Køling af X1550 uden larm?
Fra : GRISEN

Dato : 21-06-07 13:19

I en af pc'erne i familien er der et Sapphire X1550 512M DDR2 PCI-E
kort.
Det larmer lidt rigeligt.
Det er jo et billigt kort, så jeg vil helst ikke bruge for mange penge
på lyddæmpning.

Kan jeg bruge en ZALMAN VF700-ALCU på dette kort?
Er det andre muligheder der er bedre, billigere og/eller mindre
larmende?

*
Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-06-07 16:55

GRISEN wrote:

> Kan jeg bruge en ZALMAN VF700-ALCU på dette kort?

Ja, hvis Zalman siger god for det. Jeg vil dog anbefale en VF700-Cu.

> Er det andre muligheder der er bedre, billigere og/eller mindre
> larmende?

Til prisen finder du ikke noget bedre end VF700-Cu.

Jesper Poulsen

Fra : GRISEN

Dato : 21-06-07 22:45

On 21 Jun., 17:55, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Ja, hvis Zalman siger god for det. Jeg vil dog anbefale en VF700-Cu.

De skriver at VF700-ALCU og VF700-Cu supporterer op til X1800.
X1550 er dog ikke nævnt specifikt - hverken på compatible eller
incompatible listen.

???

*
Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-06-07 23:34

GRISEN wrote:

> De skriver at VF700-ALCU og VF700-Cu supporterer op til X1800.
> X1550 er dog ikke nævnt specifikt - hverken på compatible eller
> incompatible listen.

Kan se problemet. Spørg dem
http://www.zalman.co.kr/eng/cr/mail/mail.asp

Jesper Poulsen

Fra : GRISEN

Dato : 22-06-07 07:57

On Fri, 22 Jun 2007 00:34:24 +0200, Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Kan se problemet. Spørg dem

Det gjorde jeg i går..... håber de gider svare, men tvivler.
Der står intet om X1550 - hverken i FAQ'en eller deres Q&A...

*
Jan

Fra : GRISEN

Dato : 23-06-07 09:13

On 22 Jun., 08:56, GRISEN <eger...@gmail.com> wrote:

Nu tjekkede jeg lige spændingen på den originale blæser.
Den kører 12 volt.
Hvis jeg skruer den ned til 7 volt (hardware hack), så bliver
lydniveauet helt acceptabelt.

Spørgsmålet er så om den kan tåle det.
Efter hacket er temperaturen ved siden at køleren omkring 35-36 grader
ved normalt brug, og det lyder jo okay.
Hvad temperaturen er på chippen aner jeg ikke.

Hvad sker der hvis den får det for varmt?
Brænder skidtet af i løbet af to minutter, eller vil den langsomt
begynde at blive ustabil (hvordan vil man opleve det) ???

*
Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-06-07 09:15

GRISEN wrote:

> Hvad sker der hvis den får det for varmt?
> Brænder skidtet af i løbet af to minutter, eller vil den langsomt
> begynde at blive ustabil (hvordan vil man opleve det) ???

Den vil blive ustabil og grafikken vil grumse til. Til sidst går
maskinen ned.

Jesper Poulsen

Fra : GRISEN

Dato : 26-06-07 18:31

On Sat, 23 Jun 2007 10:14:59 +0200, Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Den vil blive ustabil og grafikken vil grumse til. Til sidst går maskinen ned.

Ok, jeg satser.

*
Jan