MySQL - now()
Fra : Dennis Munding

Dato : 13-06-07 16:53

Hej NG!

Jeg kunne godt lige tænkte mig noget kvalificeret hjælp, inden jeg
eksekverer flg. kode:

$udloeb = now()-15552000;
mysql_query("DELETE FROM tabel WHERE tid<".$udloeb) or die(mysql_error());

Jeg har en gæstebog med et (synes jeg selv) rigtig godt spam-filter.
Det er så effektivt, at min tabel, som gemmer spammernes ip-adresse, er ved
at være ret omfattende.

Jeg vil nu gerne slette poster i tabellen, som er ældre end 180 døgn.
Når en spammers ip bliver indsat, bruger jeg now() til at skrive
tidspunktet - kan jeg så godt bruge ovenstående kodelinjer til at regne 180
døgn baglæns og slette alt, der ligger før?
Eller er det ikke så simpelt endda?

Har prøvet at søge på Google, men enten har jeg ikke søgt med de rette
parametre eller også har jeg bare overset noget - kunne ikke umiddelbart
finde noget om, hvordan man gør...

På forhånd mange tak for hjælpen!

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Dennis Munding

Dato : 13-06-07 17:29

Hej igen!
"Dennis Munding" skrev i en meddelelse: [SNIPPET]
> $udloeb = now()-15552000;
> mysql_query("DELETE FROM tabel WHERE tid<".$udloeb) or die(mysql_error());
>
> Jeg vil nu gerne slette poster i tabellen, som er ældre end 180 døgn.
> Eller er det ikke så simpelt endda?

Det var jo egentlig meget simpelt:
mysql_query("DELETE FROM tabel WHERE tid < ADDDATE(now(), INTERVAL -6
MONTH)");

> Har prøvet at søge på Google, men enten har jeg ikke søgt med de rette
> parametre eller også har jeg bare overset noget - kunne ikke umiddelbart
> finde noget om, hvordan man gør...

Søg og du skal finde... (Skulle vist have kigget lidt bedre efter, inden jeg
postede mit første indlæg... :-/).

Beklager udlejligheden...