Problemer med RadeonX1600 Series
Fra : Erik Thorsen

Dato : 17-07-07 09:07

Hej
Jeg har lige fået en ny maskine med dette kort i. Jeg har fået en del
problemer bl. andet med at lukke maskinen ned igen. Jeg får en meddelelse om
at NET. Broadcast Event Windows ikke kan lukke ned. Samtidig kan jeg ikke
komme på nettet. Det kan tage op til en halv times tid at lukke dyret. Det
må være kortet der laver ballade. Det ser ud til, at det er NET Framework
der er med til at lave balladen. Jeg har opdateret driver, men det hjalp
ikke en fis. Hvad gør jeg ? Jeg bruger kun maskinen til grafisk arbejde og
så lige videoredigering, jeg spiller aldrig. Er det det rigtige kort for
mig?

Erik Thorsen

Fra : Mads

Dato : 17-07-07 10:04

On Tue, 17 Jul 2007 10:06:40 +0200, "Erik Thorsen"
<et@XXdanvisionXXX.dk> wrote:

> [...]
>så lige videoredigering, jeg spiller aldrig. Er det det rigtige kort for

Hvorfor tror du at grafikkortet har noget med det at gøre?

Hvis NET Framework driller, så prøv dog at opdatere den istedet
for at rode med grafikkortet. NET Framework 1 og 2 er Microsoft
programmer.

mvh Mads

Fra : K.B.S.

Dato : 17-07-07 17:28

> [...]
> dyret. Det må være kortet der laver ballade. Det ser ud til, at det er
> NET Framework der er med til at lave balladen. >

Gå en tur på windows update og hent "net framework 3.0"
Af en eller anden årsag, så bruger ati driverne net framework, men til hvad
og hvorfor ved jeg ikke.

Hilsen Kim.

Fra : Erik Thorsen

Dato : 17-07-07 20:01

"K.B.S." <vildsiFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gå en tur på windows update og hent "net framework 3.0"
> Af en eller anden årsag, så bruger ati driverne net framework, men til
> hvad og hvorfor ved jeg ikke.

Tak for et reelt svar. De bruger dem til alt det skod af hjælpeprogrammer
der efterhånden følger automatisk med i installationen. I mit tilfælde
"Catalysator" Det er her konflikten er (i flg Google) Jeg kan bare ikke
afinstallere det, så virker driverne ikke.
hilsen erik thorsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-07-07 20:31

"Erik Thorsen" <et@XXdanvisionXXX.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Catalysator" Det er her konflikten er (i flg Google) Jeg kan bare ikke
> afinstallere det, så virker driverne ikke.

ATI's brøler med at basere deres drivere på .NET spøger desværre endnu

Prøv at hente den her driver pakke som er nogle modificerede drivere.
Afinstaller ALT relateret til grafikkortet , genstart og så installer
omegadriverne.

http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
(bruger du ikke win2k/xp så find selv de andre..)

Fra : Hans

Dato : 17-07-07 23:01

Erik Thorsen wrote:

> [...]
> installationen. I mit tilfælde "Catalysator" Det er her konflikten
> er (i flg Google) Jeg kan bare ikke afinstallere det, så virker
Hvis du nøjes med at fjerne Catalyst Kontrolpanelet, så anvender dit
grafikkort ikke længere Framework, men det fjerner selvfølgelig ikke fejl i
selve .NET installationen.

Hans