Hjaelp: Er grafikkortet ved at staa af?
Fra : Zafar Iqbal

Dato : 23-06-07 11:42

Hejsa,

Jeg er netop begyndt at opleve nogle underlige ting på computeren.

Det startede pludseligt tidligere idag, hvor skærmen slukkede og musik
holte op med at spille (dvs. det er ikke skærmen den er gal med).

Da jeg efterfølgende genstartede, ville computeren ikke frem til
velkomst billedet - sådan stod til til nogle gange før jeg valgte at
boote op i Safe Mode. Gik ind under Event Viewer og kunne se at der stod
noget med en Nvidia fil som kørte i uendelige loops - enten pga. fejl i
driver, eller selve kortet!

Jeg kan ikke vise den eksakte log da jeg slettede den (d

----------

Ovenstaeende er fra en temp fil som jeg tilfaeldigvist faldt over. Synes
i skulle se at jeg crashede mit i det hele.

Efter det crash (ovennaevnte belv skrevet igaar aftes/nat) blev det
straks vaerre - Der opstod fejl i min "SYSTEM" registrerings database og
jeg kunne derfor slet ikke bootte op laengere.

Har siden i morges proevet en masse - senest gjorde jeg det at jeg
manuelt kopierede backup af registreringsdatabasen ind til
windows\system32\config - virkede stadig ikke, saa jeg fulgte op med en
raperation via XP CDen... og sidder nu her.

Men computeren er ikke tip top - indtil videre kan jeg se at min key til
anti-virus programmet forsvandt, et spil (det eneste jeg spiller) ikke
virker, og jeg ikke laengere kan skifte mellem tegnsaet via hotkeys
(derfor ingen danske tegn her) - kan jeg redde det sidste uden at skulle
gennem en komplet re-installation af XP?

Oprindeligt ville jeg have haft spurgt om hvad der er galt i forbindelse
med grafikkortet - det ligner grafikkort relateret problem, men jeg er
ikke sikker laengere. Sidst jeg havde et hardware problem, var jeg
overbevist om at det var bundkortet, men viste sig at vaere Ram
klodserne som var staaet af - hvordan kan jeg tjekke (har ikke ekstra
hardware jeg kan proeve med)?

--

- Zafar Iqbal
---------------------------------------

Fra : Henrik H

Dato : 23-06-07 14:56

Zafar Iqbal wrote:
> [...]
> overbevist om at det var bundkortet, men viste sig at vaere Ram
> klodserne som var staaet af - hvordan kan jeg tjekke (har ikke ekstra

Brug memtest86 (http://www.memtest86.com/) til at teste din RAM med...
Download enten isofilen fra ovenstående, eller brug en ubuntu live CD..

mvh
henrik

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 23-06-07 22:54

Henrik H wrote:
> Brug memtest86 (http://www.memtest86.com/) til at teste din RAM med...
> Download enten isofilen fra ovenstående, eller brug en ubuntu live CD..

Tak, det vil jeg prøve.

--

- Zafar Iqbal