VW tiptronic.. Erfaringer ?
Fra : Gert

Dato : 12-06-07 20:13

Hej NG

Jeg skal finde noget transport til 6 personer på diesel.

Mit budget begrænser mig til 200.000,- og jeg har næsten besluttet mig
for en Sharan.

Bilen skal dog også kunne trække mindst 1600 kg, så camper udgaver kan
ikke bruges.

Valget står således imellem en

1998 110 hp 150.000 km (5 trins manuelt gear)
eller
2001 115 hp 250.000 km (triptronic)

Jeg er meget fristet af 115 hp da denne har et moment på 310 nm mod 110
hp på 240 nm.. Jeg er ikke nervøs for motoren. Meeen.. Hvad er levetiden
på denne triptronic gearkasse..

Er der nogen som har erfaringer med denne gearkasse. På godt og ondt.

Kommentar er meget velkomne..

Pft Michael

Fra : Allan F

Dato : 12-06-07 21:52

"Gert" <gertqq@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne triptronic gearkasse..
>
> Er der nogen som har erfaringer med denne gearkasse. På godt og ondt.

Er det den originale gearkasse? Eller er den blevet skiftet? Min passat med
samme gearkasse og 130 Hk fik skiftet hele gearkassen ved 170.000, og da jeg
ikke var tilfreds med den, så måtte de gøre det om igen et par måneder
senere (på deres egen regning).

Hvis det er den originale gearkasse, så er den sikkert på sine sidste
kilometer, men hvis den er skiftet til en ny fornylig, så vil den sikkert
holde længere end du ønsker at beholde bilen.

Iøvrigt lyder det som en frikørt taxi, som du har kig på.

Allan F

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 15:57

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Gert" <gertqq@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt lyder det som en frikørt taxi, som du har kig på.
>
> Allan F

Hmm.. bliver en taxa ikke kørt fri på 2 år og 250.000km.?
Ovenstående har kørt 250.000km. på 6 år

--
/HB

Fra : Allan F

Dato : 13-06-07 17:58

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hmm.. bliver en taxa ikke kørt fri på 2 år og 250.000km.?
> [...]

Jo, det er det optimale. Men afhængig af ejerens ambitioner og arbejdsomhed
kan det tage længere tid. Min kommer f.eks. til at køre 4 år, før den er
frikørt.

Allan F

Fra : Leonard

Dato : 13-06-07 18:03

On Wed, 13 Jun 2007 18:57:35 +0200, Allan F wrote:

> Jo, det er det optimale. Men afhængig af ejerens ambitioner og arbejdsomhed
> kan det tage længere tid. Min kommer f.eks. til at køre 4 år, før den er
> frikørt.

Men så kan den vel også nøjes med 210.000 km?

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Allan F

Dato : 13-06-07 23:38

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse news:531jj58o7y17

> Men så kan den vel også nøjes med 210.000 km?
>
> --
> Leonard
> RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges
> http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Jeps - men der er landvognmænd, som beholder deres biler længere - og også
byvognmænd, som ikke ser nogen fordel (ikke kan låne penge i banken) til at
skifte så snart bilen er frikørt. Og endelig kan den bil han taler om jo
være en der er frikørt på 3 år, og derefter har kørt et par år som privat.

Allan F

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-07 18:17

> [...]
>

> Jo, det er det optimale. Men afhængig af ejerens ambitioner og
> arbejdsomhed kan det tage længere tid. Min kommer f.eks. til at køre 4 år,

Okay - jamen så blev man så klog

--
/HB

Fra : Michael

Dato : 16-06-07 03:40

Bare for at afslutte denne.

Jeps det var en frikørt taxi. Og gearkassen have en "skure" lignende
lyd/følelse under accelerator.

Så jeg bød forhandlere 120.000,- så der var luft til at skifte
gearkasse. Han takkede nej.

VH Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-06-07 17:46

Gert skriver:

> Valget står således imellem en
>
> 1998 110 hp 150.000 km (5 trins manuelt gear)
> eller
> 2001 115 hp 250.000 km (triptronic)

En 1/4mill km Sharan er ved at være _godt_brugt_.

Bevares vores firmabiler bliver måske lidt hårdt kørt, men når de når op
omkring 200kkm bliver de altså dyre i reperationer. Det er netop med
115HP motorene.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael

Dato : 13-06-07 23:04

Hej

Jeg takker for indlæggende.

Jeg har nok lidt opgivet bilen, da jeg også kan læse at bare et
olieskift på den pågældende gearkasse koster en mindre formue. 4500,-
...!!!! det er grove løjer..

Men jeg skal alligevel til jydeland i morgen, så jeg kigger lige på den.

Mht til taxi.. tjaa det sagde sælger ikke noget om, men jeg spurgte
selvfølgelig heller ikke direkte.. Men mon ikke der vil være forskellige
"spor" fra diverse følere hvis det er tilfældet.

Mvh Michael