|
| For/ imod BMW 530i /535 i / 540 i ? Fra : Per Knudsen |
Dato : 12-06-07 12:08 |
|
Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
nævnte skal det så være ?
Brugtprisen er ca. den samme.
Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
Pro / contra ?
Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
Med de fartgrænser vi har her i lille Danevang er det vel " skudt i roen "
at spendere noget på en V8..?
MVH
| |
Karsten Feddersen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 12-06-07 13:43 |
|
Hej
Per Knudsen skrev:
> Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
> nævnte skal det så være ?
> Brugtprisen er ca. den samme.
> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
> Pro / contra ?
Jeg kan se, at du får en ca 6-10 år gammel bil for de penge. Det er en
"gammel" generation osv. Hvis jeg var dig ville jeg først sikre mig, at
det var _bilen_. Der er sket meget på få år i bilverdenen. Min gamle
chef havde omtalte BMW som 530i og jeg ville ikke et sekund drømme om at
bytte den med min nuværende Mazda 6 2,3. Jeg stod selv for et år siden
og tænkte i fed "luksus" bil i samme prisklasse som dig. På min liste
stod S80 og A6 øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i
forhold til muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så
faldt valget på den nye.
> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
> Med de fartgrænser vi har her i lille Danevang er det vel " skudt i roen "
> at spendere noget på en V8..?
Jeg ville vælge den største. Hvis forbrug, forsikring osv ikke er noget
problem, så tag den fedeste. Man kan altig bruge flere kræfter
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
| |
Per Knudsen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 12-06-07 15:18 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:466e94a9$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Per Knudsen skrev:
>> Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
>> nævnte skal det så være ?
>> Brugtprisen er ca. den samme.
>> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
>> Pro / contra ?
>
> Jeg kan se, at du får en ca 6-10 år gammel bil for de penge. Det er en
> "gammel" generation osv. Hvis jeg var dig ville jeg først sikre mig, at
> det var _bilen_. Der er sket meget på få år i bilverdenen. Min gamle chef
> havde omtalte BMW som 530i og jeg ville ikke et sekund drømme om at bytte
> den med min nuværende Mazda 6 2,3. Jeg stod selv for et år siden og tænkte
> i fed "luksus" bil i samme prisklasse som dig. På min liste stod S80 og A6
> øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i forhold til
> muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så faldt valget på
> den nye.
>
>> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
>> Med de fartgrænser vi har her i lille Danevang er det vel " skudt i roen
>> " at spendere noget på en V8..?
>
> Jeg ville vælge den største. Hvis forbrug, forsikring osv ikke er noget
> problem, så tag den fedeste. Man kan altig bruge flere kræfter
>
> --
> Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
>
> Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
Hvad siger det ærede panel ?
| |
Kim Voss Schrader (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 12-06-07 15:38 |
|
Hej!
Per Knudsen wrote:
....
> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
> Hvad siger det ærede panel ?
Nu er det ingen hemmelighed, at jeg er til V8 *1, men jeg ville vælge BMW'en
hvis den ellers er tip top iorden. Jeg tror bestemt du bliver glad for sådan en
bil og især momentet.
Kom ikke bagefter og sig, at du ikke vidste den ville bruge en del bensin
iøvrigt
*1 = Derfor kører jeg Escort 1.6
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Uffe Bærentsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 13-06-07 09:23 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:466eafe2$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Per Knudsen wrote:
> ...
>> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
>> Hvad siger det ærede panel ?
>
> Nu er det ingen hemmelighed, at jeg er til V8 *1, men jeg ville vælge
> BMW'en hvis den ellers er tip top iorden. Jeg tror bestemt du bliver glad
> for sådan en bil og især momentet.
>
> Kom ikke bagefter og sig, at du ikke vidste den ville bruge en del bensin
> iøvrigt
>
>
> *1 = Derfor kører jeg Escort 1.6
Du må da snart have sparet sammen til den der V8'er
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Tom (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 12-06-07 15:50 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:466eab15$0$8692$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
> Hvad siger det ærede panel ?
Selvfølgelig en V8. Hvis det ikke ligefrem er som pendlerbil hvor
omkostninger til brændstof er eneste betydning, så er sådan en V8 da bare en
drøm. Desuden scorer BMW i absolut top når man spørger om ejernes
tilfredshed med mærket.
En NY Mazda bliver jo også gammel i løbet af kort tid, og så er bmw'en altså
noget der giver mere køreglæde end en brugt mazda hyldevare
--
Tom
| |
Benny (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 13-06-07 05:07 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:466eb27d$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:466eab15$0$8692$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
>> Hvad siger det ærede panel ?
>
> Selvfølgelig en V8. Hvis det ikke ligefrem er som pendlerbil hvor
> omkostninger til brændstof er eneste betydning, så er sådan en V8 da bare
> en drøm. Desuden scorer BMW i absolut top når man spørger om ejernes
> tilfredshed med mærket.
>
> En NY Mazda bliver jo også gammel i løbet af kort tid, og så er bmw'en
> altså noget der giver mere køreglæde
Det der ord "køreglæde" er sku noget mærkelig noget. Ingen ved hvad det
betyder. Spurgte min 70 årige fader om hvad han tror det betyder og han
svarede på godt jysk: "Køreglæde, det er noget man får når at bilen er
betalt"
Benny
| |
Per Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 13-06-07 09:31 |
|
"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:466f6d5d$0$52179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> Det der ord "køreglæde" er sku noget mærkelig noget. Ingen ved hvad det
> betyder. Spurgte min 70 årige fader om hvad han tror det betyder og han
> svarede på godt jysk: "Køreglæde, det er noget man får når at bilen er
> betalt"
>
> Benny
>
ROFL !!!
| |
Troels Plougmann-Ols~ (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 12-06-07 17:39 |
|
> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
> Hvad siger det ærede panel ?
Brugt 540i V8.
Sørg for at få den i den lidt senere udgave, der blev født med en 4.4 liters
V8. Den holder bedre.
De første 4.0 V8, er keldt for deres Sikasil (eller var det
Nikasil?)-foringer, der blev slidt meget hurtigt.
Troels
| |
Karsten Feddersen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 12-06-07 17:57 |
| | |
Troels Plougmann-Ols~ (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 12-06-07 18:27 |
| | |
Karsten Feddersen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 12-06-07 18:42 |
|
Hej
Troels Plougmann-Olsen skrev:
> Bilbasen kan bare det shit.
>
> Den sølvfarvede er en standardbil.
>
> Den gule er en computer-spion-tegning, og kun den røde er en egentlig
> Type-R.
Desværre er det ikke bilbasen der er skyld i det, men importøren. Det er
dem der opretter bilerne derinde. Det var i hvert fald hvad en Ford
forhandler fortalte mig, da jeg spurgte til en model som ikke var på
bilbasen.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
| |
Troels Plougmann-Ols~ (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 12-06-07 18:45 |
|
> Desværre er det ikke bilbasen der er skyld i det, men importøren. Det er
> dem der opretter bilerne derinde. Det var i hvert fald hvad en Ford
> forhandler fortalte mig, da jeg spurgte til en model som ikke var på
> bilbasen.
Hvilken bommert.
Forskellen, den alm. og TypeR imellem er ikke lille.
Troels
| |
Per Knudsen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 12-06-07 19:11 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:466ed053$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
>
> Hvad med en Honda Civic Type R - 0-100 på 6,6sek
> http://www.bilbasen.dk/newcars/NewCarDetails.aspx?NewCarID=7549
>
> --
> Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
>
> Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
"Problemet" med sådan en Honda er at den skal have "6-10.000 " omdrejninger
for at yde noget ! LOL
Kommer til at køre i en bil , der lyder som en hormonforstyrret
teenagerbil..
| |
Troels Plougmann-Ols~ (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 12-06-07 19:15 |
|
> "Problemet" med sådan en Honda er at den skal have "6-10.000 "
> omdrejninger for at yde noget ! LOL
> Kommer til at køre i en bil , der lyder som en hormonforstyrret
> teenagerbil..
