Nyt grafikkort.
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-07-07 21:36

½øjs@.

Kæresten skal have nyt grafikkort i maskinen. Jeg har kikket lidt efter det
her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245005
Er det ikke nogenlunde det bedste til prisen? Det skal primært bruges til at
få Second Life (og nok mere senere) til at køre ordentligt.
Maskinen er en 2800+ AMD og den får 1½ Gb ram.

/Ole

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 12-07-07 22:25

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> at få Second Life (og nok mere senere) til at køre ordentligt.
> Maskinen er en 2800+ AMD og den får 1½ Gb ram.

Jeg ved ikke hvad Second Life kræver, men jeg ville nok finde et par
hundrede mere og få mig et 7600GT i stedet. Det fås også fanless.

Der er ret stor forskel i ydelsen på GS og GT.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-07-07 22:51

> Jeg ved ikke hvad Second Life kræver, men jeg ville nok finde et par
> hundrede mere og få mig et 7600GT i stedet. Det fås også fanless.
>
> Der er ret stor forskel i ydelsen på GS og GT.
>
> M.v.h. Ole Frederiksen

SL kræver faktisk en del.
Det er ikke lige så vildt vigtigt, om det er med eller uden blæser. Jeg
troede faktisk, forskellen mellem GS og GT var tilslutningsmulighederne. Det
eneste, der nogensinde bliver koblet til den, er hendes fladskærm.

/Ole

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 13-07-07 21:57

> [...]

> troede faktisk, forskellen mellem GS og GT var tilslutningsmulighederne.
> Det eneste, der nogensinde bliver koblet til den, er hendes fladskærm.

Tilslutningsmulighederne er de samme. Ydelsen er forskellig
Se evt. denne test. Her kan du også sammenligne med andre grafikkort i
klassen. SL er der ikke, men andre spil kan give dig en ledetråd hvad ydelse
angår

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=717&model2=716&chart=275

M.v.h. Ole Frederksen (som selv har et 7600GT uden blæser)

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 13-07-07 23:19

"Ole Frederiksen" <baltzer@(SLET_DETTE)mail-online.dk> wrote in message

> [...]
>
> M.v.h. Ole Frederksen (som selv har et 7600GT uden blæser)

En glimragende side, mange tak... Den vil jeg lige studere lidt

/Ole

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-07-07 10:57

/Ole (6000) skrev:
> "Ole Frederiksen" <baltzer@(SLET_DETTE)mail-online.dk> wrote in message

> En glimragende side, mange tak... Den vil jeg lige studere lidt
>
> /Ole

Ellers kunne du også vælge en 7900GS det giver endnu mere ydelse og kan
også fåes til under en tudse.

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=712&model2=716&chart=318

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-07 11:01

Martin Vollert wrote:

> Ellers kunne du også vælge en 7900GS det giver endnu mere ydelse og kan
> også fåes til under en tudse.

Hvor finder du dét så billigt?

Jesper Poulsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-07-07 11:11

Jesper Poulsen skrev:

> Hvor finder du dét så billigt?

Kig på EDB priser.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-07-07 13:15

Martin Vollert wrote:
> Kig på EDB priser.

http://tinyurl.com/2uculr

Så er vi tilbage ved den manglende forståelse for hardware.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 14-07-07 17:47

Jesper Poulsen skrev:

> http://tinyurl.com/2uculr
>
> Så er vi tilbage ved den manglende forståelse for hardware.

Undskyld sig mig er du dum eller hva ???
Du tror vel ikke jeg ville skrive det hvis det ikke passede, det er vel
ikke min skyld du ikke engang kan finde ud af edbpriser....

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=252898

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230520

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 14-07-07 22:04

> [...]
>
> http://vollert.dk
>
> Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will

Jeg glemte lige at sige, det skal være APG, forøvrigt, men du har jo ret i,
at man få mere, men et sted skal man jo stoppe. Det er lige budgettet, der
skal holde også.

/Ole

Fra : Martin Vollert

Dato : 15-07-07 10:49

/Ole (6000) skrev:

> [...]
> at man få mere, men et sted skal man jo stoppe. Det er lige budgettet, der

Ok det havde jeg lige misset, ja så skal der en 500 las oveni.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-07-07 04:07

Martin Vollert wrote:

> Undskyld sig mig er du dum eller hva ???

Den lader vi lige stå et øjeblik.

> Du tror vel ikke jeg ville skrive det hvis det ikke passede, det er vel
> ikke min skyld du ikke engang kan finde ud af edbpriser....

Det er dig der ikke kan læse dansk. Nedenfor ser du Ole's oprindelige
bud. Det skarpe øje vil hæfte sig ved "AGP x8". Så skal du ikke diske op
med forslag om PCI-Express.

Jesper Poulsen