>
> Et vildt gæt på at der er af fabrikatet Power Color. (De bruger R96 i
> deres model betegnelse)

Det er faktisk ati(amd)'s egen betegnelse. Rxxx angiver hvilken vpu der
sidder på, de findes så i mange udgaver.

ATI tool kan fortælle det ret detaljeret hvis man vil have de små detaljer
med.

Fra : Mads

Dato : 19-07-07 11:09

On Thu, 19 Jul 2007 11:14:46 +0200, "Jama" <non-paed@c.dk> wrote:

> [...]
>så ud af hvilket, grafik kort det er? Det er knægten, som har fået det u.
>driver, kan kortet sættes i PCen og f.eks. med programmet "SIW" til, at

Når det er et ATI kort, så er det jo en ATI Radeon processor
der sidder på det, så bare hent en Radeon driver, f.eks. fra ATI

mvh Mads

Fra : Jama

Dato : 19-07-07 12:44

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Når det er et ATI kort, så er det jo en ATI Radeon processor
> der sidder på det, så bare hent en Radeon driver, f.eks. fra ATI
>
> mvh Mads

Ja, men der er jo mange Radion driver, hvilken en skal det være.
Mvh.Jama
NB. Jeg takker samtidig for ALLE svarene, jeg har modtaget.

Fra : J

Dato : 19-07-07 13:02

On Thu, 19 Jul 2007 13:43:41 +0200, "Jama" <non-paed@c.dk> wrote:

>"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

>Ja, men der er jo mange Radion driver, hvilken en skal det være.
>Mvh.Jama
>NB. Jeg takker samtidig for ALLE svarene, jeg har modtaget.

http://ati.amd.com/support/driver.html

Jeg ville prøve med radeon 9600 først

mvh

John

Fra : Mads

Dato : 19-07-07 16:02

On Thu, 19 Jul 2007 13:43:41 +0200, "Jama" <non-paed@c.dk> wrote:

>Ja, men der er jo mange Radion driver, hvilken en skal det være.

En Catalyst Radeon driver passer til hele serien af Radeon
grafikkort, så du henter bare sådan en. Nyeste version er vistnok
Catalyst 7.6. Det er ihvertfald den jeg bruger på de to maskiner
jeg har stående med Radeon kort i ( et X800 og et 9600 )

mvh Mads

Fra : J

Dato : 20-07-07 07:54

On Thu, 19 Jul 2007 17:01:35 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>Catalyst 7.6. Det er ihvertfald den jeg bruger på de to maskiner
>jeg har stående med Radeon kort i ( et X800 og et 9600 )

Det tror jeg også, men efter at AMD har købt ATI er driver site
omstruktureret ret meget og indeholder links for hvert chipset. Jeg
har ikke forsøgt at kontrollere ved at downloade for forskellige, om
det er samme driver. Men måske.