Prøv lige sådan en, før du siger mere...
Nok lyder den som en hormonforstyrret teenagerbil, men for satan hvor kan
den teenagerbil dog synge!
Troels
| |
Ukendt (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-06-07 19:18 |
|
On Tue, 12 Jun 2007 20:14:33 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<troels112@plougmann-olsen.dk> wrote:
>> "Problemet" med sådan en Honda er at den skal have "6-10.000 "
>> omdrejninger for at yde noget ! LOL
>> Kommer til at køre i en bil , der lyder som en hormonforstyrret
>> teenagerbil..
>
>Prøv lige sådan en, før du siger mere...
>
>Nok lyder den som en hormonforstyrret teenagerbil, men for satan hvor kan
>den teenagerbil dog synge!
>
Den er sikkert sjov på sin måde.........men i forhold til Bimmeren er
det en skrigeballon Men de to kan jo ikke sammenlignes...enten er
man til den ene biltype eller også den anden. Jeg sad nok i Bimmeren,
hvis det var mit valg )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Troels Plougmann-Ols~ (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 12-06-07 19:24 |
|
> Den er sikkert sjov på sin måde.........men i forhold til Bimmeren er
> det en skrigeballon Men de to kan jo ikke sammenlignes...enten er
> man til den ene biltype eller også den anden. Jeg sad nok i Bimmeren,
> hvis det var mit valg )
Det gjorde jeg også... hehe
Troels
| |
Mogens (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 12-06-07 19:59 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:466ed053$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
Latterlig sammenligning - en Mazda kan jo intet stille op mod
en BMW, som er gennemført i hver en detalje. Alene motoren!
> Eller en ny anden bil. Det behøver ikke være en Mazda. Hvis jeg var dig
> ville jeg i hvert fald prøve de to muligheder ud. Altså brugt luksus
> kontra ny "ordinær".
> Hvad med en Honda Civic Type R - 0-100 på 6,6sek
Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
egentlig prøvet en BMW 540i ??
| |
Karsten Feddersen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 12-06-07 20:33 |
|
Hej
Mogens skrev:
> Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
> egentlig prøvet en BMW 540i ??
Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg kunne
bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte sig af
med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2 voksne + 2
børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til barnet bagved.
Det er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan
teknikken være nok så fin.
Jeg mener heller, at en 6'er skal sammenlignes med 540'eren, men når man
er villig til at betale 350.000 for en brugt bil som er 6+ år gammel og
har kørt mere end 150.000km, så skal man bestemt se på muligheden for en
ny Mondeo, 6'er, 407'er eller hvad man nu er til. Alternativt en 2-3 år
gammel "lillebror" ala A4, 3xx, Saab et eller andet osv.
Jeg kan så forstå på Pers forslag om en Corvette, at det ikke er
bagsædet der gør sig gældende, så ud fra det, så var der mange andre jeg
ville kigge på. Hvis en 2-personers er en mulighed, så ville jeg aldrig
kigge efter noget så anonymt, som en 5xx uanset hvad den har under
motorhjelmen.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
| |
Lars Knudsen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 12-06-07 20:48 |
|
On Tue, 12 Jun 2007 21:33:22 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:
>ville kigge på. Hvis en 2-personers er en mulighed, så ville jeg aldrig
>kigge efter noget så anonymt, som en 5xx uanset hvad den har under
>motorhjelmen.
Det er jo meget individuelt.
Jeg har ingen mening om bagsæde pladsen i E39'eren - den brugte vi
ikke. Men to voksne befinder sig fortræffeligt i de lækre og brede og
super komfortable forsæder.
Vi har heller ikke fået klager fra bagsædepassagerer, men nu er jeg
retfærdigvis hellere ikke mere en 176 cm høj.
Derudover syntes jeg det er lækkert med en rimelig anonym bil der
stadig til enhver tid leverede rigeligt med moment hvis man vil have
det. Det er faktisk det jeg savner mest ved den, muligheden for altid
hurtige og sikre overhalinger på landevejene - motoren kan levere
trækket, og undervognen håndtere det.
** Lars
| |
Mogens (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 12-06-07 20:50 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:466ef4ec$0$14037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg kunne
> bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte sig af
> med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2 voksne + 2
> børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til barnet bagved. Det
> er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan teknikken
> være nok så fin.
> Jeg mener heller, at en 6'er skal sammenlignes med 540'eren, men når man
> er villig til at betale 350.000 for en brugt bil som er 6+ år gammel og
> har kørt mere end 150.000km, så skal man bestemt se på muligheden for en
> ny Mondeo, 6'er, 407'er eller hvad man nu er til. Alternativt en 2-3 år
> gammel "lillebror" ala A4, 3xx, Saab et eller andet osv.
En BMW er forbandet godt skruet sammen - og en BMW 540i E39
er simpelthen toppen af, hvad en bilfabrik kan præstere. Se hvad Lars
skriver, selvom han kører en Skoda Octavia.
> Jeg kan så forstå på Pers forslag om en Corvette, at det ikke er bagsædet
> der gør sig gældende, så ud fra det, så var der mange andre jeg ville
> kigge på. Hvis en 2-personers er en mulighed, så ville jeg aldrig kigge
> efter noget så anonymt, som en 5xx uanset hvad den har under motorhjelmen.
Næh, heller ik' her. En Camaro/Corvette/Pontiac er jo total iorden
Har jo selv haft een...
| |
Benny (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 13-06-07 05:12 |
|
"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
news:7OCbi.2001$ZA.1110@newsb.telia.net...
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> news:466ef4ec$0$14037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg kunne
>> bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte sig af
>> med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2 voksne + 2
>> børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til barnet bagved. Det
>> er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan
>> teknikken være nok så fin.
>> Jeg mener heller, at en 6'er skal sammenlignes med 540'eren, men når man
>> er villig til at betale 350.000 for en brugt bil som er 6+ år gammel og
>> har kørt mere end 150.000km, så skal man bestemt se på muligheden for en
>> ny Mondeo, 6'er, 407'er eller hvad man nu er til. Alternativt en 2-3 år
>> gammel "lillebror" ala A4, 3xx, Saab et eller andet osv.
>
> En BMW er forbandet godt skruet sammen - og en BMW 540i E39
> er simpelthen toppen af, hvad en bilfabrik kan præstere. Se hvad Lars
> skriver, selvom han kører en Skoda Octavia.
>
>> Jeg kan så forstå på Pers forslag om en Corvette, at det ikke er bagsædet
>> der gør sig gældende, så ud fra det, så var der mange andre jeg ville
>> kigge på. Hvis en 2-personers er en mulighed, så ville jeg aldrig kigge
>> efter noget så anonymt, som en 5xx uanset hvad den har under
>> motorhjelmen.
>
> Næh, heller ik' her. En Camaro/Corvette/Pontiac er jo total iorden
> Har jo selv haft een...
Har læst og hørt en del om de amerikanske bilers totale mangel på
rustbehandling. Sååh helt total iorden er de nu ikke.
Benny
| |
Mogens (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 13-06-07 10:36 |
|
"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:466f6eab$0$52184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Har læst og hørt en del om de amerikanske bilers totale mangel på
> rustbehandling. Sååh helt total iorden er de nu ikke.
Efter 8-9 år var min stadig uden rust overhovedet
| |
Henrik B. (19-06-2007)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-06-07 11:11 |
|
"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
news:7OCbi.2001$ZA.1110@newsb.telia.net...
