bedste køb for ca. 700 kr
Fra : alten

Dato : 15-06-07 10:56

Jeg har nu et Geforce Ti 4200 kort og har anskaffet mig et nyt bundkort med
både AGP og PCIExpress (dog kun 4x).

Jeg er ikke den store gamer, men overvejer at opgradere mit grafikkort. Jeg
har selv fundet frem til:

ASUS EN7600GS SILENT/HTD til ca. 600 kr.

Er der nogen der har et bedre bud? Jeg vil gerne have et passivt kølet kort
med DVI.

Jeg har en Core 2 Duo E4300 1,8 GHz OC'et til 2,6 GHz

mvh,
Henrik

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 15-06-07 22:54

Jeg ville nok finde 200 kr mere frem og købe et 7600GT i stedet.

Se evt sammenligning mellem GS og GT her
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=716&model2=717&chart=275

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : alten

Dato : 17-06-07 10:27

OK - jeg har fundet dette kort: MSI NX7600GT-T2D256EZ til ca. 800 kr
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207277

Jeg har en 303 W strømforsyning nu og frygtede at jeg skulle have en ny med
et nyt grafikkort, men så vidt jeg kan se på denne side bruger mit nuværende
grafikkort 35 W og et 7600 GT 36 W, så det er vel ikke nødvendigt med en ny
strømforsyning?

http://www.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=7&t=9354

Men MSI 7600GT står ikke på listen over understøttede grafikkort på
bundkort-producentens side:
http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=4CoreDual-VSTA&s=775

Det gør ASUS EN7600GT/2DHT til gengæld...

mvh,
Henrik

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 17-06-07 10:36

"alten" <alten@alten.dr> skrev i en meddelelse
> [...]
> nuværende
> grafikkort 35 W og et 7600 GT 36 W, så det er vel ikke nødvendigt med en

7600 GT og GS er kendt for at yde ret godt i forhold til deres strømforbrug.
Mit eget 7600GT er passivt kølet uden problemer.

> Men MSI 7600GT står ikke på listen over understøttede grafikkort på
> bundkort-producentens side:
> http://www.asrock.com/mb/vga.asp?Model=4CoreDual-VSTA&s=775
>
> Det gør ASUS EN7600GT/2DHT til gengæld...

Jeg er nu ret sikker på at alle almindelige grafikkort nok skal virke på
bundkortet. Hvis du er lidt usikker så køb det over internettet. Så har du
14 dages returret.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Peter

Dato : 16-06-07 07:53

> [...]
kort
> med DVI.
>
> Jeg har en Core 2 Duo E4300 1,8 GHz OC'et til 2,6 GHz

Overvej også et 8500GT der synes jeg du får lidt mere for de samme pengene.

Mvh Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-06-07 08:43

Peter wrote:

> Overvej også et 8500GT der synes jeg du får lidt mere for de samme pengene.

Det har dårligere ydelse end 7600GT.

Jesper Poulsen

Fra : Peter

Dato : 17-06-07 10:36

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
Peter wrote:

pengene.

> Det har dårligere ydelse end 7600GT.
Helt rigtigt.

Jeg tænkte bare på hvor man fik mest for pengene, og med de priser der er på
8xxx kort lige nu mener jeg ikke at man skal købe Nvidia 7xxx mere.
Min egen favorit er 8600GT og det kunne den aktuelle maskine nok også bære.

7600GS = 529 (604)kr
8500GT = 596 (727)kr
7600GT = 789 (999)kr
7900GT = 1314 (---)kr
8600GT = 899 (1119)kr
Priser i parantes er som Asus Silent

Mvh Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-06-07 18:17

Peter wrote:

> Jeg tænkte bare på hvor man fik mest for pengene, og med de priser der er på
> 8xxx kort lige nu mener jeg ikke at man skal købe Nvidia 7xxx mere.

8500GT er ringere end 7600GS.

http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Jesper Poulsen

Fra : Esben

Dato : 17-06-07 21:21

> 8500GT er ringere end 7600GS.

De burde have kaldt det 8300GT - så var man ikke i tvivl om at det ikke er
et gamerkort :(

--
Esben