Hvilket ati grafikkort?
Fra : Poul Johannsen

Dato : 17-06-07 07:31

Hej

Jeg har er Nvidia Geforce 7950GT. Kunne godt tænke mig et Ati grafikkort.
Men hvilket skal jeg vælger? Mærke?
Prisen er ikke så vigtigt. Har dog omkring 2000 kr at giver ud på det.
Det skal dog være lidt hurtigere end Geforce 7950GT.

Mvh Poul

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 17-06-07 07:55

Jeg kan ellers fortælle at min søn er ganske godt tilfreds med det nye
8800GTS, som han nu har kørt med i en uge. Selv hardware hungrende Oblivion
kører totalt smooth, uden hakkeri i 1280*1024 med alle textures på "max"

- men hvis du vil over i radeon "verdenen", så er det jo irrelevant....

Bjarke

Fra : Poul Johannsen

Dato : 17-06-07 08:20

Hej

> [...]
> 8800GTS, som han nu har kørt med i en uge. Selv hardware hungrende
> Oblivion kører totalt smooth, uden hakkeri i 1280*1024 med alle textures

Tak for svaret. Hvor stor er strømforsyningen i pcen. Min har vist nok 400
watt. Ved ikke om det er nok til 8800GTS.

> - men hvis du vil over i radeon "verdenen", så er det jo irrelevant....

Kommer an på om jeg vælger 8800GTS i stedet for.

Mvh Poul

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 17-06-07 09:07

Der er 375 watt i et Dimension 9200 kabinet. Dell bestykker den både med
8600, 8800gts og 8800 gtx kort, så jeg kan ikke forestille mig at det ikke
er nok.

Vi har også 2 diske i raid0 og en rimelig strømslugende 2,4 ghz core2duo
processor i. Så mon ikke dine 400 wat er rigeligt. med mindre du har andet
strømslugende udstyr....

Fra : Poul Johannsen

Dato : 17-06-07 09:25

Hej

> Der er 375 watt i et Dimension 9200 kabinet. Dell bestykker den både med
> 8600, 8800gts og 8800 gtx kort, så jeg kan ikke forestille mig at det ikke
> er nok.

Jeg har en Dell dimension 5150

> Vi har også 2 diske i raid0 og en rimelig strømslugende 2,4 ghz core2duo
> processor i. Så mon ikke dine 400 wat er rigeligt. med mindre du har andet
> strømslugende udstyr....

Jeg kører ikke mere nogle strømslugende ting i min pc. Så et 8800GTS skulle
så virker fint i min pc.
Tænker lige over om jeg skal have det kort eller måske et andet ati kort.

Mvh Poul

Fra : Poul Johannsen

Dato : 18-06-07 15:35

Hej

Jeg har erfaret at min strømforsyning er på 305 watt. Så kan jeg vist nok
ikke kører med de helt nye grafikkort.
Mit nuværende Geforce 7950GT kører fint.
Hvilket kort vil i anbefaler, når strømforsyningen er på 305 watt. Har kun 1
harddisk i min pc og 1 dvdbrænder.

Mvh Poul

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-06-07 15:43

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit nuværende Geforce 7950GT kører fint.
> Hvilket kort vil i anbefaler, når strømforsyningen er på 305 watt. Har kun

Du kan vælge ud fra denne liste og se om dit nye kort bruger mindre end dit
nuværende der står til 110 watt

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : preben nielsen

Dato : 22-06-07 10:05

> [...]
> Hvilket kort vil i anbefaler, når strømforsyningen er på 305
> watt. Har kun 1 harddisk i min pc og 1 dvdbrænder.

Hvorfor ikke skifte strømforsyning, hvis det er dét, som er
afgørende ?

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-06-07 14:15

> [...]
> Prisen er ikke så vigtigt. Har dog omkring 2000 kr at giver ud på det.
> Det skal dog være lidt hurtigere end Geforce 7950GT.

Var det ikke i Monkey bussines spurgte: But why ?

Du får da ikke meget ATI der er ret hurtigere end en 7950GT til 2kkr. Men
hvis det skal være, så et 1950XT til omkring 17-1800

Bjarne K.