> En BMW er forbandet godt skruet sammen - og en BMW 540i E39
> er simpelthen toppen af, hvad en bilfabrik kan præstere. Se hvad Lars
> skriver, selvom han kører en Skoda Octavia.
Altså fordi man kører noget andet, så er ens ord mere gyldige? )
--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk
| |
Mogens (19-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 19-06-07 17:04 |
|
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4677aba6$0$14008$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> En BMW er forbandet godt skruet sammen - og en BMW 540i E39
>> er simpelthen toppen af, hvad en bilfabrik kan præstere. Se hvad Lars
>> skriver, selvom han kører en Skoda Octavia.
>
> Altså fordi man kører noget andet, så er ens ord mere gyldige?
Det var mere det forhold, at han har en ny bil. Altså fænomenet
ny bil kontra brugt bil. Import -> )
Også selv om den nye bil blot er en Skoda.
| |
Henrik B. (20-06-2007)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-06-07 08:13 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:n7Tdi.2496$ZA.1292@newsb.telia.net...
>> Altså fordi man kører noget andet, så er ens ord mere gyldige?
>
> Det var mere det forhold, at han har en ny bil. Altså fænomenet
> ny bil kontra brugt bil. Import -> )
> Også selv om den nye bil blot er en Skoda.
Ok. )))
--
--------------------------------
Blot fordi man er lidt nørd,
kan man jo godt tale dansk.
http://www.tapeconnection.dk
| |
Brian S Jensen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 13-06-07 21:56 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:466ef4ec$0$14037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Mogens skrev:
>> Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
>> egentlig prøvet en BMW 540i ??
>
> Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg kunne
> bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte sig af
> med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2 voksne + 2
> børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til barnet bagved. Det
> er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan teknikken
> være nok så fin.
>
Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt tilbage
og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
holder
altså ikke
Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Per Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 13-06-07 22:14 |
|
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:467059e8$0$48427$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> news:466ef4ec$0$14037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Mogens skrev:
>>> Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
>>> egentlig prøvet en BMW 540i ??
>>
>> Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg kunne
>> bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte sig af
>> med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2 voksne + 2
>> børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til barnet bagved. Det
>> er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan
>> teknikken være nok så fin.
>>
>
> Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
> den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt
> tilbage
> og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
> holder
> altså ikke
>
> Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen
>
> Mvh.
> Brian S Jensen
>
Er der forskel kabinemæssigt ( plads ) mellem 530i / 540i ?
Troede det var samme bil , bare forskel i motor og udstyr.
MVH
| |
Tom (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 13-06-07 22:38 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:46705e20$0$8698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:467059e8$0$48427$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
>> news:466ef4ec$0$14037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>> Hej
>>>
>>> Mogens skrev:
>>>> Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
>>>> egentlig prøvet en BMW 540i ??
>>>
>>> Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg kunne
>>> bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte sig af
>>> med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2 voksne + 2
>>> børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til barnet bagved.
>>> Det er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan
>>> teknikken være nok så fin.
>>>
>>
>> Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
>> den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt
>> tilbage
>> og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
>> holder
>> altså ikke
>>
>> Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen
>>
>> Mvh.
>> Brian S Jensen
>>
>
>
> Er der forskel kabinemæssigt ( plads ) mellem 530i / 540i ?
> Troede det var samme bil , bare forskel i motor og udstyr.
Der er i hvert fald forskel på hvor lange ben folk har
--
Tom
| |
Per Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 13-06-07 22:53 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:467063a4$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:46705e20$0$8698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:467059e8$0$48427$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>
>>> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:466ef4ec$0$14037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>> Hej
>>>>
>>>> Mogens skrev:
>>>>> Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
>>>>> egentlig prøvet en BMW 540i ??
>>>>
>>>> Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg kunne
>>>> bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte sig af
>>>> med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2 voksne + 2
>>>> børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til barnet bagved.
>>>> Det er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan
>>>> teknikken være nok så fin.
>>>>
>>>
>>> Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
>>> den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt
>>> tilbage
>>> og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
>>> holder
>>> altså ikke
>>>
>>> Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen
>>>
>>> Mvh.
>>> Brian S Jensen
>>>
>>
>>
>> Er der forskel kabinemæssigt ( plads ) mellem 530i / 540i ?
>> Troede det var samme bil , bare forskel i motor og udstyr.
>
> Der er i hvert fald forskel på hvor lange ben folk har
>
> --
> Tom
>
Hmm og hvor går grænsen så ?
Der hvor der ej levnes benplads til passageren bagved...
Hvor høj skal man da ca være for at kunne køre BMW 540 i og samtidig have
passagerer med ?
Måske jeg alligevel skulle se nærmere på en Mercer 500 SL . To ærlige sæder
/ samme pris
| |
Tom (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 13-06-07 23:01 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:4670672e$0$5117$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:467063a4$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
>> news:46705e20$0$8698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>
>>> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:467059e8$0$48427$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:466ef4ec$0$14037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>> Hej
>>>>>
>>>>> Mogens skrev:
>>>>>> Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
>>>>>> egentlig prøvet en BMW 540i ??
>>>>>
>>>>> Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg
>>>>> kunne bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte
>>>>> sig af med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2
>>>>> voksne + 2 børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til
>>>>> barnet bagved. Det er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er
>>>>> ubrugelig, så kan teknikken være nok så fin.
>>>>>
>>>>
>>>> Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
>>>> den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt
>>>> tilbage
>>>> og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
>>>> holder
>>>> altså ikke
>>>>
>>>> Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen
>>>>
>>>> Mvh.
>>>> Brian S Jensen
>>>>
>>>
>>>
>>> Er der forskel kabinemæssigt ( plads ) mellem 530i / 540i ?
>>> Troede det var samme bil , bare forskel i motor og udstyr.
>>
>> Der er i hvert fald forskel på hvor lange ben folk har
>>
>> --
>> Tom
>>
>
> Hmm og hvor går grænsen så ?
> Der hvor der ej levnes benplads til passageren bagved...
> Hvor høj skal man da ca være for at kunne køre BMW 540 i og samtidig
> have passagerer med ?
> Måske jeg alligevel skulle se nærmere på en Mercer 500 SL . To ærlige
> sæder / samme pris
Det jeg mente var et man kan stille 2 personer op ved siden af hinanden som
begge er 2.01 cm høje og alligevel kan de har vidt forskellige længder på
krop og ben. Derfor tror jeg ikke man bare kan afgøre ud fra højden om man
kan være i en bil eller ej. Man er nød til selv at prøve det i praksis
--
Tom
| |
Per Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 13-06-07 23:34 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:467068ed$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:4670672e$0$5117$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> news:467063a4$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
>>> news:46705e20$0$8698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:467059e8$0$48427$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
>>>>> news:466ef4ec$0$14037$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>>>>> Hej
>>>>>>
>>>>>> Mogens skrev:
>>>>>>> Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
>>>>>>> egentlig prøvet en BMW 540i ??
>>>>>>
>>>>>> Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg
>>>>>> kunne bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som
>>>>>> skilte sig af med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen
>>>>>> med 2 voksne + 2 børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads
>>>>>> til barnet bagved. Det er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er
>>>>>> ubrugelig, så kan teknikken være nok så fin.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
>>>>> den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt
>>>>> tilbage
>>>>> og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
>>>>> holder
>>>>> altså ikke
>>>>>
>>>>> Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen
>>>>>
>>>>> Mvh.
>>>>> Brian S Jensen
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Er der forskel kabinemæssigt ( plads ) mellem 530i / 540i ?
>>>> Troede det var samme bil , bare forskel i motor og udstyr.
