Opdateringer til IE7 læggger Outlook 2003 ~
Fra : Peter Jensen

Dato : 13-06-07 18:14

Har andre oplevet at opdatering KB931768 og nu den seneste KB933566 sløver
Outlook 2003 gevaldigt?

Peter Jensen

Fra : Valentin Knakkergaar~

Dato : 13-06-07 19:08

Hej
Ja især når man skriver en ny mail i html.
Jeg er selv pi... træt af det, så hvis der er nogle kloge
hoveder her i panelet som kan komme med lidt hjælp til
lidt hurtighed igen vil det blive modtaget med stor TAK

Vh. Valentin

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-06-07 20:25

Den 13 jun 2007 skrev Peter Jensen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Har andre oplevet at opdatering KB931768 og nu den seneste
> KB933566 sløver Outlook 2003 gevaldigt?

Ja, samme her. Ikke bare er Outlook 2003 blevet noget småsløv, selve
opstarten af Outlook tager en krig. Jeg har afinstalleret IE7 af samme
grund, og kører nu kun med IE6, indtil der kommer en løsning

Lars Klintholm

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-06-07 08:43

Jeg har fundet ud af det.

I Outlook > Funktioner > Indstillinger > Sikkerhed > Zoneinstillinger >
Restricted Sites >Sites og fjern de adresse eller bare nogle af dem som står
her - så kører Outlook igen.

Zonen "Restricted Sites" kan også skiftet til "Internet" med samme resultat.

Med venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 14-06-07 18:07

Den 14 jun 2007 skrev Peter Jensen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> I Outlook > Funktioner > Indstillinger > Sikkerhed >
> Zoneinstillinger > Restricted Sites >Sites og fjern de adresse
> eller bare nogle af dem som står her - så kører Outlook igen.

Har lige fjernet de adresser, kunne ikke få alle væk, nogle kom bare
igen. Men det gjorde ingen særlig forskel. Outlook åbner dræbende
langsomt

> Zonen "Restricted Sites" kan også skiftet til "Internet" med samme
> resultat.

Ja, det hjælper heller ikke her. Jeg er tilbage til IE6 igen

Lars Klintholm

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-06-07 13:14

> [...]
> langsomt

> Ja, det hjælper heller ikke her. Jeg er tilbage til IE6 igen

Hmm, jeg havde SpywareBlaster installeret som samler alle disse uheldige
adresser sammen og fylder dem i Outlook > Funktioner > Indstillinger >
Sikkerhed > Zoneinstillinger > Restricted Sites >Sites. Jeg har slettet alle
adresserne i registreringsdatabasen og har afinstalleret Spywareblaster -
siden har det virket. Jeg har en IBM Thinkpad hvor der aldrig har været
installeret SpywareBlaster, men IE7 og her har der aldrig været problemer.
Mon ikke MS kommer på en løsning for det er IE7 der er synderen.

Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 15-06-07 13:22

Den 15.06.2007 skrev Peter Jensen i
dk.edb.programpakker.ms-office,dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg har slettet alle
> adresserne i registreringsdatabasen

Hvor ligger de i REGDB? Jeg kan som nævnt ikke få dem slettet i
Funktioner, Indstillinger...

Lars Klintholm

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-06-07 08:25

"Lars Klintholm" <nospam2007@klintholm.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.edb.programpakker.ms-office,dk.edb.system.ms-windows:

> Hvor ligger de i REGDB? Jeg kan som nævnt ikke få dem slettet i

De ligger i enten HKEY_LOCAL_MACHINE eller i
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings\ZoneMap\Domains.

Hvis problemet også er til stede hvis en anden bruger er logget på er det i
HKEY_LOCAL_MACHINE. Hvis du har f.eks. Spywareblaster installeret så er
listen rigtig lang.

Peter Jensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 16-06-07 23:16

Den 16 jun 2007 skrev Peter Jensen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
>
> Hvis problemet også er til stede hvis en anden bruger er logget på
> er det i HKEY_LOCAL_MACHINE. Hvis du har f.eks. Spywareblaster

Tak for dem. Så har jeg fjernet dem alle. Det tog godt nok noget tid.

Desværre har det ikke hjulpet synderligt, Outlook er stadig meget lang
tid om at åbne. Det er fordi jeg har sat Outlook til at starte i
indbakke og jeg har læserude aktiveret. Hvis jeg deaktiverer læserude,
åbner Outlook med det samme, men kun for at udskyde den meget lange
ventetid til jeg åbner den første html-mail.

Lars Klintholm

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-06-07 18:02

> [...]
> åbner Outlook med det samme, men kun for at udskyde den meget lange
> ventetid til jeg åbner den første html-mail.

