Grafikkort med 4 udgange, eller alternativ
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-06-07 19:17

Hey, på mit kontor har vi en maskine der pt. har 4 skærme tilkoblet, hvor de
2 af dem sidder på et matrox G450 mener jeg, den 3. sidder på et extra
voodoo PCI kort, 4 den fjerde hænger sammen med den ene af de 2 på
matroxkortet med en skærmsplitter.

Nu skal vi nok i nærmeste fremtid skifte denne maskine, og have nogle større
skærme på dual-setuppet, hvilket også gør at den extra skærm på splitteren
kommer til at have en anden opløsning end "broder-skærmen" på splitteren.

Derfor ender dog nok med en løsning hvor jeg har brug for 4 udgange, og hvis
jeg søger på EDB priser efter kort med 4 udgange, så koster de pænt meget
skjorten.

Derfor tænker jeg et dualskærmkort som primær, ved ikke om det er AGp eller
PCI-E i vores dage, også købe et extra PCI skærmkort med 2 udgange, lyder
det som en løsning der er smartest ? , eller skulle jeg overveje
alternativer ?

Mvh

Kim

Fra : Lasse Jensen

Dato : 17-06-07 21:21

Kim Jørgensen wrote:

> [...]
> eller PCI-E i vores dage, også købe et extra PCI skærmkort med 2
> udgange, lyder det som en løsning der er smartest ? , eller skulle jeg

De fleste nymodens grafikkort har 2 udgange og koblet med et bundkort med 2
16x PCIe porte burde du kunne gøre det du vil.

Alternativt kan du også bare bruge dit G450 og 1 eller 2 PCI kort.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 19-06-07 20:47

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> wrote in message
> [...]

> 16x PCIe porte burde du kunne gøre det du vil.
>
> Alternativt kan du også bare bruge dit G450 og 1 eller 2 PCI kort.

Balladen er vel hvis Mtroxen er et AGP kort, er det fleste bundkort ikke
røget over på PCI-E ?

Mvh

Kim

Fra : Lasse Jensen

Dato : 19-06-07 21:10

Kim Jørgensen wrote:

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> wrote in message

> Balladen er vel hvis Mtroxen er et AGP kort, er det fleste bundkort ikke
> røget over på PCI-E ?

Jo. havde lige overset du ville skifte maskinen.

En hurtig søgning giver en del kort til PCIe x16, der kan klare 2 skærme.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&Page=1&ID=15&Parent=2&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Sorted102=&True26090=&Equal100=&True28869=&True28706=&Sorted97=&True1912=&Direction97=2&Direction102=2&Direction743=2&Direction937=2&Direction27034=2&Direction671=2&Sorted671=2&Equal31282=178746&Equal31283=&Trueval1912=28196&Trueval1914=28199&Trueval1910=28191&Sorted743=&True1914=&Sorted937=&Sorted27034=&Trueval28869=117616&Trueval26090=98064&Trueval28706=115930&True1910=&x=29&y=7

Fra : Claus Albæk (Kbh.)

Dato : 18-06-07 14:20

Jeg mener jeg har et Appian kort liggende der kan klare en 4/8 skærme