>>>
>>> Der er i hvert fald forskel på hvor lange ben folk har
>>>
>>> --
>>> Tom
>>>
>>
>> Hmm og hvor går grænsen så ?
>> Der hvor der ej levnes benplads til passageren bagved...
>> Hvor høj skal man da ca være for at kunne køre BMW 540 i og samtidig
>> have passagerer med ?
>> Måske jeg alligevel skulle se nærmere på en Mercer 500 SL . To ærlige
>> sæder / samme pris
>
> Det jeg mente var et man kan stille 2 personer op ved siden af hinanden
> som begge er 2.01 cm høje og alligevel kan de har vidt forskellige længder
> på krop og ben. Derfor tror jeg ikke man bare kan afgøre ud fra højden om
> man kan være i en bil eller ej. Man er nød til selv at prøve det i praksis
>
> --
> Tom
>
>
En bil man er nødt til at prøve om man kan være i ?
Lyder som meget dyr og meget lille bil med meget stor motor !
Tror skisme jeg kigger endnu en gang på AMG E50/ Mercer...ja samme pris !
MVH
| |
Mogens (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 14-06-07 05:15 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:467070dc$0$72891$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> En bil man er nødt til at prøve om man kan være i ?
Ja, sådan har det da altid været. Jeg er 2 m høj og havde ingen
problemer i at være i min '03 BMW E39 530...
> Lyder som meget dyr og meget lille bil med meget stor motor !
Nope - modellen er fremragende, og det finder du ud af, når
du har ejet een. Een af vore medarbejdere har købt en E60
istedet for sin E39 og drømmer nu om natten om den tidligere
bil, idet den var bedre end den nye...
> Tror skisme jeg kigger endnu en gang på AMG E50/ Mercer...ja samme pris !
Problemet er blot, at en MB ikke er nogen BMW. Den har ikke
alle de sportslige dyder, som BMW'en har. Bevares den ser da
okay ud og ruller da også fint (badekar), men har stadig et stykke
vej til BMW'ens sportslige standard (har kun prøvet en 500 hk's
MB E55 AMG)
| |
Per Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 14-06-07 13:45 |
|
"Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
news:Hg3ci.2145$ZA.1197@newsb.telia.net...
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:467070dc$0$72891$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> En bil man er nødt til at prøve om man kan være i ?
>
> Ja, sådan har det da altid været. Jeg er 2 m høj og havde ingen
> problemer i at være i min '03 BMW E39 530...
>
>> Lyder som meget dyr og meget lille bil med meget stor motor !
>
> Nope - modellen er fremragende, og det finder du ud af, når
> du har ejet een. Een af vore medarbejdere har købt en E60
> istedet for sin E39 og drømmer nu om natten om den tidligere
> bil, idet den var bedre end den nye...
>
>> Tror skisme jeg kigger endnu en gang på AMG E50/ Mercer...ja samme pris !
>
> Problemet er blot, at en MB ikke er nogen BMW. Den har ikke
> alle de sportslige dyder, som BMW'en har. Bevares den ser da
> okay ud og ruller da også fint (badekar), men har stadig et stykke
> vej til BMW'ens sportslige standard (har kun prøvet en 500 hk's
> MB E55 AMG)
>
Så du sammenligner en MB E55 AMG med et "badekar " ??? LOL
MVH
| |
Mogens (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 14-06-07 17:12 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:4671383c$0$47906$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Så du sammenligner en MB E55 AMG med et "badekar " ??? LOL
He he ja - det ér sgu da et badekar, som er bestemt for person-
transport (taxa). Nuvel, selvklart er AMG "tiefergelegt" men allywell :)
| |
TDN (14-06-2007)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 14-06-07 18:21 |
|
"Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
news:uNdci.2166$ZA.1223@newsb.telia.net...
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:4671383c$0$47906$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Så du sammenligner en MB E55 AMG med et "badekar " ??? LOL
>
> He he ja - det ér sgu da et badekar, som er bestemt for person-
> transport (taxa). Nuvel, selvklart er AMG "tiefergelegt" men allywell :)
>
Det nye nummer af Bilmagasinet tester en S63 AMG mod en Audi S8, og de mener
at S63 er for blød og sejlende til at være en sportslimo og de sad med
svedige hænder ved 270 km/t og forsøgte at korrigere de ufølsomme styretøj
hvorefter de satte farten ned. Audi'en tværtimod er "chokerende" stabil med
et let og direkte styretøj op til 285 på speedometeret. Og den kørte faktisk
fra AMG'en på toppen.
Så ja, Mogens der lidt badekar over sådan en Mercedes, faktisk skuffende
prisen taget i betragtning af den ikke er mere højfart stabil.
Mvh
Thomas
| |
Per Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 14-06-07 20:42 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:467178d9$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
> news:uNdci.2166$ZA.1223@newsb.telia.net...
>> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
>> news:4671383c$0$47906$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>> Så du sammenligner en MB E55 AMG med et "badekar " ??? LOL
>>
>> He he ja - det ér sgu da et badekar, som er bestemt for person-
>> transport (taxa). Nuvel, selvklart er AMG "tiefergelegt" men allywell :)
>>
>
> Det nye nummer af Bilmagasinet tester en S63 AMG mod en Audi S8, og de
> mener at S63 er for blød og sejlende til at være en sportslimo og de sad
> med svedige hænder ved 270 km/t og forsøgte at korrigere de ufølsomme
> styretøj hvorefter de satte farten ned. Audi'en tværtimod er "chokerende"
> stabil med et let og direkte styretøj op til 285 på speedometeret. Og den
> kørte faktisk fra AMG'en på toppen.
>
> Så ja, Mogens der lidt badekar over sådan en Mercedes, faktisk skuffende
> prisen taget i betragtning af den ikke er mere højfart stabil.
>
> Mvh
> Thomas
>
Ja det er noget skidt at styretøjet ikke er 100% ved 270km/timen !
Lortebil !!
Det sikkert tit folk oplever det HAHAHAHAHAHAHA
sorry kunne ikke lade være...
| |
Mogens (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 14-06-07 21:03 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:467199f4$0$47916$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Ja det er noget skidt at styretøjet ikke er 100% ved 270km/timen !
> Lortebil !!
> Det sikkert tit folk oplever det HAHAHAHAHAHAHA
> sorry kunne ikke lade være...
Det viser jo blot, at du ikke kender til at eje den slags biler.
Har man lidt fart i blodet - og hvem har ikke det - så er det
svært at dy sig, når bilen er bygget til det...
| |
Per Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 14-06-07 21:40 |
|
"Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
news:w9hci.2175$ZA.540@newsb.telia.net...
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:467199f4$0$47916$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Ja det er noget skidt at styretøjet ikke er 100% ved 270km/timen !
>> Lortebil !!
>> Det sikkert tit folk oplever det HAHAHAHAHAHAHA
>> sorry kunne ikke lade være...
>
> Det viser jo blot, at du ikke kender til at eje den slags biler.
> Har man lidt fart i blodet - og hvem har ikke det - så er det
> svært at dy sig, når bilen er bygget til det...
>
Lyder da noget uansvarligt at køre med de ca 270km/ timen bare fordi bilen
kan ?
Svært at dy sig ? Tjah , tænk på os andre i stedet for ...
Med DEN fart er det helt godnat til dem du måtte ramme ...
| |
Mogens (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 14-06-07 21:54 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:4671a7ab$0$37734$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Lyder da noget uansvarligt at køre med de ca 270km/ timen bare fordi bilen
> kan ? Svært at dy sig ? Tjah , tænk på os andre i stedet for ...
> Med DEN fart er det helt godnat til dem du måtte ramme ...
ROFL
| |
Per Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 14-06-07 22:06 |
|
"Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
news:%Vhci.2181$ZA.1084@newsb.telia.net...