Her gør det ingen forskel om jeg har læseruden slået til eller fra - jeg
mærker ingen hastighedsforskel. Hvad nu hvis du ændrer postformatet til
"almindelig tekst" i stedet for HTML eller vælger at bruge Word som editor?
Det er ingen løsning, men da jeg havde mine problemer forsvandt de som dug
for solen så snart jeg skiftede til alm. tekstformat. Der noget der halter -
det kan jo ikke ha' sin rigtighed at Outlook ikke kan arbejde når der står
nogle "restrictede sites" på listen. Opstod dine problemer samtidig med at
du installerede IE7? Hvis du stadig har KB931768 installeret kunne du jo
prøve at fjerne den.

Jeg tror at det er to forskellige problemer vi har. Her starter Outlook 2003
som den skal, men når der står noget i "restrictede sites" listen kan jeg nå
at skrive næsten en hel linie i en HTML mail inden den vises på skærmen.

Peter Jensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-06-07 15:34

Den 17 jun 2007 skrev Peter Jensen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Der noget der halter - det kan jo ikke ha' sin rigtighed at
> Outlook ikke kan arbejde når der står nogle "restrictede sites" på
> listen.

Præcis. Og selv om jeg nu har fjernet restricted, går det stadig meget
langsomt, når IE7 er installeret

> Opstod dine problemer samtidig med at du installerede IE7?

Ja! Og de forsvinder igen, når jeg afinstallerer IE7

> Hvis du stadig har KB931768 installeret kunne du jo prøve at
> fjerne den.

Hvor finder jeg den henne?

Lars Klintholm

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-06-07 17:06

> [...]
> langsomt, når IE7 er installeret

> Ja! Og de forsvinder igen, når jeg afinstallerer IE7

Under Tilføj/fjern programmer. Husk flueben i toppen ved Vis opdateringer.

Peter Jensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-06-07 21:35

Den 19 jun 2007 skrev Peter Jensen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]

Den har jeg slet ikke.

Jeg tror jeg opgiver den IE7. Tak for din hjælp

Lars Klintholm

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-06-07 07:00

> Den har jeg slet ikke.
>
> Jeg tror jeg opgiver den IE7. Tak for din hjælp
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

Der er jo også den seneste KB933566 den knuste også min Outlook. Jeg sidder
ved min arbejds Pc nu og den har begge opdateringer, men ikke adresser i
restricted sites og her kører Outlook som den skal. Smid IE7 ud - det er
ikke ulejligheden værd.

Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-06-07 20:05

Den 20 jun 2007 skrev Peter Jensen i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Smid IE7 ud - det er ikke ulejligheden værd.

Det er også blevet min konklusion, efter at have haft IE7 inde og ude
et utal af gange. Opera styrer

Lars Klintholm

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 21-06-07 17:07

> Det er også blevet min konklusion, efter at have haft IE7 inde og ude
> et utal af gange. Opera styrer
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lars Klintholm

Der må være andre problemer, her kører IE7 sammen med Outlook 2003 på XP
Home uden at konfllikte på nogen måde, så det kan altså lade sig gøre

--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : BRSF \(DK\)

Dato : 21-06-07 17:44

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
> Der må være andre problemer, her kører IE7 sammen med Outlook 2003 på XP
> Home uden at konfllikte på nogen måde, så det kan altså lade sig gøre
> [...]

Det samme her, ingen problemer

Bjarne

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-06-07 17:55

Paul Østerby Sørensen skrev:

> Der må være andre problemer, her kører IE7 sammen med Outlook 2003 på
> XP Home uden at konfllikte på nogen måde, så det kan altså lade sig
> gøre

Jamen selvfølgelig kan det lade sig gøre. På min arbejdsPC er der heller
ingen problemer. Men på den private bliver Outlook meget sløv af at have
IE7 installeret. Alt andet virker som det skal

Lars Klintholm

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 21-06-07 18:46

> [...]
> heller ingen problemer. Men på den private bliver Outlook meget sløv
> af at have IE7 installeret. Alt andet virker som det skal

Ergo må du have et eller andet på din private PC der konflikter med IE7
eller Outlook 2003, så er det bare at finde hvad det er istedet for at
behandle nogle symtomer med en kur der ikke afhjælper problemet men kun
skjuler det.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-06-07 10:50

> [...]
> eller Outlook 2003, så er det bare at finde hvad det er istedet for at
> behandle nogle symtomer med en kur der ikke afhjælper problemet men kun

Jeg oplevede problemet når listen med restrictede sites under Sikkerhed var
lang. Nu er den tom og der er ikke problemer. Det var en amerikaner i een af
MS's diskussionsgrupper som ledte mig på sporet, men jeg tror vi er ude i to
forskellige problemer her.

Peter Jensen