Nyt AGP grafikkort ???
Fra : GRISEN

Dato : 06-07-07 23:07

Mit Radeon 9800XT er defekt, så nu skal jeg have et nyt...
Min maskine er ikke just ny, så spørgsmålet er hvad der er passende.
Jeg kører med Athlon 3000+
Jeg kan godt lide FPS og strategi spil, men har sjældent tid til det, så kravene er ikke helt vilde.

Så vidt jeg kan gennemskue svarer Radeon 9800XT ca. til Geforce 6600GT
Geforce 7600GT ser ud til at være dobbelt så hurtigt som Geforce 6600GT
Radeon X1950 Pro ser ud til at være dobbelt så hurtigt som Geforce 7600GT
Passer det sådan nogenlunde?

Kan det betale sig at købe et AGP kort med X1950 Pro ???
Kan AGP bussen trække det - altså mht. hastighed?

Skal jeg hellere satse på et 7600GT ???

*
Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-07-07 09:29

GRISEN wrote:

> Så vidt jeg kan gennemskue svarer Radeon 9800XT ca. til Geforce 6600GT

6600GT (PCIe) klarer mit behov i Far Cry

> Geforce 7600GT ser ud til at være dobbelt så hurtigt som Geforce 6600GT

50-100%, ja.

> Radeon X1950 Pro ser ud til at være dobbelt så hurtigt som Geforce 7600GT

Ikke de test jeg har fanget. Faktisk er de meget jævnbyrdige.

> Kan AGP bussen trække det - altså mht. hastighed?

AGP er langt fra at være forældet, rent hastighedsmæssigt.

> Skal jeg hellere satse på et 7600GT ???

Afhænger af din pengepung. Faldt over dette:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369447

Jesper Poulsen

Fra : Flemming

Dato : 07-07-07 11:17

> Radeon X1950 Pro ser ud til at være dobbelt så hurtigt som Geforce 7600GT

Ikke de test jeg har fanget. Faktisk er de meget jævnbyrdige.

Mvh
Jesper Poulsen

Hvilke test er det? - havde opfattelsen at ATI kortet var en hel del
hurtigere.

Mvh. Flemming

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-07-07 11:29

Flemming wrote:

> Hvilke test er det? - havde opfattelsen at ATI kortet var en hel del
> hurtigere.

Jeg har læst forkert, det er ca. 50% hurtigere...

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=725&model2=716&chart=301

Jesper Poulsen

Fra : GRISEN

Dato : 07-07-07 16:08

On Sat, 07 Jul 2007 10:29:27 +0200, Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Afhænger af din pengepung. Faldt over dette:
>http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369447

Hmmm... 7950GT ser rigtigt godt ud i de fleste tests.
Prisen er dog lidt voldsom for mig.

Er 256 Mb ikke for lidt?

Jeg er nok tilbøjelig til at kigge på dette:
eller et brugt 6600GT som kan fåes for 7-800,-

*
Jan

Fra : GRISEN

Dato : 07-07-07 16:09

On Sat, 07 Jul 2007 17:07:41 +0200, GRISEN <egeriis@gmail.com> wrote:

RETTELSE:

Jeg er nok tilbøjelig til at kigge på dette:

eller et brugt 7600GT som kan fåes for 7-800,-

*
Jan

Fra : Big Mumi

Dato : 07-07-07 11:08

Jeg har lige købt dette kort og det køre rigtig godt
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=263003

--
Venlig hilsen / Mit freundlichen Grüßen / Best Regards.
Carsten Hansen

Fra : GRISEN

Dato : 07-07-07 15:58

On Sat, 7 Jul 2007 12:08:14 +0200, "Big Mumi" <bigmumi(@)oncable.dk> wrote:

>Jeg har lige købt dette kort og det køre rigtig godt
>http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=263003

Det havde jeg også kigget på.
1257,- er en acceptabel pris.

....men jeg kan ikke lide der står "Begrænset version".
Hvad betyder det præcist?

*
Jan

Fra : Kim H.

Dato : 07-07-07 16:34

> On Sat, 7 Jul 2007 12:08:14 +0200, "Big Mumi" <bigmumi(@)oncable.dk>
> wrote:

> ...men jeg kan ikke lide der står "Begrænset version".
> Hvad betyder det præcist?

Det skulle efter sigende være indholdet af software i pakken de har
begrænset, og har ikke noget med selve kortet at gøre.

Kim

Fra : Flemming

Dato : 07-07-07 17:23

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "GRISEN" <egeriis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skulle efter sigende være indholdet af software i pakken de har
> begrænset, og har ikke noget med selve kortet at gøre.
>

> Kim

Har set en test hvor agp versionen med 512 mb ram, yder det samme som PCIE
kortet med 256 mb ram.

Jeg har agp versionen og er meget tilfreds.

Mvh. Flemming

Fra : GRISEN

Dato : 28-07-07 02:31

On Sat, 7 Jul 2007 12:08:14 +0200, "Big Mumi" <bigmumi(@)oncable.dk> wrote:

>Jeg har lige købt dette kort og det køre rigtig godt
>http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=263003

Nu har jeg også købt et Sapphire RADEON X1950 PRO, og det kører da okay.

Performance i F.E.A.R. føles ikke meget bedre end mit gamle 9800XT, men det kan være der er nogle flere detaljer, som jeg ikke husker.
S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl kan det ikke trække på min maskine.

Jeg er ikke skuffet, men heller ikke særligt imponeret.
Det gamle kort var jo defekt, så jeg har fået løst mit problem...

*
Jan

Fra : Anders R

Dato : 08-07-07 19:57

Hejsa, har ikke lige noget svar og har heller ikke den store forstand på
emnet.
Men er der ikke noget med at ATI's nye kort 9400 og 9600, samt måske også
2900 kommer i agp version ?
Kunne det ikke betale sig ?

Anders