Hvilket grafikkort til både pc-skærm og tv~
Fra : Magnus

Dato : 17-07-07 21:06

Hvad skal jeg kigge efter for at få et grafik kort som kan køre en høj
opløsning på min Samsung 205BW computer skærm og samtidigt levere et perfekt
billed til mit fladskærms tv i stuen. Dvs. samme skærmbilled på to skærme
ude at skal ændre nogen indstillinger på skærmkort eller computer?

Grafikkortet skal ikke bruges til spil men kun billedbehandling og andet
lignende computer arbejde?

/Magnus

Fra : J

Dato : 18-07-07 08:02

On Tue, 17 Jul 2007 22:05:47 +0200, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

> [...]
>ude at skal ændre nogen indstillinger på skærmkort eller computer?
>

>Grafikkortet skal ikke bruges til spil men kun billedbehandling og andet

Måske et med hdmi.
Men det afhænger af hvad det er for et LCD-TV.
Din skærm er 1680x1050, så det skal skærmkortet køre med den vej. Hvis
dit TV er noget andet (og det ER det, f.eks. 1366x768), så hdmi for så
skalerer det vel selv. Eller måske skal du definere 720p eller 1080i,
men i så fald matcher du næppe pixels på TV, med mindre det er
1920x1080 (Full HD).

Hvis man søger avanceret på edbpriser.dk med 'pci express 16' og hdmi
kommer et bredt spektrum af priser.

Jeg ved ikke om du foretrækker noget radeon 1950 pro eller geforce
7600 gt eller det skal være noget silent.

mvh

John