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:4671a7ab$0$37734$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Lyder da noget uansvarligt at køre med de ca 270km/ timen bare fordi
>> bilen kan ? Svært at dy sig ? Tjah , tænk på os andre i stedet for ...
>> Med DEN fart er det helt godnat til dem du måtte ramme ...
>
> ROFL
>
Sjovt ? tjahhh....tænk...
Mvh..
| |
Mogens (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 14-06-07 22:11 |
|
>Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
>news:4671adb0$0$48957$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Sjovt ? tjahhh....tænk...
Tænk dig om, inden du dømmer - du ved jo ikke en kæft
om, hvorledes/hvor det foregår !
Hvad skal du iøvrigt bruge din AMG-, 540i-, Corvette-ting til?
| |
Per Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 14-06-07 22:39 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:z9ici.2186$ZA.1188@newsb.telia.net...
> >Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> >news:4671adb0$0$48957$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Sjovt ? tjahhh....tænk...
>
> Tænk dig om, inden du dømmer - du ved jo ikke en kæft
> om, hvorledes/hvor det foregår !
>
> Hvad skal du iøvrigt bruge din AMG-, 540i-, Corvette-ting til?
>
Bare cruise derudad !
Alene bare at eje en af de biler du nævner er da hele fornøjelsen værd..
Skal der køres race , jamen så melder vi da os ind i en motorklub og kører
på bane.
Sjovt og sikkert .. Også for de andre !
| |
Per Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 14-06-07 22:41 |
|
"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse
news:z9ici.2186$ZA.1188@newsb.telia.net...
> >Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> >news:4671adb0$0$48957$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Sjovt ? tjahhh....tænk...
>
> Tænk dig om, inden du dømmer - du ved jo ikke en kæft
> om, hvorledes/hvor det foregår !
>
Jamen Mogens fortæl så hvorledes/hvordan det foregår ?
Dømmer ingen , det gør du selv så flot så flot
MVH
| |
Mogens (15-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 15-06-07 05:09 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:4671b5f6$0$48628$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Dømmer ingen , det gør du selv så flot så flot
Hvad tænker du på?
| |
TDN (15-06-2007)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 15-06-07 05:46 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:467199f4$0$47916$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:467178d9$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> "Mogens" <jow@jowda.dk> skrev i en meddelelse
>> news:uNdci.2166$ZA.1223@newsb.telia.net...
>>> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
>>> news:4671383c$0$47906$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>>
>>>> Så du sammenligner en MB E55 AMG med et "badekar " ??? LOL
>>>
>>> He he ja - det ér sgu da et badekar, som er bestemt for person-
>>> transport (taxa). Nuvel, selvklart er AMG "tiefergelegt" men allywell :)
>>>
>>
>> Det nye nummer af Bilmagasinet tester en S63 AMG mod en Audi S8, og de
>> mener at S63 er for blød og sejlende til at være en sportslimo og de sad
>> med svedige hænder ved 270 km/t og forsøgte at korrigere de ufølsomme
>> styretøj hvorefter de satte farten ned. Audi'en tværtimod er "chokerende"
>> stabil med et let og direkte styretøj op til 285 på speedometeret. Og den
>> kørte faktisk fra AMG'en på toppen.
>>
>> Så ja, Mogens der lidt badekar over sådan en Mercedes, faktisk skuffende
>> prisen taget i betragtning af den ikke er mere højfart stabil.
>>
>> Mvh
>> Thomas
>>
>
> Ja det er noget skidt at styretøjet ikke er 100% ved 270km/timen !
> Lortebil !!
> Det sikkert tit folk oplever det HAHAHAHAHAHAHA
> sorry kunne ikke lade være...
>
Hvis man vil have en bil mange kræfter skal køreegenskaberne da modsvare
kræfterne, så man ikke er ved at lægge en bæ i bukserne første gang du
kommer over + 200 km/t på autobahn. Hvad skal man med en bil der kan køre
250 km/t hvis man ikke engang imellem at udnytte dens kraftreserver hvor det
er lovligt.
Mvh
Thomas
| |
Brian S Jensen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 13-06-07 22:49 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:46705e20$0$8698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>> Mogens skrev:
>>>> Jamen dog - det bliver da værre og værre, Karsten. har du
>>>> egentlig prøvet en BMW 540i ??
>>>
>>> Ikke 540i, men det er heller ikke motoren jeg har noget imod. Jeg kunne
>>> bare ikke finde mig tilrette og jeg kender da også en som skilte sig af
>>> med sin 530i, fordi de havde pladsproblemer i kabinen med 2 voksne + 2
>>> børn. Han var ca 1,90 og det levnede ikke benplads til barnet bagved.
>>> Det er altså trist for sådan en bil. Hvis bilen er ubrugelig, så kan
>>> teknikken være nok så fin.
>>>
>>
>> Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
>> den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt
>> tilbage
>> og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
>> holder
>> altså ikke
>>
>> Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen
>>
>> Mvh.
>> Brian S Jensen
>>
>
>
> Er der forskel kabinemæssigt ( plads ) mellem 530i / 540i ?
> Troede det var samme bil , bare forskel i motor og udstyr.
>
> MVH
>
Hej
En E39 (altså BMW 5-serie fra 1996>2003) er en E39 - "eneste"
forskel er motoren - sådan meget groft sagt. Der kan være forskel
på undervogn, lygter, lister, sæder (læder, stof, el, comfort osv.),
men målene er de samme
Så kan man sidde i en 520i, så kan man også sidde i en 540i og
omvendt
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Karsten Feddersen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 14-06-07 05:45 |
|
Hej
Brian S Jensen skrev:
> Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
> den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt tilbage
> og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
> holder
> altså ikke
Der er forskel på hvor meget man flyder/ligger ned. Svigerfar ligger så
meget ned, at der er væsentlig mindre plads bag ham i hans Escort end vi
havde bag ved os i vores Mazda 121 eller Fiesta for den sags skyld.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
| |
Benny (16-06-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 16-06-07 10:24 |
|
>
> Det har dælme været en dårlig undskyldning !! Jeg er 2.01 og vejer på
> den rigtige side af 120 - jeg behøver ikke engang at have sædet helt
> tilbage
> og vi kan sagtens være i bilen med 4 voksne og vor datter på 8, så den
> holder
> altså ikke
>
> Prøv en tur i en velholdt 540i og så lad os snakke sammen igen
Ja du snakker. Sidst i 70erne havde en af mine venner en Mascot. Han var
1,98 høj. Ser du det af at folde sig sammen.
Han havde den faktisk i 4 år indtil at han bollede kæresten tyk.
Barnestol og barnevogn var nok for meget at pakke ind i den.
Benny
| |
Torben Scheel (18-06-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 18-06-07 14:11 |
|
Benny wrote:
>
> Ja du snakker. Sidst i 70erne havde en af mine venner en Mascot. Han var
> 1,98 høj. Ser du det af at folde sig sammen.
>
> Han havde den faktisk i 4 år indtil at han bollede kæresten tyk.
>
> Barnestol og barnevogn var nok for meget at pakke ind i den.
>
Komfortsvin han var. Min svogers (og senere min) Mini '69 rummede kone,
svoger, barnestol, barn, Golden Retriever, julegaver og barnevogn. Meen
det var heller ikke modellen med 2 15l tanke
--
vh
Torben
| |
Leo Jensen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 12-06-07 18:46 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:466eab15$0$8692$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> news:466e94a9$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Per Knudsen skrev:
>>> Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
>>> nævnte skal det så være ?
>>> Brugtprisen er ca. den samme.
>>> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
>>> Pro / contra ?
