Asus EN8600GT Silent 256MB
Fra : Grinz

Dato : 07-07-07 16:54

Jeg synes at ca. 80 grader er noget højt for et gfx kort. Kan dette
virkeligt være rigtigt?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-07-07 17:08

Grinz wrote:
> Jeg synes at ca. 80 grader er noget højt for et gfx kort. Kan dette
> virkeligt være rigtigt?
Det er højt - få dig noget mere gennemtræk i kabinettet!
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Grinz

Dato : 07-07-07 18:02

"Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> Det er højt - få dig noget mere gennemtræk i kabinettet!

Hmmmm, gennemtræk, tjo...tja.... jeg testede det med åbent kabinet :S Måske
er det min fejl...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-07-07 19:11

Grinz wrote:
> "Michael Lund Sørensen" <duer-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hmmmm, gennemtræk, tjo...tja.... jeg testede det med åbent kabinet :S
> Måske er det min fejl...
Det er lidt udformningen af grafikkortet der er problemet. Jeg gætter på at
kølepladen vender nedaf ? Har jeg ret. Det gør den på mit Asus 8500 GT
Silent og så sidder der et kort i pladsen lige under og varmen kan ikke
komme væk....

Jeg har sat et halvhøjde kort for at give det lidt luft, og det er det
bedste jeg lige pt kan gøre, men der kommer en passiv Zalman grafikkort
køler med køleplade på begge sider af kortet (set hos tweake.dk), den kan
blive løsningen.

Hvordan måler du temperaturen ?

Fra : Grinz

Dato : 07-07-07 20:36

> Det er lidt udformningen af grafikkortet der er problemet. Jeg gætter på
> at kølepladen vender nedaf ? Har jeg ret.

Se her:
http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=6&l3=514&l4=0&model=1642&modelmenu=1
det er vistnok forskelligt fra 8500gt

> [...]
> bedste jeg lige pt kan gøre, men der kommer en passiv Zalman grafikkort
> køler med køleplade på begge sider af kortet (set hos tweake.dk), den kan

Jeg målte det med et program, som jeg ikke kan huske navnet på :S

Jeg prøver med lidt mere blæserværk i kabinettet :)