flere grafikkort i pc? (Triple-setup)
Fra : Peter T.

Dato : 02-07-07 10:26

Jeg har i forvejen et AGP-kort (nvidia 7800gs) i pcen, hvor jeg bruger
begge udgange (VGA+DVI) til to skærme. Nu skal TVet kobles på, da det er
hdmi-indgang og jeg har et DVI->hdmi-kabel til det. Så jeg skal jo have et
ekstra grafikkort i og det skal være et PCI. Desuden skal dette kort have
DVI-udgang.

Så hvordan opfører windows sig, når der er tre skærme koblet til pcen via 2
grafikkort? Vil der så være tre skærme i sidste fane i display properties
eller hvordan spiller det?

Jeg overvejer enten dette Sapphire Radeon 7000:

<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309189>

eller et lignende Radeon 9250:

<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309191>

da begge kort har en yderligere VGA-udgang til en mulig fjerde monitor (jeg
tror dog næppe, at jeg får brug for det) samt at de er billige, hvilket er
den primære faktor.

Hvordan er output-kvaliteten på disse kort?

--
Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

STAR!

Fra : Sune Storgaard

Dato : 02-07-07 12:24

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2
> grafikkort? Vil der så være tre skærme i sidste fane i display properties
Ja
Afhængig af driveren til kortene kan der naturligvis være flere
indstillinger.

> Jeg overvejer enten dette Sapphire Radeon 7000:

DVI er digitalt signal, og jeg er rimelig sikker på at 0'erne på det ene
kort er ligeså gode som på det andet kort :)

Jeg ville dog til enhver tid tage det 9250 kort, du kan godt komme ud for
ting som ikke fungerer optimalt med det 7000 kort da det kun understøtter
dx7 og er markant langsommere. Til et sekundært skrivebord ville det ikke
have så meget at sige, men når der nu skal ses film på det så er valget
klart.

Fra : Peter T.

Dato : 02-07-07 16:20

Sune Storgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Ja
> Afhængig af driveren til kortene kan der naturligvis være flere
> indstillinger.

Ok.

> DVI er digitalt signal, og jeg er rimelig sikker på at 0'erne på det
> ene kort er ligeså gode som på det andet kort :)

Nåh ja. Det er da egentlig klart nok. :)

> [...]
> understøtter dx7 og er markant langsommere. Til et sekundært
> skrivebord ville det ikke have så meget at sige, men når der nu skal

Aha! Jamen så går jeg efter 9250-kortet. Tak for tips. :)