>>
>> Jeg kan se, at du får en ca 6-10 år gammel bil for de penge. Det er en
>> "gammel" generation osv. Hvis jeg var dig ville jeg først sikre mig, at
>> det var _bilen_. Der er sket meget på få år i bilverdenen. Min gamle chef
>> havde omtalte BMW som 530i og jeg ville ikke et sekund drømme om at bytte
>> den med min nuværende Mazda 6 2,3. Jeg stod selv for et år siden og
>> tænkte i fed "luksus" bil i samme prisklasse som dig. På min liste stod
>> S80 og A6 øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i forhold
>> til muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så faldt valget
>> på den nye.
>>
>>> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
>>> Med de fartgrænser vi har her i lille Danevang er det vel " skudt i roen
>>> " at spendere noget på en V8..?
>>
>> Jeg ville vælge den største. Hvis forbrug, forsikring osv ikke er noget
>> problem, så tag den fedeste. Man kan altig bruge flere kræfter
>>
>> --
>> Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
>>
>> Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
>
>
>
> Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
> Hvad siger det ærede panel ?
Herinde får du nok flest stemmer på BMW'en. Jeg har aldrig pillet ved en
6'er Mazda, men en 5'er er da noget billig i sin finish. Bedre end Berlingo,
men ikke meget. Biler med en høj nypris er altså ofte ret lækkert skruet
sammen...
MVH Leo - XJ6 3.2 1992
| |
Lars Knudsen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 12-06-07 20:40 |
|
On Tue, 12 Jun 2007 16:18:03 +0200, "Per Knudsen" <PK@slet.mignu>
wrote:
>Ergo brugt BMW 540i V8 eller en ny Mazda ?
>Hvad siger det ærede panel ?
BMW'en!! Hvis forsikring og forbrug ikke har nogen betydning er der
slet ingen tvivl.
** Lars
| |
Lars Knudsen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 12-06-07 20:13 |
|
On Tue, 12 Jun 2007 14:42:40 +0200, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:
>det var _bilen_. Der er sket meget på få år i bilverdenen. Min gamle
>chef havde omtalte BMW som 530i og jeg ville ikke et sekund drømme om at
>bytte den med min nuværende Mazda 6 2,3. Jeg stod selv for et år siden
>og tænkte i fed "luksus" bil i samme prisklasse som dig. På min liste
>stod S80 og A6 øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i
>forhold til muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så
>faldt valget på den nye.
Ikke her. Jeg har haft en 530dA Touring 2002 (E39, den tidligere
model) og prøvekørte et par helt nye modeller nummeret mindre (Peugeot
407 touring, Toyota Avensis, m.fl.) - og på trods af at BMW'en havde
kørt 200.000 km og de andre to var sprit nye - så er jeg ikke et
sekundt i tvivl om at det var i BMW'en der var mest luksus, stor solid
bil og komfort.
Men da jeg havde behov for og ønske om en ny bil med garanti, og nul
reperationer på bekostning af kørekomfort og gennemført luksusfølelse
faldt valget på noget lidt andet, nemlig en Skoda Octavia 2.0 TDI DSG.
Realistisk må man dog være - og der er ikke meget tvivl om at når jeg
på et tidspunkt får reduceret mit årlige km-behov - formentlig inden
for det næste års tid - så er jeg tilbage i noget lettere brugt tysk
überklasse med hestekræfter og komfort.
** Lars
| |
Per Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 13-06-07 09:43 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:466e94a9$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg kan se, at du får en ca 6-10 år gammel bil for de penge. Det er en
> "gammel" generation osv. Hvis jeg var dig ville jeg først sikre mig, at
> det var _bilen_. Der er sket meget på få år i bilverdenen. Min gamle chef
> havde omtalte BMW som 530i og jeg ville ikke et sekund drømme om at bytte
> den med min nuværende Mazda 6 2,3. Jeg stod selv for et år siden og tænkte
> i fed "luksus" bil i samme prisklasse som dig. På min liste stod S80 og A6
> øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i forhold til
> muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så faldt valget på
> den nye.
>
> --
> Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
>
> Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
Du nævner en Volvo S80..Sådan en T6 er vel ok ? Kan se den har 272Hk og et
moment der vil noget.
Nogen der ved noget om sådan en hurtig " Svenskerslæde " ?
MVH
| |
Per Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 13-06-07 10:00 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:466fae05$0$8206$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> news:466e94a9$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Jeg kan se, at du får en ca 6-10 år gammel bil for de penge. Det er en
>> "gammel" generation osv. Hvis jeg var dig ville jeg først sikre mig, at
>> det var _bilen_. Der er sket meget på få år i bilverdenen. Min gamle chef
>> havde omtalte BMW som 530i og jeg ville ikke et sekund drømme om at bytte
>> den med min nuværende Mazda 6 2,3. Jeg stod selv for et år siden og
>> tænkte i fed "luksus" bil i samme prisklasse som dig. På min liste stod
>> S80 og A6 øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i forhold
>> til muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så faldt valget
>> på den nye.
>>
>> --
>> Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
>>
>> Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
>
>
> Du nævner en Volvo S80..Sådan en T6 er vel ok ? Kan se den har 272Hk og et
> moment der vil noget.
> Nogen der ved noget om sådan en hurtig " Svenskerslæde " ?
>
> MVH
>
OOPPS ! " T6 Svenskerslæde ikke et godt valg.
http://www.carsurvey.org/viewcomments_review_71097.html
MVH
| |
Mogens (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 13-06-07 16:22 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:466fb21b$0$8363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Du nævner en Volvo S80..Sådan en T6 er vel ok ? Kan se den har 272Hk og
>> et moment der vil noget.
>> Nogen der ved noget om sådan en hurtig " Svenskerslæde " ?
Du springer dælme noget i det - fra Corvette til S80 T6 !
> OOPPS ! " T6 Svenskerslæde ikke et godt valg.
> www.carsurvey.org/viewcomments_review_71097.html
Bjørn J har jo een, og han plejer vist at skrive, at når man først
har fået udskiftet hele Mollevitten, kører den meget godt. Han har
ofret ret mange penge på den (mange), mens hans nabos tilsva-
rende bil "intet" koster...
| |
Ukendt (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-06-07 16:26 |
|
"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i meddelelsen
news:nYTbi.2082$ZA.1079@newsb.telia.net...
>
> Bjørn J har jo een, og han plejer vist at skrive, at når man først
> har fået udskiftet hele Mollevitten, kører den meget godt. Han har
> ofret ret mange penge på den (mange), mens hans nabos tilsva-
> rende bil "intet" koster...
>
Er de samme årgang .. altså bilerne?
Dælme længe siden efterhånden, at man har hørt noget fra BJ!
--
/HB
| |
Mogens (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 13-06-07 17:07 |
|
"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:46700cb0$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Er de samme årgang .. altså bilerne?
Jep, de er svjv ens...
> Dælme længe siden efterhånden, at man har hørt noget fra BJ!
Han lurer sikkert i kulissen...
| |
Per Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 13-06-07 17:33 |
|
"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i en meddelelse
news:nYTbi.2082$ZA.1079@newsb.telia.net...
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:466fb21b$0$8363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>> Du nævner en Volvo S80..Sådan en T6 er vel ok ? Kan se den har 272Hk og
>>> et moment der vil noget.
>>> Nogen der ved noget om sådan en hurtig " Svenskerslæde " ?
>
> Du springer dælme noget i det - fra Corvette til S80 T6 !
>
>
Hvorfor ikke springe lidt rundt . ?
Til ca de 400.000kr. kontant er det da rart at have hørt lidt om forskellige
muligheder ?
Vil s`gu nødig lave et fejlkøb til den pris Vil være DYRT med et
fejlkøb i den prisklasse !
