Dækvalg
Fra : Albert

Dato : 06-07-01 16:29

Så i TN at motorradteknik.de har et dæk på tilbud :

180/55 ZR 17 TL M59X 174.95 DM
= 699 danske

Nogen der kender dette ?

Skal forøvrigt monteres på en CBR1000 der normalt tager 170/70, men jeg har
da set andre køre med 180'ere

Nogle erfaringer med dette ?

PT er monteret et 170/60 (vist nok bridgestone) og det har fungeret 100%
tilfresstillende...

mvh Albert

Fra : SA

Dato : 07-07-01 17:19

"Albert" <albert@albertsmc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da set andre køre med 180'ere
>
> Nogle erfaringer med dette ?
>
> PT er monteret et 170/60 (vist nok bridgestone) og det har fungeret 100%

Det kender jeg godt, det sad fabriks monteret på min cbr600 93', jeg ville
ikke bare smide det væk, og sled det op, hold da op hvor det holdt godt. Nu
kører jeg måske lidt til den friske side, og det er det ikke velegnet til
(spændende udskridninger) men til alm. touring kørsel et det glimrende og i
mine øjne uopslideligt, jeg gad ikke slide fordækket op, det ville sikkert
have holdt cyklens levetid ud!. Michelin laver jo generelt fine dæk.

v h Søren

Fra : Tommy

Dato : 07-07-01 23:34

Til den friske side??? Du står jo normalt helt parkeret....!!!!

Tommy

SA skriver:

Fra : SA

Dato : 07-07-01 23:46

Hehe....
Hva' katten Tommy, har du ikke fået vendt din bovlamme turtle ninja sydpå
endnu?
Hvornår sætter i cyklen på toget sydpå?
Få jer nu en go' tur, jeg er ikke spor misundelig!
Hils de andre.

Søren

Fra : Armand

Dato : 08-07-01 01:15

> "Albert" <albert@albertsmc.dk> skrev i en meddelelse

170/70 - 17??
Mener du ikke 170/60, som du senere nævner som monteret p.t.?
Et sådant hører til på en 4½ tommer fælg hvilket sikkert er Honda'ens
std.montering, hvorimod et 180/55'er hører til på en 5½ tommer!

At springe en hel tomme i fælgbredde er nok lige i overkanten - Såvel
omkring det bredere dæks deraf sammenpressede (= uhensigtsmæssige!)
profil, som det rent sikkerhedsmæssige, derved at fælgen kan(!) sprænges
af det forstørrede pres imod siderne (jeg har dog endnu ikke hørt derom:
men vid at muligheden foreligger!)
Sammenpresningen fratager endvidere dækkets oprindelige bredde, hvorfor
det IKKE vil se lige så vildt ud som på en GSXR 1000!

--
Armand.