Nyt skærmkort GeForce 8600 GT men,
Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 11:37

Hvordan tester jeg for at se om det nu kører med shader model 4.0 som der
står på HP til skærmkortet.

Det er et PNY kort så siden er her
http://www2.pny.com/8600-GT-256MB-PCIe-font-colordc0431NEWfont-P2323C269.aspx

Jeg har testet kortet med 3DMark06 men det siger det er shader model 3.0,
kan det være kortet er for nyt så 3DMark06 ikke kan se det er et shader
model 4.0 kort.

Det er købt fordi det skulle have shader 4.0 da jeg vil spille Lost Planet
som så kræver minimum 3.0 men det skader vel ikke at være lidt foran.

30 dages returret hvis det ikke overholder det lovede, så kan man vel nok
gættet hvor det er købt.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-07-07 12:14

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har testet kortet med 3DMark06 men det siger det er shader model 3.0,
> kan det være kortet er for nyt så 3DMark06 ikke kan se det er et shader

Slap du bare af, kortet er et DX10 kort!

> Det er købt fordi det skulle have shader 4.0 da jeg vil spille Lost Planet
> som så kræver minimum 3.0 men det skader vel ikke at være lidt foran.

Der er lidt benchmarks here til aftenlæsning
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3029&p=1

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-07 12:24

> Slap du bare af, kortet er et DX10 kort!

Jeg slapper da fint af.

Et DX10 kort er det så logik at det også er shader 4.0.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-07-07 11:13

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message
> [...]
> som så kræver minimum 3.0 men det skader vel ikke at være lidt foran.
>
> 30 dages returret hvis det ikke overholder det lovede, så kan man vel nok

Læs eventuelt denne benchmark test af "Lost Planet" i DX9 og DX10 mode, og
drag selv dine konklutioner.

http://www.bootdaily.com/index.php?option=com_content&task=view&id=515&Itemid=56

Min konklution er at hvis man skal køre dx10 spil i en nogenlunde opløsning,
skal man op i et 8800 (eller Ati 2900). Men du kan jo prøve demoen, og se
hvad dit kort kan magte.
http://www.nzone.com/object/nzone_lostplanet_downloads.html

Bjarne K.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 13:33

> [...]
>
> Min konklution er at hvis man skal køre dx10 spil i en nogenlunde
> opløsning, skal man op i et 8800 (eller Ati 2900). Men du kan jo prøve

Jeg har købt den fulde version af Lost Planet og den køre fint i DX9 da jeg
bruger XP.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-07-07 13:53

> Jeg har købt den fulde version af Lost Planet og den køre fint i DX9 da
> jeg bruger XP.
>

> --
>
> Med Venlig Hilsen
>
> Kimila (2730).
Ok, troede bare du var interesseret i om det kunne bruges til DX10 spil, når
du nu spørger til pixel shader 4.0.

Omtalte test kunne heller ikke se de store forskelle i DX9 og DX10 udgaven
af spillet, udover en stor performance nedgang.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 15:58

> [...]
>
> Omtalte test kunne heller ikke se de store forskelle i DX9 og DX10 udgaven
> af spillet, udover en stor performance nedgang.

Jeg vil da stadig gerne vide om det er med pixel shader 4, men diverse tests
f.eks 3DMark06 siger det er pixel shader 3.

Der er måske ikke nogen test programmer endnu der kan vise at det er et
pixel shader 4 kort.

Men nu hvor det kan køre DX10 spil kan man så regne med at det er et pixel
shader 4 kort.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-07-07 17:13

> [...]
> pixel shader 4 kort.
>
> Men nu hvor det kan køre DX10 spil kan man så regne med at det er et pixel

Der står lidt her.

http://www.tomswiki.com/page/pixel+shader?t=anon

Og i.flg det (som forøvrigt er skrevet på et tidspunkt hvor der ikke engang
fandtes DX10 kort) Er Pixel Shader model4.0 kun tilgængelig via DX10 (Vista)

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-07-07 09:42

"Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote in message
> [...]
>
> Og i.flg det (som forøvrigt er skrevet på et tidspunkt hvor der ikke
> engang fandtes DX10 kort) Er Pixel Shader model4.0 kun tilgængelig via

Hov. Misforstod lidt hvad du spurgte om.

Bjarne K.