MVH
| |
Esben Juul Sørensen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 14-06-07 22:34 |
|
> >> Du nævner en Volvo S80..Sådan en T6 er vel ok ? Kan se den har 272Hk og
> >> et moment der vil noget.
> >> Nogen der ved noget om sådan en hurtig " Svenskerslæde " ?
>
> Du springer dælme noget i det - fra Corvette til S80 T6 !
>
> > OOPPS ! " T6 Svenskerslæde ikke et godt valg.
> > www.carsurvey.org/viewcomments_review_71097.html
I forhold til nævnte BMW er Volvoen lidt gammel i teknikken. Det er isoleret
en fin bil men hvis man går efter BMW fordi man nøje har overvejet dens
kvaliteter er Volvoen måske ikke interessant. Den har mindre temperament men
er god til at køre ligeud på lange stræk. Ergonomi og "brugerflade" er
suveræne men alt er lagt på komfort og sikkerhed.
Iøvrigt så er de første årgange lidt problematiske - det hele blev løst
efter 2001.
Specielt så var den første aut. et problem. Faktisk købte Volvo den første
4-trins af GM (samme aut sidder i Cadillac Seville) og de havde absolut
ingen problemer med den. Men rygtet siger at pga. den sædvanlig tværliggende
R6 i Volvoen pga. kollisionssikkerhed kom gearkassen til at sidde indeklemt
hvorfor den blev for varm og populært sagt brændte af. Jeg mener at mange
efterfølgende har fået monteret separat oliekøler hvilket fjerner problemet.
VH
| |
Per Knudsen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 14-06-07 22:44 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:mvici.2192$ZA.1210@newsb.telia.net...
>> >> Du nævner en Volvo S80..Sådan en T6 er vel ok ? Kan se den har 272Hk
>> >> og
>> >> et moment der vil noget.
>> >> Nogen der ved noget om sådan en hurtig " Svenskerslæde " ?
>>
>> Du springer dælme noget i det - fra Corvette til S80 T6 !
>>
>> > OOPPS ! " T6 Svenskerslæde ikke et godt valg.
>> > www.carsurvey.org/viewcomments_review_71097.html
>
> I forhold til nævnte BMW er Volvoen lidt gammel i teknikken. Det er
> isoleret
> en fin bil men hvis man går efter BMW fordi man nøje har overvejet dens
> kvaliteter er Volvoen måske ikke interessant. Den har mindre temperament
> men
> er god til at køre ligeud på lange stræk. Ergonomi og "brugerflade" er
> suveræne men alt er lagt på komfort og sikkerhed.
>
> Iøvrigt så er de første årgange lidt problematiske - det hele blev løst
> efter 2001.
>
> Specielt så var den første aut. et problem. Faktisk købte Volvo den første
> 4-trins af GM (samme aut sidder i Cadillac Seville) og de havde absolut
> ingen problemer med den. Men rygtet siger at pga. den sædvanlig
> tværliggende
> R6 i Volvoen pga. kollisionssikkerhed kom gearkassen til at sidde
> indeklemt
> hvorfor den blev for varm og populært sagt brændte af. Jeg mener at mange
> efterfølgende har fået monteret separat oliekøler hvilket fjerner
> problemet.
>
> VH
>
>
Takker for info..
Du ved rigtig meget. , mange tak.
MVH
| |
Brian S Jensen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 13-06-07 21:52 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:466e94a9$0$14045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Per Knudsen skrev:
>> Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
>> nævnte skal det så være ?
>> Brugtprisen er ca. den samme.
>> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
>> Pro / contra ?
>
> Jeg kan se, at du får en ca 6-10 år gammel bil for de penge. Det er en
> "gammel" generation osv. Hvis jeg var dig ville jeg først sikre mig, at
> det var _bilen_. Der er sket meget på få år i bilverdenen. Min gamle chef
> havde omtalte BMW som 530i og jeg ville ikke et sekund drømme om at bytte
> den med min nuværende Mazda 6 2,3. Jeg stod selv for et år siden og tænkte
> i fed "luksus" bil i samme prisklasse som dig. På min liste stod S80 og A6
> øverst, men når jeg så kiggede på hvor brugte de var i forhold til
> muligheden for at få en halvsjov, men splinterny bil, så faldt valget på
> den nye.
Hej Karsten
Det at kalde en E39'er for en "gammel generation" er kun rigtigt på ÉT
punkt og det er at BMW er kommet med en nyere model - bortset fra
det, så er en E39 langt mere advanceret end mange tilsvarende nye biler
(Inkl. Mazda) - og til og med, lavet så det holder !
Jeg ville slet ingen problemer have med at købe en 540i fra 96> - så
længe den bare er passet fornuftigt.
En E39 fra 1996 kan sagtens være som ny - bare man passer på den. Vi
har en Previa fra 1997 (130.000km) og en E39 fra 1996 (140.000km) og
de bliver passet, stort set lige godt - mens BMW'en vitterlig ER som ny
både inde og ude, så har jeg altså problemer med at få Toyota'en til at
holde
lige så godt - plastik bliver slidt blankt på dørpaneler, gulvtæppe kan ikke
holdes 100% rent, sæde bliver slidt at se på osv. osv.
Men det er da klart at en ny bil BURDE være mindre problemfri end en
brugt - men har man først prøvet en 540i, så er man helt ude over den
spekulation, så har man fundet BILEN
Dog skal man på en E39 se efter rust på bagklappen (over nr. pladelys)
i sealingen.
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Karsten Feddersen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 14-06-07 06:17 |
|
Hej
Brian S Jensen skrev:
> Det at kalde en E39'er for en "gammel generation" er kun rigtigt på ÉT
> punkt og det er at BMW er kommet med en nyere model - bortset fra
> det, så er en E39 langt mere advanceret end mange tilsvarende nye biler
> (Inkl. Mazda) - og til og med, lavet så det holder !
Modellen går temmelig langt tilbage i tid og du skal passe på med ikke
at se dig blind på BMW'ens herligheder. Jeg snakkede med en nybagt
BMW-ejer som havde købt en splinterny BMW. Han pralede stolpe op og ned
hvad hans BMW havde på listen. Til alle tingene kunne jeg sige "Det har
min også"
Ja, BMW er mere teknisk avancerede end Mazda, Toyota, Nissan og de
fleste andre. Det kan vi godt blive enige om. Men for 6-10 år siden fik
du ikke termostatstyret sædevarme, drejelige forlygter, aktiv undervogn,
radarstyret fartpilot osv i en BMW heller. At man kan få det som
ekstraudstyr i dag betyder jo ikke at bilerne i ældre generationer også
havde det og det glemmer mange. Der findes også biler som har udstyr som
en BMW ikke har. Den nye Corsa kan man for eksempel fås med varme i
rattet. Det er mig bekendt kun Mercedes S der havde det i forvejen.
Kigger jeg på standardstyret for en splinterny 5xx, så ser jeg kun
forskel i at sæderne er el-indstillelige i forhold til mine manuelt
indstillede sæder. Til gengæld har jeg fået ting standard som man
åbenbart skal købe sig til hos en BMW som armlæn (dog std i 550i),
Xenon-lygter, Bose lydanlæg, 6stk CD changer (ikke box). Så på
udstyrssiden er jeg ærlig talt ikke imponeret over BMW.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
| |
Mogens (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 14-06-07 17:15 |
|
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:4670cf3a$0$13978$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Modellen går temmelig langt tilbage i tid og du skal passe på med ikke at
> se dig blind på BMW'ens herligheder. Jeg snakkede med en nybagt BMW-ejer
> som havde købt en splinterny BMW. Han pralede stolpe op og ned hvad hans
> BMW havde på listen. Til alle tingene kunne jeg sige "Det har min også"
Man køber ikke en BMW udelukkende på grund af udstyret
> Den nye Corsa kan man for eksempel fås med varme i rattet. Det er mig
> bekendt kun Mercedes S der havde det i forvejen.
