Sygt grafikkort eller ?
Fra : Mads

Dato : 05-07-07 10:11

Hej

Er der nogen der kender årsagen til dette lille, men alligevel
irriterende problem?

Somme tider, når jeg tænder min PC, så kommer der aldrig
billede på skærmen, men jeg kan se at Windows starter fint op
alligevel. ( tastatur er et G15 med display som bl.a. tjekker mail )

Slukker jeg så maskinen og prøver igen er der intet ivejen.
Der er billede på og Windows starter igen fint, dog nu med en
lille boble med besked om at skærmindstillingerne er ændret.
( Der er dog ikke ændre noget. Alt er som før )

Jeg har stort set udelukket muligheden for at problemet kan
ligge udenfor grafikkortet, da jeg lige har bygget en ny PC
og ALT på nær grafikkortet er skiftet ud.
Problemet var der både i den gamle maskine og nu i den ny.

Kortet er forøvrigt et Asus Geforce 7800 GTS

Resten af maskinen er :
Asus P5K mobo med en E6600 CPU og Scythe infinity køler
2 x 1 GB Corsair Dominator PC8500 RAM
Corsair 620W PSU
74 GB WD Raptor HD + 320 GB Barracuda HD
Samsung DVD

Det er jo et system som nemt kunne trække et meget større
grafikkort, så det er næppe det der er problemet.

Har I nogen ideer, eller skal jeg se mig om efter et nyt grafikkort?
Det nuværende dækker ellers fint mine behov mht. spil

mvh Mads

Fra : J

Dato : 05-07-07 11:11

On Thu, 05 Jul 2007 11:10:45 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>
>Har I nogen ideer, eller skal jeg se mig om efter et nyt grafikkort?
>Det nuværende dækker ellers fint mine behov mht. spil

Bare et gæt: hvis strømforsyningen er den samme i nye/gamle, så en
fejl med den. Selv om den er meget kraftig. Det er også en stor PC.
Den raptor skal vel også have en del for at starte.

mvh

John

Fra : Mads

Dato : 05-07-07 11:30

On Thu, 05 Jul 2007 12:10:59 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Bare et gæt: hvis strømforsyningen er den samme i nye/gamle, så en
>fejl med den. Selv om den er meget kraftig. Det er også en stor PC.
>Den raptor skal vel også have en del for at starte.

Det er også en ny strømforsyning.
Den gamle var på 400W, men trak 6 harddiske og 2 optiske drev.
Den nye Corsair er på 620W og trækker kun det halve, så der
burde være masser af power til at sparke den Raptor igang uden
at det skulle stjæle strømmen fra grafikkortet.
Og så skulle man vel også tro at problemet var mere konsekvent,
men nej, ikke her. Den driller kun ca. 1 gang ud af 10.

mvh Mads

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-07-07 12:08

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Og så skulle man vel også tro at problemet var mere konsekvent,
> men nej, ikke her. Den driller kun ca. 1 gang ud af 10.

Hvordan er amperen på de forskellige rails i forhold til gamle PSU og den
nye?

--
Bjarke Andersen

Fra : Mads

Dato : 05-07-07 12:25

On 05 Jul 2007 11:08:29 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Hvordan er amperen på de forskellige rails i forhold til gamle PSU og den
>nye?

Sorry, men det ved jeg desværre ikke hvordan jeg tjekker.

Skulle da også være underligt hvis jeg havde fået så mange
dårlige strømforsyninger efter hinanden. Grafikkortet kører nu
med sin tredie PSU og har haft samme problem hele tiden.
( Skiftede PSU i den gamle PC for ca 6 mdr siden da den første
larmede lidt for meget )

mvh Mads

Fra : Hans

Dato : 05-07-07 12:56

Bjarke Andersen wrote:
> Mads <Mads@nospam.nothanks.com> crashed Echelon writing

> Hvordan er amperen på de forskellige rails i forhold til gamle PSU og
> den nye?

Der er tre 12V rails på hver 18A.

Hans

Fra : Esben

Dato : 06-07-07 23:20

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og ALT på nær grafikkortet er skiftet ud.
> Problemet var der både i den gamle maskine og nu i den ny.

Har du prøvet med en anden skærm? Evt med VGA i stedet for DVI (eller
omvendt).

--
Esben

Fra : Mads

Dato : 06-07-07 23:24

On Sat, 7 Jul 2007 00:19:35 +0200, "Esben"
<esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> wrote:

>Har du prøvet med en anden skærm? Evt med VGA i stedet for DVI (eller
>omvendt).

Ja, jeg har to skærme sat til kortet. En ny fladskærm med DVI
og en ældre CRT skærm med VGA.
Ingen af dem får billede på når grafikkortet strejker.

mvh Mads

Fra : Esben

Dato : 07-07-07 00:10

> Ja, jeg har to skærme sat til kortet. En ny fladskærm med DVI
> og en ældre CRT skærm med VGA.
> Ingen af dem får billede på når grafikkortet strejker.

Ja, det lyder som om grafikkortet fejler, uden at resten af pc'en ved det.
Men der er vel garanti på?

--
Esben

Fra : Mads

Dato : 07-07-07 10:01

On Sat, 7 Jul 2007 01:10:16 +0200, "Esben"
<esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> wrote:

>Ja, det lyder som om grafikkortet fejler, uden at resten af pc'en ved det.
>Men der er vel garanti på?

Ja, der er garanti på kortet, men det er jo en fejl der er pokkers
svær at bevise når man kan starte computeren op både 10, 20
og 30 gange uden problemer. Jeg har ikke lyst til at betale 400 kr
for at få kortet retur med besked om at de ikke kunne finde nogen
problemer.

mvh Mads