Nvidia GeForce 8600 GT
Fra : jane

Dato : 28-06-07 15:29

Skal have nyt grafikkort og tænker på dette "Gainward BLISS 8600GT PCX TV
Dual DVI SilentFX NVIDIA GeForce 8600 GT / PCI Express x16 512MB"

Styresystem Windows XP, bruger computeren til grafik opgaver, film, samt
spil til husbehov.

Jeg sætter pris på at det er silent

Vil det være et ok kort til mine behov, eller er der noget negativt ved
det, det er jo ikke helt billigt, men heller ikke vildt dyrt.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-06-07 15:43

jane wrote:

> Vil det være et ok kort til mine behov, eller er der noget negativt ved
> det, det er jo ikke helt billigt, men heller ikke vildt dyrt.

http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Jesper Poulsen

Fra : jane

Dato : 29-06-07 19:35

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in news:4683c94b$0$2091
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> ed
>
> http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Tak for linket, det siger mig bare ikke ret meget, jeg kan se bjælken er
lang, betyder det så, at det er ok til grafik/film og letter spil?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-06-07 21:10

jane wrote:

> Tak for linket, det siger mig bare ikke ret meget, jeg kan se bjælken er
> lang, betyder det så, at det er ok til grafik/film og letter spil?

Jo længere bjælken, desto bedre. Prøv at læse artiklen.

Jesper Poulsen

Fra : jane

Dato : 30-06-07 16:24

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in news:46856770$0$2086
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> er
>
> Jo længere bjælken, desto bedre. Prøv at læse artiklen.

ok men så er det nok ikke helt dårligt til spil. Nu er jeg ikke helt god
til engelsk, derfor spørger jeg her hvor folk taler dansk :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : J

Dato : 29-06-07 08:11

On Thu, 28 Jun 2007 14:29:13 +0000 (UTC), jane
<nokvin@FJørnDættehotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Vil det være et ok kort til mine behov, eller er der noget negativt ved
>det, det er jo ikke helt billigt, men heller ikke vildt dyrt.

Det er da iflg. artiklen 3x bedre end 6200, og omtrent på linie med
7300.

Jeg bruger sådan set meget disse silent kort. Jeg kan fortælle, at et
geforce 6200 er forrygende til den såkaldte bery 3D desktop i linux
(roterende kubus m. en desktop på hver kubus side). Jeg spiller
aldrig.

Du har fordelen, at det understøtter DX10 i Vista, - det er endnu lidt
usikkert om DX10 kommer til XP.

Noget udpræget gamerkort er det ikke.
I 3DMarks2001SE vil det nok score omkring 10000, hvor onboard nvidia
ligger omkring 4000.

mvh

John

Fra : Esben

Dato : 30-06-07 01:09

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

> Det er da iflg. artiklen 3x bedre end 6200, og omtrent på linie med
> 7300.

Du blander det vist sammen med 8500gt, for 8600GT kan man sagtens spille
spil med. Et 7600GT kunne være et fornuftigt alternativ, hvis man ikke
regner med at køre Vista det næste års tid.

--
Esben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-06-07 07:37

Esben wrote:

> spil med. Et 7600GT kunne være et fornuftigt alternativ, hvis man ikke
> regner med at køre Vista det næste års tid.

Virker 7600GT da ikke i Vista?

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 30-06-07 10:18

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Virker 7600GT da ikke i Vista?

Jo, men det var relateret til afvikling af dx10 - her er Vista og GF8xxx vel
et krav?

--
Esben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-06-07 10:51

Esben wrote:
> Jo, men det var relateret til afvikling af dx10 - her er Vista og GF8xxx vel
> et krav?

Hvad vil du bruge DX10 til?

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 30-06-07 14:06

> Hvad vil du bruge DX10 til?

Til de kommende spil der måtte kræve det.

--
Esben

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-07-07 04:38

Esben wrote:
> Til de kommende spil der måtte kræve det.

Hvornår kommer de?
Er kortene faldet i pris når den tid kommer?

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 01-07-07 11:18

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår kommer de?

Der er foreløbige datoer på en del spil, men det er svært at forudsige noget
på det område.
Her er en liste over kommende titler:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_10_support

> Er kortene faldet i pris når den tid kommer?

Ikke nævneværdigt.

--
Esben