AGP 4x - 8x ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 02-07-07 20:03

Hej, jeg har en lidt ældre maskine med et intel motherboard.

Der sidder lige nu et matrox g450 kort AGP kort i.

Nu har vi smækket nogle større skærme på, og opløsningen ligner lort.

Hvis jeg vil opgradere dette kort, hvad kan jeg så købe, da jeg også tror
jeg skal tage højde for agp 4x eller 8x, hvordan ser jeg, hvad jeg kan køre
med ?

mvh

Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-07-07 20:14

Kim Jørgensen wrote:

> jeg skal tage højde for agp 4x eller 8x, hvordan ser jeg, hvad jeg kan køre

AGP x4 og AGP x8 er ét fedt. Elektrisk set er de ens og ydelsesmæssigt
er de også ens.

Jesper Poulsen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 02-07-07 20:22

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

AGP x4 og AGP x8 er ét fedt. Elektrisk set er de ens og ydelsesmæssigt
er de også ens.

OK, super.

Hvis jeg nu er i tvivl hvilken type AGP port der er på maskinen, kan jeg så
konkludere når jeg kører med et Matrox G450 duahead kort, som jeg kun kan
finde som AGP 4x , at det så er det, og jeg så kan starte jagten på et bedre
kort ?

Nogle bud på hvilket kort jeg bure kigge efter ?

// Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 02-07-07 20:14

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in message news:46894c1c$0$90265

> Der sidder lige nu et matrox g450 kort AGP kort i.

Prøvet lige at være lidt mere skarp.

Der skal 2 x 20" 1650x1050 skærme på, alm brug, ingen spil

// Kim

Fra : J

Dato : 03-07-07 09:06

On Mon, 2 Jul 2007 21:13:56 +0200, "Kim Jørgensen"
<k7@get2net.invalid> wrote:

>Prøvet lige at være lidt mere skarp.
>
>Der skal 2 x 20" 1650x1050 skærme på, alm brug, ingen spil

Det må jeg forstå det sådan, at der skal 2 skærme på samtidigt.

Det med widescreen formater er fabrikanterne ikke gode til at oplyse
om, men det der er afgørende er grafik-driveren og dets chipset. At
det er af nyere dato.

Hvad med et silent kort fra asus med geforce 7600GS chipset. Det kan
tilsyneladende køre den ene skærm m. vga og den anden med dvi. Men de
skriver nu dual-VGA.
http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=7&l3=320&l4=0&model=1479&modelmenu=1

Jeg ved ikke, om du er matrox fanatiker. jeg har ialfald aldrig kunnet
se, at geforce grafikkort har et dårligt billede i 2D.

Der er nogle kommentarer på den, at ATI X1550 skulle være bedre:
Det skal jeg ikke kunne sige, men silent fås de næppe.

mvh

John