Nope - har en BMW også åp udstyrslisten. Både i 3-, 5- og 7-serien
> Kigger jeg på standardstyret for en splinterny 5xx, så ser jeg kun forskel
> i at sæderne er el-indstillelige i forhold til mine manuelt indstillede
> sæder. Til gengæld har jeg fået ting standard som man åbenbart skal købe
> sig til hos en BMW som armlæn (dog std i 550i), Xenon-lygter, Bose
> lydanlæg, 6stk CD changer (ikke box).
Man køber ikke en BMW udelukkende på grund af udstyret
> Så på udstyrssiden er jeg ærlig talt ikke imponeret over BMW.
Du kan ikke skjule det i dine skriblerier :)
| |
Karsten Feddersen (14-06-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 14-06-07 18:15 |
|
Hej
Mogens skrev:
>> Så på udstyrssiden er jeg ærlig talt ikke imponeret over BMW.
>
> Du kan ikke skjule det i dine skriblerier :)
Næh, men det var nu heller ikke meningen. Dermed ikke sagt, at der ikke
findes også findes BMW'ere på min ønskeseddel. Z3 og Z4 med minimum 2,8
er en potentiel kandidat til "for sjov bil".
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
| |
Per Knudsen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 12-06-07 17:53 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:466e7e6f$0$5150$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
> nævnte skal det så være ?
> Brugtprisen er ca. den samme.
> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
> Pro / contra ?
> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
> Med de fartgrænser vi har her i lille Danevang er det vel " skudt i roen "
> at spendere noget på en V8..?
>
> MVH
>
Store forskelle i serviceudgifter ?
Ved at en V8 er dyrere at servicere end en V6 , men mindes jeg læste en
test fra USA , har ikke link mere , hvor deres konstatering bl.a var , at
man ikke skulle ønske sig , at være i den
betalende ende ved en eventuel reperation af en 540i ? Er en BMW V8 meget
dyr ,med streg under meget , at servicere ?
Nogen der ved et eller andet om det ? Er klar med den store pengepung , men
hvis reperationsudgifter er perverse dyre , så kan jeg lige så godt købe en
" AmerikanerBil " V8
| |
Per Knudsen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 12-06-07 17:59 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:466ecf77$0$8363$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:466e7e6f$0$5150$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
>> nævnte skal det så være ?
>> Brugtprisen er ca. den samme.
>> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
>> Pro / contra ?
>> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
>> Med de fartgrænser vi har her i lille Danevang er det vel " skudt i roen
>> " at spendere noget på en V8..?
>>
>> MVH
>>
>
> Store forskelle i serviceudgifter ?
> Ved at en V8 er dyrere at servicere end en V6 , men mindes jeg læste en
> test fra USA , har ikke link mere , hvor deres konstatering bl.a var , at
> man ikke skulle ønske sig , at være i den
> betalende ende ved en eventuel reperation af en 540i ? Er en BMW V8 meget
> dyr ,med streg under meget , at servicere ?
> Nogen der ved et eller andet om det ? Er klar med den store pengepung ,
> men hvis reperationsudgifter er perverse dyre , så kan jeg lige så godt
> købe en " AmerikanerBil " V8
>
Glemte link til "Amerikanerbil " ..
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=238200214&source=1
| |
Karsten Feddersen (12-06-2007)
| Kommentar Fra : Karsten Feddersen |
Dato : 12-06-07 18:30 |
|
Hej
Per Knudsen skrev:
> Nogen der ved et eller andet om det ? Er klar med den store pengepung , men
> hvis reperationsudgifter er perverse dyre , så kan jeg lige så godt købe en
> " AmerikanerBil " V8
Det er udbud og efterspørgsel. Der er ikke så forfærdelig mange af den
slags motorer og deraf højere produktionsomkostninger pr stk. Dernæst er
der flere stumper i en 8'er kontra en 4'er eller 6'er. Det forøger også
gerne servicetiden. Dernæst skal stumperne grundet den større ydelse
kunne holde til mere. Så alt i alt er flere HK = flere udgifter til
service og reperation. En Mitsubishi Evo motor eller Subuaru STI WRX
moter er nu heller ikke billige i service og reperation.
--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk
Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk
| |
Benny (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 13-06-07 04:57 |
|
"Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
news:466e7e6f$0$5150$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
> nævnte skal det så være ?
> Brugtprisen er ca. den samme.
> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
> Pro / contra ?
> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
Min Chef har en 745i, jeg tænkte hvorfor ikke tage skridtet fuld ud.
Han har også haft 3 indbrudsforsøg på et år (købte den som ny), hvor der er
nogle der ville låne den. Det skal du også have i mente.
Benny
| |
Per Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 13-06-07 09:37 |
|
"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:466f6b22$0$52140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Per Knudsen" <PK@slet.mignu> skrev i en meddelelse
> news:466e7e6f$0$5150$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hvis i nu havde 350.000 at spendere på en BMW ( brugt ) , hvilken af de
>> nævnte skal det så være ?
>> Brugtprisen er ca. den samme.
>> Forsikring / benzin-forbrug ikke et problem.
>> Pro / contra ?
>> Bare "snuppe" en 540i , V8 ( Und Alles ) ?
>
> Min Chef har en 745i, jeg tænkte hvorfor ikke tage skridtet fuld ud.
>
> Han har også haft 3 indbrudsforsøg på et år (købte den som ny), hvor der
> er nogle der ville låne den. Det skal du også have i mente.
>
> Benny
>
Vil IKKE have et skilt på bagsmækken der står " 540 i " . Hvis der skulle
være sådan et skilt , vil det blive
fjernet.Det sjove er efter min mening køreglæden. Om andre så tror jeg har
en 520i eller sådan noget er jeg ligeglad med.
MVH
| |
Troels Plougmann-Ols~ (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 13-06-07 09:49 |
|
> Vil IKKE have et skilt på bagsmækken der står " 540 i " . Hvis der skulle
> være sådan et skilt , vil det blive
> fjernet.Det sjove er efter min mening køreglæden. Om andre så tror jeg har
> en 520i eller sådan noget er jeg ligeglad med.
Tyvene går sgu i den, uanset om de tror det er en 518i eller en 540i... :-/
Har de set sig lun på den, har de set sig lun på den.
Troels
| |
Per Knudsen (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Per Knudsen |
Dato : 13-06-07 10:03 |
|
"Troels Plougmann-Olsen" <troels112@plougmann-olsen.dk> skrev i en
meddelelse news:466faf8b$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Vil IKKE have et skilt på bagsmækken der står " 540 i " . Hvis der
>> skulle være sådan et skilt , vil det blive
>> fjernet.Det sjove er efter min mening køreglæden. Om andre så tror jeg
>> har en 520i eller sådan noget er jeg ligeglad med.
>
> Tyvene går sgu i den, uanset om de tror det er en 518i eller en 540i...
> :-/ Har de set sig lun på den, har de set sig lun på den.
>
> Troels
Hmm, et par strømførende håndtag og en lidt andet lovgivning burde kunne
forhindre det !
MVH
| |
Troels Plougmann-Ols~ (13-06-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 13-06-07 10:17 |
|
> Hmm, et par strømførende håndtag og en lidt andet lovgivning burde kunne
> forhindre det !
Jeg glæder mig stadig til dagen det kan ske, men indtil da må man bare sove
usikkert, vel vidende at der faktisk ikke rigtig findes effektive midler mod
biltyve.
Troels
| |
|
|