Hardware acceleration af video afspilning
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-06-07 13:26

Jeg har en PC med en Intel Pet 3,4GHz /1½ GBram og Microsoft Xbox HD DVD
drev.

Jeg har netop monteret et Asus EN8500 GT Silent videokort (512 MB DDR2 ram)
for at kunne se HD DVD film.

Ifølge diverse hardware siites er der hardware acceleration af HD DVD video
på kortet, men det brugere lige så meget CPU kraft som mit gamle Nvidia 6800
kort.

Jeg antager at jeg ikke har fået hardware accelerationen til at køre, og der
står da også Video Accelerator: DirectX VA (not in use) i PowerDVD7.3's
kontrol panel.

Jeg har sat flueben i Enable hardware acceleration (nVidia PureVideo)

Nogen der har en idé om hvad der er galt ?
=============================

Der er ingen problemer med DHCP - filmen bliver afspillet, men den hakker og
bruger alt for meget CPU.

Et link
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2977

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Hauge

Dato : 18-06-07 16:08

Michael Lund Sørensen wrote:
> Nogen der har en idé om hvad der er galt ?

Jeg har nogenlunde samme problem og samme kort, men er ikke kommet frem til
en løsning.

Men prøv i dk.teknik.htpc der er der sikkert en masse der kan hjælpe, her
virker det kun som om det er spille-folk der sidder.

Mvh Hauge

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-06-07 18:09

> [...]
>
> Men prøv i dk.teknik.htpc der er der sikkert en masse der kan hjælpe, her
> virker det kun som om det er spille-folk der sidder.

God idé, tak
Har også skrevet til Cyberlink og spurgt dem (endnu intet svar)

Fra : Mads

Dato : 18-06-07 19:16

On Mon, 18 Jun 2007 19:09:16 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

>God idé, tak
>Har også skrevet til Cyberlink og spurgt dem (endnu intet svar)

Prøv med en anden version af grafikkort driveren.
Jeg har haft samme problem med PowerDVD og en
lidt ældre grafikdriver løste problemet.

mvh Mads

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-06-07 09:24

Michael Lund Sørensen wrote:
> Har også skrevet til Cyberlink og spurgt dem (endnu intet svar)

Svaret er bragt i dk.teknik.htpc og vil blive fulgt op der

Fra : J

Dato : 19-06-07 08:46

On Sun, 17 Jun 2007 14:26:19 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<duer-ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]
>=============================
>
>Der er ingen problemer med DHCP - filmen bliver afspillet, men den hakker og

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2970&p=9

Problemet skulle være, at du nok har GPU-dekoding af H.264, men ikke
100% for VC-1.

Altså et spørgsmål om, om din HD-film er H.264 eller ej.

mvh

John

Fra : J

Dato : 19-06-07 09:55

On Tue, 19 Jun 2007 09:45:57 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2970&p=9
>
>Problemet skulle være, at du nok har GPU-dekoding af H.264, men ikke
>100% for VC-1.
>
>Altså et spørgsmål om, om din HD-film er H.264 eller ej.

Samt naturligvis kræves Vista

mvh

John